Tips om de conversie te verhogen op jouw webshop
Met conversieoptimalisatie help je jouw webshop verder groeien. Ga ermee aan de slag en zorg zo voor meer klanten en omzet ✅
6 dagen • Utrecht • Met diploma
Kijk vanuit verschillende invalshoeken naar conversie en verbeter je online effectiviteit.
Conversie is hét doel van commerciële organisaties. En daarmee ook van hun websites: het is de bedoeling dat bezoekers iets kopen, contact opnemen of zich inschrijven. Tijdens deze CRO opleiding (Conversion Rate Optimisation) leer je hoe je de effectiviteit van een website substantieel kunt verhogen. Aan de hand van praktische opdrachten en heldere voorbeelden maak je kennis met de vakgebieden die het succes van een site bepalen: zoekmachineoptimalisatie (SEO), conversieoptimalisatie en usability.
De opleiding Conversiespecialist bestaat uit zes trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:
Binnen online marketing draait alles om conversie: doelen halen. Zo kun je bepalen dat jouw website inschrijvingen moet genereren, bijvoorbeeld voor een nieuwsbrief of evenement. Wanneer een bezoeker daadwerkelijk z'n e-mailadres invult om op je mailing- of gastenlijst te komen, spreek je van conversie. Meestal wordt in percentages weergegeven hoe goed je website converteert: een conversie van 10% betekent dat 10 op de 100 bezoekers doen wat je wilt dat ze doen. CRO staat voor conversion rate optimisation: het verhogen van je conversiepercentages. En dat is precies waarmee je aan de slag gaat in deze CRO opleiding.
Bij online marketing draait alles uiteindelijk om één ding: conversiedoelen behalen. Een webpagina kan bijvoorbeeld als doel hebben om inschrijvingen te genereren voor een nieuwsbrief of evenement. Meldt een bezoeker zich hiervoor aan, dan spreek je van conversie. Als je je conversieratio wilt verhogen, ga je aan de slag met conversion rate optimisation (CRO).
Na afloop heb je de skills om als conversiespecialist aan het werk te gaan. Je kunt onder andere:
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Guido werkt al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau in Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over je online vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van. Wat je volgens hem niét moet doen? Vastroesten in je dagelijkse routine. The sky is the limit!
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
De opleiding is bedoeld voor iedereen die de effectiviteit van een website wil verbeteren en hogere conversiecijfers wil halen. Denk aan:
Dag 1
OchtendDag 2
OchtendOntvang het volledige programma en de brochure van de opleiding Conversiespecialist (CRO) direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
24
sep
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
7
okt
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
14
nov
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
11
dec
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
16
jan
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
28
feb
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
7
apr
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
26
mei
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
29
jul
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
|||
12
sep
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 3.800,- |
Je opleidingvoordeel Is €440,- |
Deze opleiding bestaat uit
4 onderdelen met 6
trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de
volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Conversieoptimalisatie
Usability
Persuasive Copywriting
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.