Training Conversieoptimalisatie
Wist je dat de conversieratio op veel websites maar 2% is? Dat is niet veel, zeker als je bedenkt dat conversie hét doel van iedere commerciële organisatie is. Ook websites hebben meestal duidelijke doelen: bezoekers moeten bijvoorbeeld een aankoop doen, informatie aanvragen of een bestand downloaden. Hoe krijg je de conversie van je website omhoog?
Wat is conversie?
Je spreekt van conversie wanneer een potentiële klant – of lead, in marketingtermen – een aankoop, aanvraag of download doet. Anders gezegd: conversie vindt plaats wanneer een klant doet wat je wilt dat ‘ie doet. Conversie wordt vaak uitgedrukt in een percentage van het aantal websitebezoekers: de conversieratio. Vaak ligt die rond de 2%. Dit betekent dat 98% van de bezoekers niet doet wat je wilt. In zo’n geval is conversieoptimalisatie nodig.
Wat kun je na het volgen van de training Conversieoptimalisatie
- Je leert aan de hand van voorbeelden en opdrachten hoe je de opbrengsten van je website kunt vergroten.
- Je maakt kennis met de laatste ontwikkelingen op het gebied van vormgeving, interactieve elementen, content op websites en de analyse van koopprocessen.
- Je kunt je website zó inrichten dat een potentiële klant direct de weg vindt naar een productpagina, wat conversie een stap dichterbij brengt.
Wie is de trainer?
Eddy Boeve - Conversie & UX Design
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties om hun sites effectief te verbeteren. Dat doet hij onder meer door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en de inzichten hieruit online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profit-organisaties. Voor grote ondernemingen én voor kleine. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Programma van de training Conversieoptimalisatie
Dag 1
College 1
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen en oefeningen
College 2
- Traffic
- Usability & design
- Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
- Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?
Dag 2
College 3
- Landingspagina’s optimaliseren
- Klantreis in kaart brengen en optimaliseren
College 4
- Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Voor wie is de training Conversieoptimalisatie bedoeld?
Deze training is geschikt voor iedereen die een voorsprong wil krijgen of houden op de concurrentie, en op zoek is naar meer opbrengsten uit zijn website. Denk aan:
- Interaction designers
- Marketeers
- E-commercespecialisten
- Uitgevers
- Contentspecialisten
- Ondernemers
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
mei
jul
sep
nov
jan
mrt
apr
jun
sep
okt
nov