GO

Alles over Google

Even snel je SEO-kennis updaten, of juist diep in Google Analytics duiken zodat je precies weet hoe het zit? Bij Competence Factory vind je de Google-opleiding die bij je past en kun je certificaten halen. Welke Google cursus volg jij?

GO

Jeroen de Koning
Google expert

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.6 Onze cursisten belonen onze Google opleidingen gemiddeld met een 8.6
Lees de reviews
Handige categorieën
Altijd in Utrecht aan het Stationsplein
Kleine groepen met persoonlijk aandacht
Onze trainers zijn ervaren professionals
Direct toe te passen in de praktijk
Hulp nodig bij het kiezen?
Ga naar de Keuzehulp
CF

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die bij je past. Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee.

Plan een gratis intake
Of neem contact op
CF

Jessie
Relatiemanager B2B

Isa
Opleidingsadviseur

Nienke
Opleidingsadviseur

Jessie, Isa, Nienke
Opleidingsadviseurs

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.6 Onze cursisten belonen onze Google opleidingen gemiddeld met een 8.6
Lees de reviews

Deze cursisten gingen je voor:

Gemiddeld scoren onze Google opleidingen een 8.6 volgens 861 cursisten

Anita
Google Ads Gevorderd21 november 2023
Eindcijfer:   9   

Duidelijke en prettige trainer

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer n.v.t.
Lunch

Reviews

Gemiddelde waardering
8.6 (861)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Youri Hoogewoning
24 november 2023
Datavisualisatie met Looker Studio
8
Ik vond het vooral goed dat we zelf aan de slag moesten met het maken van een dashboard. Daardoor ben ik tegen dingen aangelopen en had ik waardevolle input en vragen om het maximale uit de tweede dag te halen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Arnout van Nieuwaal
22 november 2023
Google Analytics 4 Gevorderd
10
De training had een goede opbouw en door de twee dagen heb je tussentijds ook de mogelijkheid wat te proberen en testen. Dat zorgt ervoor dat je in dag 2 weer nieuwe dingen kan vragen. Veel dingen kunnen leren in een korte tijd, dat is fijn.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Anita
21 november 2023
Google Ads Gevorderd
9
Duidelijke en prettige trainer
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer n.v.t.
Lunch
Bouke Koning
21 november 2023
Google Ads Gevorderd
9
Gericht op de praktijk en ook fijne nadenkers tijdens de training.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Maurice Kroon
21 november 2023
Google Ads Gevorderd
9
goede training veel geleerd! leuke trainer.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Gabrielle Zonneveld Piek
21 november 2023
Google Ads Gevorderd
8
De uitleg, de interactie
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Kevin Wagenaar
20 november 2023
Google Tag Manager
7
Goede praktijk oefening
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Eveline
20 november 2023
Google Tag Manager
7
Kevin weet enorm veel en dat is erg fijn. Mijn kennisniveau lag iets te laag om echt snel iets op te pikken. Ik moet zelf flink aan de slag om alles wat ik vandaag heb gezien echt goed te begrijpen.
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Bouke Koning
10 november 2023
Google Ads Basis
10
Het was een natuurlijke flow waar we doorheen gingen. Werd ook snel geschakeld op basis van de al aanwezige ervaring.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Anita Huisman
10 november 2023
Google Ads Basis
10
Duidelijke en rustige uitleg. Prettige sfeer en ruime gelegenheid voor vragen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Joey
10 november 2023
Google Ads Basis
9
kennis van de trainer, veel ruimte voor vragen, praktijkvoorbeelden. Al met al een fijne training.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Pauline Vernooy
09 november 2023
Google Analytics 4 basis
7
De trainer legde duidelijk uit.
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Michel Bleeker
09 november 2023
Google Analytics 4 basis
3
De training was erg praktisch, met hands on voorbeelden. Persoonlijke aandacht is fijn, maar véél te weinig.
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Xandra Goudberg van Wezel
09 november 2023
Google Analytics 4 basis
3
Trainer nam de tijd, maar had teveel cursisten
Opbouw n.v.t.
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Daniël te Vaarwerk
25 oktober 2023
Google Ads Gevorderd
9
Lekker praktisch
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Veroniek
25 oktober 2023
Google Ads Gevorderd
10
Leuke sfeer, niet saai
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Dominique van der Linde
25 oktober 2023
Google Ads Gevorderd
10
Het tempo en de sparringsmogelijkheden.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Thomas verhagen
22 september 2023
Google Tag Manager
7
Bij het begin van de training werd rustig stilgestaan bij de basis van GTM
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Maaike Poiesz
22 september 2023
Google Tag Manager
8
Persoonlijke aandacht, veel ruimte voor vragen en goede afwisseling tussen theorie en opdrachten.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Nina van der Wouw
15 september 2023
Google Analytics 4 Gevorderd
9
Persoonlijke aandacht, realistische voorbeelden, goed beantwoorden van alle vragen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Puck Pelders
15 september 2023
Google Analytics 4 Gevorderd
9
Tjerk gaf goed antwoord op alles wat we vroegen en was niet bang om wat af te wijken van het programma. Er werd goed meegedacht en daardoor hebben we nog meer geleerd. Hij heeft duidelijk een passie voor het vak.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Saskia Doornekamp
13 september 2023
Google Ads Basis
8
Goed en logisch opgebouwde opzet van de training. Alles behandeld, duidelijke uitleg, overzichtelijk.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Roos
13 september 2023
Google Ads Basis
10
Goed en duidelijk gepresenteerd
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch

Meer te weten komen over Google?

Google is een breed vakgebied dat uit verschillende expertises bestaat. Je kunt ervoor kiezen om je te specialiseren, maar je kunt ook allrounder worden.

Whitepapers

Whitepaper

Whitepaper Google-expert worden

Een Google-expert beschikt over een breed pallet aan vaardigheden. Je kunt natuurlijk pro worden in één specifiek product, maar een echte Google-master kent alle tools. We vertellen je meer over de tools en waar je kunt beginnen.
Download de Google whitepaper

Over Competence Factory

Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. In 1991 waren we de eerste met internettrainingen en opleidingen in nieuwe media. En nog steeds zetten we de trend, met vooruitstrevende opleidingen in de vakgebieden van de toekomst. Ook zorgen we dat jouw ontwikkeling na je training niet ophoudt: voor én na de lessen staan we voor je klaar. Zien we je gauw?

Wij zijn trots op onze trainers!

  • Al onze trainers zijn gepassioneerde professionals die actief zijn in het werkveld
  • Onze trainers ontwikkelen hun eigen trainingen
  • Leg jouw praktijkcase voor aan een vakexpert en krijg praktische tips
  • Ook na de training kun je altijd bij de trainers terecht voor advies

Tjerk Rintjema

Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.

Jeroen de Koning

Wil je leren over Google Ads en Analytics? Dan moet je bij Jeroen zijn. Door internet af te struinen en te leren van andere experts weet-ie er álles over. Zijn gouden tip: veel vlieguren maken. Hij draagt z’n kennis vol enthousiasme over op uiteenlopende klanten. Zijn inspirerende trainingen zijn altijd actueel en barsten van de praktijkvoorbeelden. Naast z’n liefde voor online marketing, is Jeroen gek op schaken. Niet zo gek, vindt hij: in beide gevallen is strategisch denken key.

Kevin Juffermans

Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: hij draait er z’n hand niet voor om. Bij online marketingbureau Converseon helpt hij klanten bij hun online succes. Dat doe hij door z’n uitgebreide kennis en jarenlange ervaring in te zetten. Kevin breng z’n enthousiasme voor het vak graag over op zijn cursisten.

Ron van Dijk

De eindgebruiker van een website: dát perspectief moet volgens Ron altijd het uitgangspunt zijn. Als web-analist helpt hij ondernemers om het maximale uit Google Analytics 4 te halen. Zijn gedegen technische achtergrond dankt hij aan de opleiding Technische Informatica. Daarna volgde hij de studie Communication & Multimedia Design, waarin hij leerde hoe je ontwerpkeuzes maakt die aansluiten op de behoefte van gebruikers. Hij werkte vervolgens jarenlang als website-ontwikkelaar en later als online marketeer. Al doende kwam hij erachter wat hem écht ligt: websites analyseren. Data verzamelen en er bruikbare inzichten uithalen waar klanten verder mee kunnen – gelukkiger kun je hem niet krijgen. Zijn kennis deelt hij graag met cursisten en hij neemt er alle tijd voor. Ron is bevlogen, technisch onderlegd én een gedegen pedagoog: een zeldzame combinatie.

Guido Tijmensen

Guido werkt al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau in Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over je online vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van. Wat je volgens hem niét moet doen? Vastroesten in je dagelijkse routine. The sky is the limit!

Clarissa Filius

Tijdens haar stages bij een kookstudio en bij Holiday on Ice leerde Clarissa haar kwaliteiten kennen: SEO en contentmarketing. Ze rolde per toeval in een baan als SEO-copywriter bij Sanoma, waar ze snel doorgroeide tot webeditor van tuinieren.nl. Van die site wist ze het grootste tuinplatform van Nederland te maken. Na een succesvol freelance-avontuur sloot ze zich aan bij Booming, één van de beste digital marketingbureaus van Nederland. Daar zet ze zich als senior SEO-specialist in voor merken als HP, Primera, Van der Valk en Hunkemöller.

Arjen de Groot

Arjen is consultant, trainer, blogger en mede-oprichter van online marketingbureau Converseon. Hier is hij eindverantwoordelijk voor de oplevering van projecten. In zijn trainingen leert hij je via best practices, praktijkvoorbeelden en handige modellen de kneepjes van het online marketingvak. Hij combineert theorie met praktijk, en zorgt dat cursisten na de training zelfstandig campagnes kunnen meten en inrichten. Naast zijn werk wordt Arjen blij van sport, lekker eten en festivals. 

Daan Boekhoorn

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!

Marlon Augustijn

Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.

Klaar om de volgende stap in je carrière te zetten?

Start Naam Duur Prijs    
12 dec 2023
Google Analytics 4 basis 1 dag 795,- Bekijk training
12 dec 2023
Google Ads expert 2 dagen 1.325,- Bekijk training
18 dec 2023
Google Analytics 4 Gevorderd 2 dagen 1.325,- Bekijk training
22 dec 2023
Google Ads Gevorderd 2 dagen 1.325,- Bekijk training
24 jan 2024
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) 1 dag 795,- Bekijk training
29 jan 2024
Google Ads Basis 1 dag 795,- Bekijk training
8 feb 2024
Local SEO 1 dag 795,- Bekijk training
9 feb 2024
Google Shopping 1 dag 795,- Bekijk training
19 feb 2024
Datavisualisatie met Looker Studio 2 dagen 1.325,- Bekijk training
29 feb 2024
Google Tag Manager 1 dag 795,- Bekijk training

Iets nog steeds onduidelijk?

Kijk eens bij onze veelgestelde vragen

  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen en events

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.



Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.