Blog

Google Factory: de highlights en de party pics

27 februari 2020 | Sanne Lichtendahl

Elk kwartaal openen we onze factory-deuren voor ons netwerk van online marketeers, communicatieprofs, innovators, creatieven, webdevelopers en UX-designers. Vanavond stond in het teken van Google. Met ruim 150 bezoekers waren we weer volledig uitverkocht.

 
Geen saaie presentaties, maar 5 actieve workshops van onze trainers. De bezoekers zijn aan de slag gegaan met SEO, lokale campagnes, Analytics, Datavisualisatie en YouTube. Wát een energie en positiviteit bij de deelnemers! Hier de hig…


Waarom het een goed idee is om je in branding te verdiepen

17 februari 2020 | Noortje Noy

Vind je merkpositionering interessant, wil je er meer van weten, maar moet je jezelf er nog van overtuigen dat het de investering waard is? Geen zorgen, je serieus verdiepen in branding is echt een goed idee. Zeker omdat merkpositionering (of ‘branding’ dus) in het digitale tijdperk steeds belangrijker wordt. We geven je 3 redenen om de knoop door te hakken.


Competence Factory neemt opleider How & Knower over

20 januari 2020 | Minke Havelaar

Competence Factory heeft How & Knower overgenomen. Dit Groningse instituut werd in oktober 2019 failliet verklaard, maar zal onder de vlag van Competence Factory trainingen blijven aanbieden op het gebied van online marketing. 


Van een Open Space de boksring in: dit was de trainersdag

16 januari 2020 | Noortje Noy

Hoe ga je om met niveauverschillen in je groep, hoe hou je cursisten ook na je training betrokken, en wat heb je eigenlijk nodig om een future-proof training te geven? Op de laatste Competence Factory-trainersdag lokten deze en andere vragen discussies uit, die weer tot frisse ideeën en onverwachte oplossingen leidden. Tot een mystery guest aan het gepraat een einde maakte en de ‘Open Space’ veranderde in een boksring. Hier een recap van de jaarlijkse trainersdag.


Op één na Beste Opleider van Nederland 🤦🏽‍♀️

10 januari 2020 | Minke Havelaar

Ken je dat liedje van Eddy Zoë? “BIJ-NA, bijna raak. Oftewel: helemaal helemaal mis”. 
Zo voelden wij ons bij de uitreiking van de #bovnl awards van Springest. 


Data driven marketeer: laat je niet gek maken!

16 december 2019 | Noortje Noy

Hou je vast: volgens het World Economic Forum hebben we in 2020 wereldwijd 44 zettabyte aan digitale data geproduceerd. Dat is 40 keer meer data dan dat er sterren zijn in het voor ons zichtbare heelal. Natuurlijk is maar een fractie daarvan bruikbaar voor marketing. Toch kun je als marketeer overweldigd raken door de hoeveelheid data die je kunt verzamelen. Het potentieel is gigantisch, maar welke data is nou waardevol? En wat kun je er het beste mee doen? Het antwoord op die vraag is even eenv…


2020: tijd voor scrum

13 december 2019 | Noortje Noy

Een korte en superheldere intro in scrum

Je leest en hoort er veel over, en misschien doe je er zelfs al aan: scrum. Scrum komt oorspronkelijk uit de data- en IT-wereld, maar wordt inmiddels door praktisch alle soorten bedrijven gebruikt. Eigenlijk is er geen vakgebied waarin je scrum niet zou kunnen toepassen. Zelfs thuis kan het! Maar wat is scrum nou precies, en waardoor is het zo succesvol?


Design Thinking Factory: de highlights en de party pics

02 december 2019 | Sanne Lichtendahl

Elk kwartaal openen wij onze factory-deuren voor ons netwerk van online marketeers, digital managers, innovators, creatieven, webdevelopers en UX designers. Afgelopen donderdag stond in het teken van Design Thinking en innovatie. Met ruim 150 bezoekers waren we weer uitverkocht.

Geen saaie presentaties deze avond, maar 5 actieve werksessies waarin de bezoekers aan de slag gingen met hun eigen innovatiekracht. Wát een energie en positieve reacties! Hier de highlights van de avond, en de part…


Leer over ‘future jobs’? Volg ons op Adformatie

02 december 2019 | Minke Havelaar

Wat voor werk doe jij in 2030, en hoe ziet je baan er dan uit? Dat technologie ons werk ingrijpend heeft veranderd, is een feit. En dat die transformatie nog wel even doorzet, weten we ook zeker. De komende maanden blikken we vooruit op de toekomst van werk. Dat doen we samen met Adformatie, waar we als contentpartner kennis en inzichten over ‘future jobs’ gaan delen. Lees je mee?


Oei, Google heeft een nieuw algoritme. Wat verandert er met BERT?

25 november 2019 | Sanne Lichtendahl

Misschien heb je het al gehoord: Google heeft z’n zoekalgoritme geüpdated. En flink ook, zo’n 10 procent van de zoekresultaten wordt erdoor beïnvloed. Da’s veel. Moet je nu alles op je website aanpassen om vindbaar te blijven? Nee hoor, zo heftig is het nu ook weer niet. We zetten kort voor je op een rij wat er verandert nu BERT de baas in zoekland is. En wat jij kunt doen om online up-to-date te blijven. 


Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.