Letty is gespecialiseerd in neuro(gedrags)marketing. Ze helpt organisaties om meer uit hun marketing te halen. Dat doet ze door elk contactmoment te optimaliseren, waarbij ze zich baseert op data en kennis van het onbewuste brein. Na elke klus laat ze een berg nieuwe inzichten en stapels optimalisatie-ideeën achter. Sinds juli vorig jaar versterkt Letty het trainersteam van Competence Factory. We stellen haar aan je voor.
Welke trainingen geef je bij Competence Factory?
Ik geef de training Neuromarketing in de praktijk.
Wat voor ’n opleiding en ervaring heb je?
Ik heb Leisure Management gestudeerd met als afstudeerrichting Interactieve Marketing. Daarna kreeg ik bij marketing automation-bureau OMG mijn eerste ‘grotemensenbaan’. Ik kreeg daar veel vrijheid, waardoor ik m’n eigen pad kon uitstippelen. Zo kwam ik algauw in de concepting- en optimalisatiehoek uit. Op een gegeven moment vroeg mijn leidinggevende of ik samen de toepassing van neurowetenschap in online marketing wilde onderzoeken. Dat was een schot in de roos! Eindelijk een manier om campagnes niet meer alleen vanuit intuïtie te benaderen. Het gaf wetenschappelijke richting.
Uiteindelijk ben ik zelfstandig verder gegaan. Ik help organisaties om meer uit hun marketing-inspanningen en -budgetten te halen. Mijn vertrekpunt is altijd data, gecombineerd met kennis over het onbewuste brein.
Hoe ben je bij Competence Factory gekomen?
Een van jullie medewerkers, Marianne, benaderde me om een training Neuromarketing te ontwikkelen. In een ver verleden hebben we samengewerkt, dus ze kent mijn achtergrond en weet wat ik kan. Al in ons eerste overleg werd duidelijk dat neuromarketing eigenlijk niet mag ontbreken in het aanbod van Competence Factory. Ik mocht dus snel aan de slag!
Wat doe je graag in je vrije tijd?
Ik vind heel veel dingen leuk. Terrasjes pakken, afspreken met vrienden, weekendjes weg met de camper, snowboarden, longboarden, suppen, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar de rode draad in m’n leven is eigenlijk water, bevroren of behaaglijk warm. Ik kan er gewoon erg van genieten, met anderen of in m’n eentje.
Waar word je enthousiast van, wat drijft je?
Kennis delen en nieuwe kennis opdoen. Ik doe dingen heel graag zelf. Het voordeel daarvan is dat ik breed inzetbaar ben, op verschillende niveaus. Het nadeel, als je dat zo wilt noemen, is dat ik altijd een ‘new shiny object’ zie waar ik op af wil hollen. Ik denk dat ik het daarom ook zo naar m’n zin heb bij Competence Factory. Het is the place to be als het op nieuwe kennis en ontwikkeling aankomt.
Wat vind je het allerleukste aan je werk?
Wederom kennis delen, maar ook leren van een ander. Vrij mogen meekijken naar alle lagen van een proces, en op elk niveau onderbouwde input mogen leveren. Ik kan er erg van genieten als mede door mij de resultaten in cijfers omhoog schieten, of de samenwerking tussen marketing en sales soepeler loopt.