Opleiding Google Ads Certified Professional

Heb je tomeloze ambities op het gebied van zoekmachine adverteren en wil je alles uit Google Ads kunnen halen? Voor je eigen organisatie of voor je klanten?

Volg dan deze vijfdaagse opleiding die je afsluit met het Google Search Advertising examen. Als je dat felbegeerde examen behaalt, ben je 'Google Certified Online Advertentie Professional'

Ook organiseren wij jaarlijks een trip naar het hoofdkantoor van Google.  Samen met onze Google studenten bezoeken wij het hoofdkantoor in Dublin en krijgen hier gastcolleges van Google specialisten. Benieuwd naar het programma? Op 6 en 7 september staat de eerstvolgende trip gepland.

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional bestaat uit vijf trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:

Wat kun je na het volgen van de opleiding Google Ads Certified Professional

  • Je begrijpt hoe Google Ads werkt en kunt zelf een Google Ads-account opzetten
  • Je snapt hoe het veiling- en biedingensysteem van Google Ads werkt
  • Je kunt de resultaten van je Ads-campagne  bijhouden, en je campagnes waar nodig bijsturen
  • Je kunt acties automatiseren om tijd te besparen
  • Je hebt het Google Certified Ads Specialist-examen gehaald

Programma van de opleiding Google Ads Certified Professional

Google Ads basis

College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.

College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Google Ads gevorderd

Dag 1

College 1

  • Recap van Google Ads basis
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken

College 2

  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch

Dag 2

College 3

  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof

College 4

  • Voorbereiding op hetGoogle Ads Search examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met hetGoogle Ads Search examen, je weet meteen of je geslaagd bent

Google Ads expert

Dag 1

College 1

  • Wat zijn de trends en mogelijkheden in zoekadvertenties? Lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in-stream video, dynamische zoekadvertenties
  • Hoe optimaliseer je je budget? SEA-optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
  • Welke succesvolle biedstrategieën zijn er? CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
  • Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd

College 2

  • Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies
  • Hoe optimaliseer je je zoekwoorden? Exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
  • Zo optimaliseer je je advertenties. Landingspagina verbeteren, effectieve tekst-ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
  • Hoe zet je een effectieve remarketingstrategie op? Remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd

Dag 2

College 3

  • Meer resultaat uit shopping. Conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement. Juiste targeting, extra informatie, custom labels, feedmanagementtooling
  • AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
  • Handige tools om te gebruiken, Ads Editor

College 4

  • Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
  • Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
  • Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent

Voor wie is de opleiding Google Ads Certified Professional bedoeld?

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die de ambitie heeft om alles uit Google Ads te halen en echte SEA specialist te worden. Denk aan online marketeers, webdevelopers, mediaprofessionals en marketingmanagers. Maar ook zzp’ers, website beheerders, MKB, lokale aanbieders en ondernemers.

Hoe bereid ik me voor?

Je kunt je natuurlijk inlezen en eventueel een test account bij Google Ads aanmaken. Maar het is niet persé nodig.

Welke software heb ik nodig?

Bij deze training maak je gebruik van de gratis software van Ads. Als je al een Ads account hebt, kun je dit natuurlijk ook gebruiken. Overleg dan wel even met de trainer of het verstandig is om dit als test account in te zetten.

Lesmateriaal bij de opleiding Google Ads Certified Professional

Bij deze training ontvang je het meest recente lesmateriaal

Is deze opleiding ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Opleidingsdata

22
feb
Ma 22 februari 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 22 februari 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
23
mrt
Di 23 maart 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Di 23 maart 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
26
apr
Ma 26 april 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 26 april 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
28
mei
Vr 28 mei 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 28 mei 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
29
jun
Di 29 juni 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Di 29 juni 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
26
jul
Ma 26 juli 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 26 juli 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
27
aug
Vr 27 augustus 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 27 augustus 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
27
sep
Ma 27 september 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 27 september 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
22
okt
Vr 22 oktober 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 22 oktober 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
25
nov
Do 25 november 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Do 25 november 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
17
dec
Vr 17 december 2021 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 17 december 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
24
jan
Ma 24 januari 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 24 januari 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
24
feb
Do 24 februari 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Do 24 februari 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
21
mrt
Ma 21 maart 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 21 maart 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
25
apr
Ma 25 april 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 25 april 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
20
mei
Vr 20 mei 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 20 mei 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
24
jun
Vr 24 juni 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 24 juni 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
22
jul
Vr 22 juli 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 22 juli 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
22
aug
Ma 22 augustus 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Ma 22 augustus 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
15
sep
Do 15 september 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Do 15 september 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
12
okt
Wo 12 oktober 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Wo 12 oktober 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
9
nov
Wo 09 november 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Wo 09 november 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie
2
dec
Vr 02 december 2022 in Utrecht Je opleidingvoordeel is €395,- Vr 02 december 2022
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €395,-
2.450,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.