Training Persuasive Copywriting

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig – of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Act. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.

Wat is persuasive copywriting?

Als organisatie wil je dat je doelgroep iets doet: bijvoorbeeld zich aanmelden, iets kopen of contact met je opnemen. Maar je doelgroep doet dat niet uit zichzelf, jij moet ze daartoe aanzetten. Dat kan met een video, plaatje óf met een tekst – ook wel copy genoemd. Een tekst zó schrijven dat je lezer overtuigd raakt, noemen we persuasive copywriting. Je ultieme doel? Dat de lezer je tekst uitleest, alle argumenten overweegt en uiteindelijk concludeert dat jij gelijk hebt.

Wat kun je na het volgen van de training Persuasive Copywriting

  • On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
  • Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
  • Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen

Wie is de trainer?

Geert Poort

Geert is een trainer pur sang, met een ruime ervaring voor zowel overheden als profit en non-profit organisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Geert is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, dat een uitgebreid overzicht biedt van de kennis en vaardigheden die een contentspecialist of online professional in huis moeten hebben.

Hij volgt naast z’n werk cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, maar ook over coaching en didactiek. Volgde na z’n studie een opleiding journalistiek en lessen aan de kunstacademie; die nadruk op woord én beeld zijn leidend voor zijn werk als trainer.

Programma van de training Persuasive Copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Voor wie is de training Persuasive Copywriting bedoeld?

Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.

Trainingsdata

23
apr
Do 23 apr 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 23 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
30
jun
Di 30 jun 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 30 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
25
aug
Di 25 aug 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 25 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
22
okt
Do 22 okt 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 22 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
22
dec
Di 22 dec 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 22 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
22
feb
Ma 22 feb 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 22 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
28
apr
Wo 28 apr 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 28 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
24
jun
Do 24 jun 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 24 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
2
aug
Ma 2 aug 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma  2 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
24
sep
Vr 24 sep 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 24 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
24
nov
Wo 24 nov 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 24 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online Copywriter

Leer hoe je met krachtige verhalen en de juiste woorden een overtuigend merk neerzet.

€421,- voordeel

View education

Conversiespecialist (CRO)

Kijk vanuit verschillende invalshoeken naar conversie en verbeter je online effectiviteit.

€413,- voordeel

View education

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.