Training Persuasive Copywriting
Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig – of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.
Wat is persuasive copywriting?
Als organisatie wil je dat je doelgroep iets doet: bijvoorbeeld zich aanmelden, iets kopen of contact met je opnemen. Maar je doelgroep doet dat niet uit zichzelf, jij moet ze daartoe aanzetten. Dat kan met een video, plaatje óf met een tekst – ook wel copy genoemd. Een tekst zó schrijven dat je lezer overtuigd raakt, noemen we persuasive copywriting. Je ultieme doel? Dat de lezer je tekst uitleest, alle argumenten overweegt en uiteindelijk concludeert dat jij gelijk hebt.
Wat kun je na het volgen van de training Persuasive Copywriting
- On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
- Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
- Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen
Wie is de trainer?
Clarissa Filius
Tijdens stages bij een kookstudio en Holiday on Ice leerde Clarissa haar passie kennen: SEO en contentmarketing. Ze rolde per toeval in een baan als SEO-copywriter bij Sanoma, waar ze snel doorgroeide tot webeditor van tuinieren.nl. Van die site wist ze het grootste tuinplatform van Nederland te maken. Na een succesvol freelance-avontuur sloot ze zich aan bij Booming, een van de beste digital marketing bureaus van Nederland. Daar zet ze zich als senior SEO-specialist in voor merken als HP, Primera, Van der Valk en Hunkemöller.
Geert Poort
Geert is een trainer pur sang, met een ruime ervaring voor zowel overheden als profit en non-profit organisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Geert is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, dat een uitgebreid overzicht biedt van de kennis en vaardigheden die een contentspecialist of online professional in huis moeten hebben.
Hij volgt naast z’n werk cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, maar ook over coaching en didactiek. Volgde na z’n studie een opleiding journalistiek en lessen aan de kunstacademie; die nadruk op woord én beeld zijn leidend voor zijn werk als trainer.
Programma van de training Persuasive Copywriting
College 1
- Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
- Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
- Hoe maak je een goede call-to-action?
- Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
- Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
- We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking
College 2
- Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
- Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
- Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
- Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
- Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
- Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
- Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?
Voor wie is de training Persuasive Copywriting bedoeld?
Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
feb
apr
jun
aug
sep
nov
feb
mei
aug
nov