Blog

Als eigenaar was deze opleiding essentieel - Alumnus Maarten Koolen over de opleiding Google Ads Certified Professional

24 november 2020 | Noortje Noy

Maarten Koolen is eigenaar en oprichter van twee merkenbureaus. Eerder dit jaar volgde hij de opleiding Google Ads Certified Professional. Tijdens de opleiding leerde hij om via zoekmachines te adverteren en alles uit Google Ads te halen. We stelden hem een paar vragen.


Local SEO: jouw vestiging in de local 3-pack

17 november 2020 | Noortje Noy

Fiets kapot? Grote kans dat je even op Google naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker zoekt. Je wilt snel geholpen worden. Door wie maakt niet uit, als jij maar weer kunt fietsen. ‘Lokale’ zoekopdrachten worden meestal op mobiel gedaan, en váák. 4 op de 5 consumenten gebruiken zoekmachines om lokale informatie te zoeken. Dus hoe zorg je dat jouw vestiging bovenaan in de zoekresultaten komt?


Klaar voor mijn volgende baan! - Alumnus Wendy over de opleiding Contentmarketeer

10 november 2020 | Noortje Noy

Vorige maand rondde Wendy Fleuren - Beemer de opleiding Contentmarketeer af. Met de nieuwe verzameling aan marketingskills die ze tijdens de opleiding heeft opgedaan is ze weer helemaal klaar voor een baan. Strategieën ontwikkelen, verhaallijnen uitdenken én sterke content neerzetten: Wendy kan het allemaal. Als contentmarketeer heeft ze verstand van een hoop specialismen. We stelden haar een paar vragen.  


Corona: FAQ

04 november 2020 | Noortje Noy

We hopen dat iedereen nog gezond is en blijft, en dat we corona met z'n allen weer onder de duim krijgen. Uit de persconferentie van gister blijkt dat we nog voorzichtiger moeten zijn met reizen, locaties bezoeken en overige activiteiten. Hieronder de dingen die wij doen om onze locatie zo corona-proof mogelijk te houden en jullie alsnog te kunnen ontvangen voor een training.


Persuasie-technieken: ben jij een Smuggler of een Sleuth?

02 november 2020 | Noortje Noy

Je hebt het woord vast wel eens horen vallen: persuasie. Ook op onze website komt het regelmatig voorbij, bijvoorbeeld in de trainingen Persuasive Communication, Persuasive Design en Persuasive Copywriting. Maar wat betekent ‘persuasie’ nou, en welke aanpak kies je om ‘persuasief’ te zijn? Ben jij een Smuggler, of een Sleuth?


3 tips van branding specialist Leila Mulder

26 oktober 2020 | Noortje Noy

Branding is mega-belangrijk. Want met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je in de markt - en voorkom je dat mensen na één Google-zoekopdracht alweer weg zijn. Daarbij komt dat je duurzamere relaties opbouwt als je vanuit een heldere visie en missie communiceert. Onze branding-specialist Leila Mulder geeft drie tips voor als je je merk wilt versterken. 


Adverteren via Google Shopping: zo doe je het goed

20 oktober 2020 | Noortje Noy

Voor veel e-commerce bedrijven is het een onmisbaar onderdeel in hun marketingstrategie: Google Shopping. Met deze zoekmachine-optie kunnen consumenten de producten die ze zoeken, direct met elkaar vergelijken. Vaak zitten die zoekers al dicht tegen een aankoop aan. Maar hoe zorg je ervoor dat ze hun winkelwagentje in jóuw webshop vullen? We leggen je uit hoe Google Shopping precies werkt én wat je ermee kunt.


Quick-wins voor je SEO

13 oktober 2020 | Noortje Noy

Jouw website bovenaan in Google? Door zoekmachineoptimalisatie, of Search Engine Optimization (SEO), ben je beter vindbaar op het web. Door SEO toe te passen op verschillende onderdelen van je website, kunnen klanten je een stuk sneller vinden. Denk aan je content, meta-descriptions en de techniek achter je site. Maar je kunt nog meer doen! Trainer en SEO-expert Marlon Augustijn geeft vier tips waarmee je je vindbaarheid direct verbetert. Professioneel aan de slag met SEO? Bekijk dan eens de tra…


Hoe breng je je merk verder met internal branding?

06 oktober 2020 | Noortje Noy

Jouw medewerkers zijn het gezicht van je bedrijf. Ze vormen je organisatie, en brengen je merk tot leven. Tenminste, als je een concreet merk hebt dat ze consistent kunnen uitdragen. Daarom is het belangrijk dat je iets aan internal branding doet: het intern laden van je merk.


Data-driven marketeer: marketing op basis van harde feiten

29 september 2020 | Noortje Noy

Websitebezoekers zijn allang geen mystery guests meer. We kunnen steeds meer data over ze verzamelen, en weten dus steeds beter wie ze zijn en wat ze waarderen. Goed nieuws voor marketing- en salesprofessionals, want het betekent dat je niet meer alleen op gevoel hoeft te beslissen! Maar hoe werkt data-driven marketing precies, en hoe ga je als data-driven marketeer aan de slag?


Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.