Training Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Tijdens de cursus Zoekmachineoptimalisatie (SEO) leer je hoe je de ranking van je website effectief verbetert. Je maakt kennis met SEO-tools op internet en ontdekt welke andere factoren de zichtbaarheid van je website bepalen. Ook leer je tijdens deze SEO training welke 'dirty tricks' je moet vermijden, omdat Google er vroeg of laat 'strafpunten' voor uitdeelt.
Competence Factory gaat met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina.
Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO)?
Zoekmachineoptimalisatie - of SEO (Search Engine Optimization) - zorgt ervoor dat je website hoger scoort in de organische, niet-betaalde zoekresultaten van zoekmachines als Google. Hierdoor wordt je website beter vindbaar, en bereik je dus een groter publiek. Je verbetert de vindbaarheid van je website door verschillende onderdelen aan te pakken. Zoals je content, metadescripties en de techniek achter je site. Ook linkbuilding is een effectieve strategie: door een netwerk van links naar je site op te bouwen, vergroot je je autoriteit en verbeter je je SEO-score. Leer er alles over tijdens deze cursus zoekmachineoptimalisatie!
Wat kun je na het volgen van de training Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Je weet welke onderdelen van een website bepalend zijn voor de score in zoekmachines
- Je kunt een contentstrategie opzetten die veel verkeer uit zoekmachines genereert
- Je snapt hoe linkbuilding werkt
- Je kunt een bestaande site optimaliseren en weet waar je bij een nieuwe site op moet letten
- Je weet hoe je de resultaten van je SEO-inspanningen meet
- Je kent handige trucs om de kans te vergroten dat bezoekers naar jouw site gaan - en niet naar die van een concurrent
- Je weet welke trucs 'strafpunten' van Google opleveren
Wie zijn de trainers?
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Dit zijn de trainers
Guido Tijmensen
Guido zit al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau uit Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van: ‘The sky is the limit als je niet vastroest in je dagelijkse routine’.


Daan Boekhoorn
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Rustig en met humor creëert hij vertrouwen in zijn lessen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Marlon Augustijn
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachineoptimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Én helpt hij zijn cursisten met z’n kennis en ervaringen bij verschillende trainingen op weg in het vak van UX Design.


Voor wie is de training Zoekmachineoptimalisatie (SEO) bedoeld?
De training is bedoeld voor iedereen die een website heeft of beheert, en deze met 'organische' zoekresultaten beter wil laten scoren in zoekmachines. Denk aan:
- online marketeers
- webmasters
- communicatieprofessionals
- contentmanagers
- zzp'ers met een eigen website
Hoe bereid ik me voor?
Voordat je aan de training begint, moet je een Google Analytics-account hebben aangemaakt. Verder hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Hoe ziet het programma van de training Zoekmachineoptimalisatie (SEO) eruit?
College 1
- Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
- Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
- Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
- Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
- Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
- Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?
College 2
- Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
- Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
- Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe?
- Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
- Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
- Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
- Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Guido Thijmensen
Trainer Zoekmachineoptimalisatie
Reviews
Lees hoe we dat doen
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?

