Opleiding Google Ads Certified Professional
Heb je tomeloze ambities op het gebied van zoekmachine adverteren en wil je alles uit Google Ads kunnen halen? Voor je eigen organisatie of voor je klanten?
Volg dan deze vijfdaagse opleiding die je afsluit met het Google Search Advertising examen. Als je dat felbegeerde examen behaalt, ben je 'Google Certified Online Advertentie Professional' en mag je jezelf een echte Google Ads professional noemen.
Ook organiseren wij jaarlijks een trip naar het hoofdkantoor van Google. Samen met onze Google studenten bezoeken wij het hoofdkantoor in Dublin en krijgen hier gastcolleges van Google specialisten. Benieuwd naar het programma? Op 6 en 7 september staat de eerstvolgende trip gepland.
Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina.
Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding tot Google Ads professional bestaat uit vijf trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:
Wat kun je na het volgen van de opleiding Google Ads Certified Professional
- Je begrijpt hoe Google Ads werkt en kunt zelf een Google Ads-account opzetten
- Je snapt hoe het veiling- en biedingensysteem van Google Ads werkt
- Je kunt de resultaten van je Ads-campagne bijhouden, en je campagnes waar nodig bijsturen
- Je kunt acties automatiseren om tijd te besparen
- Je hebt het Google Certified Ads Specialist-examen gehaald
Wie zijn de trainers?
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Jeroen de Koning
Wil je leren over Google Ads en Analytics? Dan moet je bij Jeroen zijn. Door internet af te struinen en te leren van andere experts weet-ie er álles over. Zijn gouden tip: veel vlieguren maken. Hij draagt z’n kennis vol enthousiasme over op uiteenlopende klanten. Zijn inspirerende trainingen zijn altijd actueel en barsten van de praktijkvoorbeelden. Naast z’n liefde voor online marketing, is Jeroen gek op schaken. Niet zo gek, vindt hij: in beide gevallen is strategisch denken key.
Tjerk Rintjema
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Daan Boekhoorn
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Voor wie is de opleiding Google Ads Certified Professional bedoeld?
Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die de ambitie heeft om alles uit Google Ads te halen en echte SEA specialist te worden. Denk aan online marketeers, webdevelopers, mediaprofessionals en marketingmanagers. Maar ook zzp’ers, website beheerders, MKB, lokale aanbieders en ondernemers.
Hoe bereid ik me voor?
Je kunt je natuurlijk inlezen en eventueel een test account bij Google Ads aanmaken. Maar het is niet persé nodig.
Wat moet ik meenemen?
Bij deze training maak je gebruik van de gratis software van Ads. Als je al een Ads account hebt, kun je dit natuurlijk ook gebruiken. Overleg dan wel even met de trainer of het verstandig is om dit als test account in te zetten.
Lesmateriaal bij de opleiding Google Ads Certified Professional
Bij deze training ontvang je het meest recente lesmateriaal
Is deze opleiding ook beschikbaar als maatwerk?
Ontvang ik een diploma na afloop van deze opleiding?
Hoe ziet het programma van de opleiding Google Ads Certified Professional eruit?
-
1 Google Ads Basis
College 1
- Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
- Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
- Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
- Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
- Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
- Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.
- Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
- Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
- De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
- Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?
-
2 Google Ads Gevorderd
Dag 1 College 1
- Recap van Google Ads basis
- Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
- Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken
- Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
- Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
- Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch
- Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
- Recap van voorgaande stof
- Voorbereiding op hetGoogle Ads Search examen
- Een proefexamen maken tijdens de les
- Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
- We sluiten af met hetGoogle Ads Search examen, je weet meteen of je geslaagd bent
-
3 Google Ads Expert
Dag 1 College 1
- Wat zijn de trends en mogelijkheden in zoekadvertenties? Lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in-stream video, dynamische zoekadvertenties
- Hoe optimaliseer je je budget? SEA-optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
- Welke succesvolle biedstrategieën zijn er? CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
- Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd
- Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies
- Hoe optimaliseer je je zoekwoorden? Exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
- Zo optimaliseer je je advertenties. Landingspagina verbeteren, effectieve tekst-ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
- Hoe zet je een effectieve remarketingstrategie op? Remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd
- Meer resultaat uit shopping. Conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
- Effectieve campagnestructuur en bidmanagement. Juiste targeting, extra informatie, custom labels, feedmanagementtooling
- AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
- Handige tools om te gebruiken, Ads Editor
- Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
- Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
- Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent
Ontvang het volledige programma en de brochure van de opleiding Google Ads Certified Professional direct per mail
Ontvang het uitgebreide programma per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Reviews
Lees hoe we dat doen