Training Conversieoptimalisatie

Wist je dat de conversieratio op veel websites maar 2% is? Dat is niet veel, zeker als je bedenkt dat conversie hét doel van iedere commerciële organisatie is. Ook websites hebben meestal duidelijke doelen: bezoekers moeten bijvoorbeeld een aankoop doen, informatie aanvragen of een bestand downloaden. Hoe krijg je de conversie van je website omhoog?

Wat is conversie?

Je spreekt van conversie wanneer een potentiële klant – of lead, in marketingtermen – een aankoop, aanvraag of download doet. Anders gezegd: conversie vindt plaats wanneer een klant doet wat je wilt dat ‘ie doet. Conversie wordt vaak uitgedrukt in een percentage van het aantal websitebezoekers: de conversieratio. Vaak ligt die rond de 2%. Dit betekent dat 98% van de bezoekers niet doet wat je wilt. In zo’n geval is conversieoptimalisatie nodig.

 

Wat kun je na het volgen van de training Conversieoptimalisatie

  • Je leert aan de hand van voorbeelden en opdrachten hoe je de opbrengsten van je website kunt vergroten.
  • Je maakt kennis met de laatste ontwikkelingen op het gebied van vormgeving, interactieve elementen, content op websites en de analyse van koopprocessen.
  • Je kunt je website zó inrichten dat een potentiële klant direct de weg vindt naar een productpagina, wat conversie een stap dichterbij brengt.

Wie is de trainer?

Eddy Boeve - Conversie & UX Design 

Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties om hun sites effectief te verbeteren. Dat doet hij onder meer door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en de inzichten hieruit online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profit-organisaties. Voor grote ondernemingen én voor kleine. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.

Voor wie is de training Conversieoptimalisatie bedoeld?

Deze training is geschikt voor iedereen die een voorsprong wil krijgen of houden op de concurrentie, en op zoek is naar meer opbrengsten uit zijn website. Denk aan:

  • Interaction designers
  • Marketeers
  • E-commercespecialisten
  • Uitgevers
  • Contentspecialisten
  • Ondernemers

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Training Conversieoptimalisatie

Eerstvolgende training
  •    Ma 10 jan & ma 17 jan 2022
  •    Utrecht
  •   + certificaat
Bekijk alle data

Niveau: hbo Aantal dagen: 2

Hulp bij het kiezen?

Heb je een vraag die niet meteen wordt beantwoord op de pagina? Of wil je gewoon samen met iemand sparren over jouw opleidingstraject? Bel dan met Nienke, onze opleidingsadviseur.

Nienke Rothuis Opleidingsadviseur 030 207 8200

Hoe ziet het programma van de training Conversieoptimalisatie eruit?

Dag 1

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Hoe ziet het programma van de training Conversieoptimalisatie eruit?

Dag 1

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Download de brochure

Liever alle informatie op één plek, download dan hier de brochure!
Download de Conversieoptimalisatie brochure

You got this!

We hebben je inschrijving ontvangen en sturen je snel een bevestiging.

Klaar om de next step in je carrière te zetten?

  Start Locatie Cursustijden Prijs      
  10 jan 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  14 mrt 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  26 apr 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  27 jun 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  6 sep 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  17 okt 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  29 nov 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  16 jan 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  14 mrt 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  17 mei 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  13 jul 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  15 sep 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  20 nov 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-

Deze cursisten gingen je voor:

Gemiddeld scoren wij een 9,2 volgens 14995 cursisten

Ilona Theben Tervile - Moerland
   Interaction Design    Eindcijfer: 8

Training Interaction Design gevolgd en werd gegeven door Eddy Boeve. Eddy geeft een duidelijke presentatie en reikt je handvatten aan om zelf met je idee aan de slag te gaan. Na de cursus nog een handig naslagwerk ontvangen omdat niet alles tijdens de training uitgebreid besproken kon worden. De Competence Factory is een fijne plek om cursussen te volgen aan alle faciliteiten is gedacht.

George Grawden
Ministerie van Justitie en Veiligheid
   Zakelijk tekenen    Eindcijfer: 10

Hartelijk dank voor het toezenden van de presentatie van de tweede dag en je plezierig overkomende mailberichten. Ik vond het heel leerzaam en heb het enorm naar m’n zin gehad. Dus ik ben enthousiast over Anne.

Voor wat betreft feedback. Ik heb alle lof voor de maatregelen die jullie hebben getroffen. Het voelde voor mij veilig en schoon. De lokalen zijn ruim opgezet, dus we konden meer dan voldoende afstand van elkaar houden. De inrichting ziet er trouwens ook heel vlot uit. Leuk! Ook de bewegwijzering vond ik voldoende duidelijk. Mocht ik nog vragen over een eventuele vervolg of aanvullende studie hebben, zal ik je zeker benaderen.

Nikki Theuns
JAMWerkt
   Marketing automation    Eindcijfer: 10

Overzichtelijke cursus met een duidelijk stappenplan. Goede combinatie van theorie en praktijk. Docente had veel kennis / ervaring over het onderwerp. We waren maar met een kleine groep, waardoor er veel persoonlijke aandacht was voor eigen cases / bedrijf. Ik heb het idee dat ik direct aan de slag kan met marketing automation!

Check onze veelgestelde vragen

  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake Direct contact: 030-2078200

Nienke Rothuis
Career coach

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.