19 September - AI in a day Masterclass: Futureproof Contentcreatie
Wat is het geheim van een sterke online marketingstrategie? Voor welke SEO-trucs krijg je tegenwoordig ‘strafpunten’ van Google? En hoe kan big data je conversie verhogen? Doe je aan online marketing, dan moet je constant up-to-date blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen in je vakgebied. Onze Online Marketing-trainingen en -opleidingen helpen je hierbij!
Geaccrediteerde post-hbo diploma of NTRO-certificaat
Docenten zijn professionals in de praktijk
Goede balans tussen theorie en praktijk
Flexibele startdata
Onze Online Marketing opleidingen zijn een alles-in-één fix. Je krijgt niet alleen de theorie over de nieuwste tools en technieken, maar leert ze ook direct toepassen in de praktijk. Zo ontwikkel je de skills die je nodig hebt én kun je ze meteen in de praktijk brengen.
Wil je snel aan de slag als online marketeer? Dan kun je niet zonder deze essentiële basiskennis.
Snel aan de slag als social media manager met deze 7-daagse opleiding.
Behaal in 5 dagen het Google Search Advertising Examen en wordt Google Ads Professional
Haal alles uit je Analytics-account en sluit af met het officiële Google Analytics IQ-examen.
Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.
Kijk vanuit verschillende invalshoeken naar conversie en verbeter je online effectiviteit.
Alle expertise die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.
Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online marketing strateeg.
Leer in zes dagen de basis van UX Design kennen, en visualiseer je eigen concept in Figma.
Volg ons verdiepingsprogramma in UX Design en haal je diploma als UX Design Expert.
Na 3 dagen kun je effectieve advertising campagnes draaien op Facebook, Instagram en LinkedIn.
Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.
Beter vindbaar worden met zoekmachineoptimalisatie en zoekmachine adverteren.
Leer het UX-vak over de volle breedte kennen en ga meteen aan de slag.
Leer hoe je de customer experience optimaliseert, zodat je klanten tevreden zijn en blijven.
Leer hoe je AI inzet voor je marketing- en communicatiestrategie, en zo meer bereikt in een fractie van de tijd.
Na het afronden van de opleiding ontvang je een diploma, waarmee je aantoont dat je over actuele kennis beschikt.
Dit diploma vergroot je kansen op de arbeidsmarkt, of je nu bij een bedrijf wilt werken of als freelancer opdrachten wilt binnenhalen. Het helpt je niet alleen om jezelf te positioneren, maar ook om door te groeien binnen het vakgebied.
Bij Competence Factory krijg je niet alleen de kennis en vaardigheden die je nodig hebt,maar ook eem diploma om jouw expertise te bewijzen. Competence Factory heeft het NRTO-keurmerk - Nederlandse Raad voor Training en Opleiding.
Wil jij je specialiseren in Online Marketing? Ontdek onze trainingen en opleidingen en ontwikkel je in een specifiek vakgebied.
Plan jouw gratis adviesgesprek in. We kunnen bellen, online meeten of kom gezellig langs voor een kop koffie of thee in ons clubhuis in Utrecht: Space to Create. Dan helpen we je graag met het vinden van een passende opleiding of training die volledig aansluit bij jouw leerdoelen en ambities.
Tot snel!
Dat we een specifieke campagne gingen maken voor het bedrijf waar we voor werken: persoonlijke vragen konden stellen. Erg duidelijk.
Ja ik raad deze training aan
Interactief, tijd voor vragen en fijn we met een “kleine” groep zijn dan kan je ook goed van elkaar leren en is er tijd om dieper in te gaan over een onderwerp
Ja ik raad deze training aan
Ik vond het een prettige en leerzame training, veel informatie en een lekker tempo! Het heeft me een boost gegeven om weer veel met chat gpt aan de slag te gaan voor mijn werk.
Ja ik raad deze training aan
Heel persoonlijk en aandacht voor iedereen zijn casus en vragen! Tempo lag hoog, maar wel alle tijd en aandacht voor vragen en het begrijpen.
Ja ik raad deze training aan
Veel informatie heeft mij geholpen met andere opdrachten ook
Ja ik raad deze training aan
Trainer voelde goed de balans aan tussen theorie, oefenen en ruimte voor veel interactie
Ja ik raad deze training aan
Leuke en praktische training waarbij je de principes direct in de praktijk brengt door de werkvormen.
Ja ik raad deze training aan
De training UX Design van Ruben was ontzettend inspirerend en praktisch. Ik vond het vooral goed dat theorie direct werd vertaald naar concrete voorbeelden en toepasbare technieken. De mix van overtuigingstechnieken, SEO-inzichten en het gebruik van AI-tools zoals ChatGPT maakte het heel actueel en bruikbaar. Ruben legde alles helder uit en gaf veel ruimte voor vragen en interactie. Ik ging naar huis met praktische handvatten én een duidelijk plan om UX strategisch in te zetten!
Ja ik raad deze training aan
Fijne trainer, goede tips, goede opbouw, goede interactie met de deelnemers.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw en kundigheid van de trainer.
Ja ik raad deze training aan
Was een fijne en betrokken trainer!
Ja ik raad deze training aan
Inhoud en presentatie
Ja ik raad deze training aan
Praktijkvoorbeelden.
Ja ik raad deze training aan
Eddy is een hele fijne trainer. Nu meerdere keren training van Eddy gehad en hij zorgt altijd ervoor dat een training een hele fijne sfeer heeft en dat je ook echt wat leert. Hij heeft veel ervaring en het is super leerzaam dat hij dat deelt.
Ja ik raad deze training aan
Ik vond het goed dat er praktische voorbeelden gebruikt werden en dat we echt goede de tijd namen voor praktische en toepasbare methoden wat dan ook echt tastbaar was.
Ja ik raad deze training aan
Eddy is heel kundig en presenteert met veel enthousiasme. Ik vond het heel leuk dat de training zo interactief is en de groep heel betrokken was. Ik heb veel geleerd en veel nieuwe inzichten gekregen. Ik vond het een van de leukste trainingen van de UX Master!
Ja ik raad deze training aan
Fijne opbouw, veel info, veel ruimte voor vragen
Ja ik raad deze training aan
Een goede trainer, waarbij ik echt het gevoel heb gekregen dat ik hierna meer waarde kan toevoegen als marketeer binnen het bedrijf waar ik werk.
Ja ik raad deze training aan
Training in kleine stapjes wat het leren versimpeld en het geheel goed overzichtelijk blijft
Ja ik raad deze training aan
Ik vond de voorbeelden die er werden gegeven door de trainer heel fijn! Het werd hierdoor heel duidelijk en begrijpbaar. Dat vond ik erg prettig.
Ja ik raad deze training aan
De trainer was duidelijk en aardig. Zeker goede uitleg
Ja ik raad deze training aan
Ik vond goed dat er in de training ruimte was voor vragen en niet alleen tijd voor de slides/presentatie
Ja ik raad deze training aan
Het was leerzaam. Goed te volgen en vooral een leuke sfeer. Is echt een aanrader voor iedereen die wat leren wil
Ja ik raad deze training aan
Leuke groep die met veel vragen kwamen.
Ja ik raad deze training aan
De opbouw en vooral de mate van zelfwerkzaamheid. Dat je het direct toepast op je eigen casus!
Ja ik raad deze training aan
De skills van jouw team een boost geven? Competence Factory biedt op maat gemaakte incompany Online Marketing trainingen. Zo maak je jouw organisatie futureproof.
Arjen is consultant, trainer, blogger en mede-oprichter van online marketingbureau Converseon. Hier is hij eindverantwoordelijk voor de oplevering van projecten. In zijn trainingen leert hij je via best practices, praktijkvoorbeelden en handige modellen de kneepjes van het online marketingvak. Hij combineert theorie met praktijk, en zorgt dat cursisten na de training zelfstandig campagnes kunnen meten en inrichten. Naast zijn werk wordt Arjen blij van sport, lekker eten en festivals.
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Guido werkt al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau in Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over je online vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van. Wat je volgens hem niét moet doen? Vastroesten in je dagelijkse routine. The sky is the limit!
Wil je leren over Google Ads en Analytics? Dan moet je bij Jeroen zijn. Door internet af te struinen en te leren van andere experts weet-ie er álles over. Zijn gouden tip: veel vlieguren maken. Hij draagt z’n kennis vol enthousiasme over op uiteenlopende klanten. Zijn inspirerende trainingen zijn altijd actueel en barsten van de praktijkvoorbeelden. Naast z’n liefde voor online marketing, is Jeroen gek op schaken. Niet zo gek, vindt hij: in beide gevallen is strategisch denken key.
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Letty helpt organisaties om hun klanten beter en sneller te bereiken. Met behulp van neuromarketing optimaliseert ze elk contactmoment, gebaseerd op data en kennis over ons brein. Een training van Letty is altijd praktisch en interactief, zodat je nieuwe kennis goed blijft hangen.
Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: hij draait er z’n hand niet voor om. Bij online marketingbureau Converseon helpt hij klanten bij hun online succes. Dat doe hij door z’n uitgebreide kennis en jarenlange ervaring in te zetten. Kevin breng z’n enthousiasme voor het vak graag over op zijn cursisten.
Heb je vragen over onze Online Marketing opleidingen en trainingen? Hieronder vind je een overzicht met veelgestelde vragen. Van details over het niveau van de opleidingen tot informatie over de trainers.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Heb je vragen of de behoefte om met een opleidingsadviseur te sparren over de beste opleiding of training voor jou? Neem contact met ons op!
Start een chat
Stationsplein 90, 3511ED Utrecht
© 2025 Competence Factory