Training Google Ads basis
Google Ads kan een uitstekend middel zijn om bekendheid te genereren en meer bezoekers naar je website te trekken. Kán, want er is één voorwaarde: je moet je Ads-campagne wel zorgvuldig inrichten. Anders loop je het risico dat je veel geld investeert waar je weinig voor terugkrijgt. In deze Google Ads training leer je in de basis hoe je een succesvolle Ads-campagne opzet. Wil je uiteindelijk het Google Ads Search-examen halen? Dan is deze Google Ads training een goed begin van je voorbereiding.
Heb je deze training afgerond? Dan kun je verder met Google Ads gevorderd.
Wat is Google Ads?
Hét advertentieprogramma van Google is Google Ads (vroeger: Google Adwords). Hiermee kun je advertenties bovenaan de zoekpagina's plaatsen. Zo komen ze boven de organische zoekresultaten en ben je beter zichtbaar. Voor de advertenties kun je zelf een budget instellen, en je begint pas met betalen als er iemand op jouw advertentie klikt. Je advertenties zijn gekoppeld aan zoekwoorden, dus alleen de gebruikers die jouw zoekwoorden intypen zien jouw advertenties. Je moet dus goed hebben nagedacht over je zoekwoorden.
Wat kun je na het volgen van de training Google Ads basis
- Je kunt zelf een Google Ads-account opzetten en je begrijpt hoe het werkt.
- Je kunt relevante zoekwoorden definiëren en koppelen aan je advertenties.
- Je weet hoe je een effectieve advertentietekst schrijft.
- Je begrijpt hoe het veiling- en biedingensysteem van Google Ads werkt, en kunt bepalen welk budget je voor Google Ads gaat inzetten.
- Je kunt de resultaten van je Ads-campagnes bijhouden, en je campagnes waar nodig bijsturen.
Wie zijn de trainers?
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Dit zijn de trainers
Jeroen de Koning
Jeroen is senior online marketeer, managing director bij Fosby Digital Agency én Google-connaisseur. Alsof dat nog niet genoeg is, geeft hij ook al twaalf jaar trainingen. Dat doet hij vanuit enthousiasme voor zijn vak en nieuwsgierigheid naar de vragen en ambities van cursisten.
Lees meer

Tjerk Rintjema
Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Met zijn bedrijf First Aid Marketing bouwt en optimaliseert hij websites en verzorgt hij content en campagnes voor ondernemers. Tjerk is een geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.
Lees meer

Daan Boekhoorn
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Rustig en met humor creëert hij vertrouwen in zijn lessen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Lees meerVoor wie is de training Google Ads basis bedoeld?
De training Google Ads basis is bedoeld voor iedereen die wil adverteren via Google. Denk aan online marketeers, webdevelopers, mediaprofessionals, marketingmanagers en zzp'ers. Wil je meedoen, dan is het handig als je basiskennis van (online) marketing hebt.
Hoe bereid ik me voor?
Een grondige voorbereiding op deze training is niet nodig, maar het is natuurlijk wel handig als je iets van Google Ads weet.
Welke software heb ik nodig?
Tijdens de training maak je een Ads-account aan. Heb je al een account? Prima! Maar overleg wel even met de docent of je dit als testaccount kunt gebruiken.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Hoe ziet het programma van de training Google Ads basis eruit?
College 1
- Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
- Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
- Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
- Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
- Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
- Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.
College 2
- Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
- Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
- De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
- Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Jeroen de Koning
Google Ads expert
Reviews
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?

