Blog

Filmen met je smartphone: zo maak je de beste beelden

05 december 2022 | Noortje Noy

Met een goede video kun je een complex verhaal duidelijk overbrengen in enkele seconden of minuten. Een krachtig middel dus om jouw doelgroep te boeien en binden. Maar vaak is er te weinig tijd of geld om te investeren in het maken van goede video’s, om een professional in te schakelen en/of om de juiste apparatuur aan te schaffen. Gelukkig kun je ook al mooie beelden filmen met je smartphone. Hoe je dat doet? We vertellen je er meer over.


Meet your trainer – Fabienne Onderwijzer

22 november 2022 | Evy Brans

Fabienne, ook wel Flapje genoemd, is een 2D-animator en motion graphic designer uit Rotterdam. Ze weet als geen ander hoe After Effects werkt. Tijdens haar internship leerde ze ook video’s editen en werken met green screen- en track & trace footage.


Wat is het verschil tussen personal, online en offline branding?

21 november 2022 | Noortje Noy

We leven in een tijd waarin consumenten op zoek zijn naar ervaringen. Branding wordt daardoor steeds belangrijker voor het succes van je bedrijf. Het helpt je organisatie namelijk om herkenbaar en onderscheidend te zijn. Zo krijgt jouw merk een speciaal plekje in het brein van jouw doelgroep. Vragen we je bijvoorbeeld welk merk hoort bij de ‘gele M’, denk jij direct aan de McDonalds, niet? Met een sterk merk maak je makkelijker keuzes in je marketingstrategie en win je op de lange termijn va…


Hoe bepaal je de positionering van je merk?

07 november 2022 | Noortje Noy

De positionering gaat over het beeld dat consumenten hebben bij je merk. Hoe omschrijven ze jou en wat onderscheidt jouw merk ten opzichte van andere merken in dezelfde sector? Deze positionering ontstaat door ervaringen met jouw product of dienst, maar kun je ook sturen door gerichte marketingactiviteiten. Lees meer over hoe je je eigen positionering bepaalt met een positioneringsmatrix.


Buyer persona’s maken: zo doe je dat

16 oktober 2022 | Noortje Noy

Een buyer persona helpt je om je klanten beter te begrijpen. Een bedrijf kan meerdere buyer persona’s hebben afhankelijk van de doelgroepen. Door je persona erbij te pakken als je keuzes moet maken voor je bedrijf of marketing- en communicatie-uitingen, weet je zeker dat je de goede koers vaart. Maar wat is een buyer persona precies en hoe maak je er zelf een? 


Meet your trainer – Jessica 
Risch

03 oktober 2022 | Evy Brans

Jessica is gek op techniek en design en is sinds 2013 actief in de e-commerce. Haar bedrijf Woosa maakt geavanceerde WooCommerce plug-ins voor starters en gevorderde webshopeigenaren. Ook wordt Jessica enthousiast van online abonnementsmodellen, zowel voor fysieke producten als voor dienstverlening. In haar training Subcription Commerce leert ze je hoe het businessmodel goed toepast in de e-commerce.


Google Analytics 4 vs Universal Analytics: wat is het verschil?

27 september 2022 | Noortje Noy

Vanaf 1 juli 2023 zullen jouw Universal Analytics properties geen nieuwe hits meer verwerken. Het is dus echt de hoogste tijd om over te stappen naar Google Analytics 4 en je te verdiepen in de nieuwe tool. Vervelend? Nee hoor! De nieuwe meetoplossing is zo ingericht om het gebruiksgemak te vergroten en je beter te ondersteunen bij de groei van je bedrijf. Misschien even wennen, maar het heeft vooral voordelen.


Meet your trainer – Sietske Vaessen

26 september 2022 | Evy Brans

Sietske Vaessen is een ervaren conversion rate optimization (CRO) en online personalisatie specialist. Ze werkt bij marketingbureau iO, waar ze de online conversie van webshops optimaliseert door de customer journey te verbeteren. Sietske houdt zich dagelijks bezig met online personalisatie, A/B-testen, data-analyses, persuasion en UX. En nu neemt ze ook haar cursisten hierin mee. Leuk detail: ze helpt óók Competence Factory met online personalisatie.


E-commerce tips voor Black Friday

20 september 2022 | Chantal Schinkels

Op 25 november 2022 is het weer zover: Black Friday! Dé dag om als consument je slag te slaan en alvast een start te maken met de sint- en kerstinkopen. Niet alleen in winkels is het  een gekkenhuis, ook bij online ondernemers stijgen de omzetten elk jaar. Wil jij als ondernemer goed voorbereid zijn op Black Friday? Lees dan de tips van trainster Chantal Schinkels!


Wat is non-verbale communicatie en hoe interpreteer je het juist?

19 september 2022 | Noortje Noy

Je kunt wel zeggen dat alles goed met je gaat, maar als je non-verbale communicatie anders doet lijken, zullen mensen je niet geloven. Hoe iemand non-verbaal communiceert, zegt ontzettend veel over de daadwerkelijke betekenis van een boodschap, maar ook hoe iemand zich voelt. Doe er je voordeel mee. Door je eigen non-verbale communicatie onder controle te hebben, maar ook door die van anderen goed te lezen, kun je doelgerichter communiceren.


Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.



Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.