Training Neuromarketing in de praktijk
Marketing draait altijd om verleiding: hoe beïnvloed je je doelgroep zo dat ze je product of dienst gaan kopen? Je kunt als marketeer ver komen door je intuïtie te volgen. Maar dan zit je er ook weleens naast, soms zonder dat je het doorhebt. Als neuromarketeer baseer je je keuzes op gedragswetenschappelijk onderzoek, waarbij je vooral naar het onbewuste gedrag van consumenten kijkt. Want wist je dat zij vooral onbewust beslissingen nemen?
Wat is neuromarketing?
Als neuromarketeer speel je in op het onbewuste gedrag van consumenten. Dat doe je door overtuigingsprincipes in te zetten. Zoals ‘Self Efficacy’, een principe dat de conversies bij aanmeldformulieren met wel 26% omhoog kan duwen. Door de overtuigingsprincipes van neuromarketing slim in te zetten in de customer journey, verbeter je dus de effectiviteit van je marketingactiviteiten.
Wat kun je na het volgen van de training Neuromarketing in de praktijk
- Je hebt zelf ervaren hoe krachtig het onbewuste brein is
- Je kent verschillende persuasiontechnieken en kunt ze gericht inzetten
- Je kunt overtuigingsprincipes toepassen, binnen de hele customer journey
- Je kent de commerciële waarde van touchpoints (waarvan je eerst misschien dacht dat ze onbelangrijk waren)
- Je kunt je doelgroep aan de hand van een gedragsmodel verleiden om steeds dichter bij jouw einddoel te komen
Wie is de trainer?
Letty de Nijs
Letty is gespecialiseerd in neuro(gedrags)marketing. Ze helpt organisaties om meer uit hun marketingbudget te halen. Dat doet ze door elk contactmoment te optimaliseren, waarbij ze zich baseert op data en kennis van het onbewuste brein. Na elke klus laat ze een berg nieuwe inzichten en stapels optimalisatie-ideeën achter. Die deelt ze trouwens ook tijdens workshops. Een training van Letty is altijd praktisch ingestoken en interactief, zodat jouw nieuw opgedane kennis goed blijft hangen.
Programma van de training Neuromarketing in de praktijk
College 1
- De kracht van het onbewuste brein
- Hoe en waarom werken overtuigingsprincipes?
- Wat hebben Bert en Ernie te maken met de manier waarop wij beslissen?
- Inzicht in een aantal krachtige overtuigingsprincipes aan de hand van cases
- Oefening met overtuigingsprincipes
College 2
- Gedragsverandering bekeken vanuit een bewezen gedragsmodel
- Hoe je de customer journey met overtuigingsprincipes optimaliseert
- Welke principes zijn krachtig binnen welke fase van de customer journey?
- Oefening: optimaliseer meerdere contactmomenten binnen je customer journey
Voor wie is de training Neuromarketing in de praktijk bedoeld?
Je bent een allround online marketeer die verantwoordelijk is voor de gehele klantenreis, van concepting en sea tot aan de bedankpagina en verder. Jouw doel is meer uit je marketingbudget te halen (conversieverhoging) en je weet dat ieder contactmoment het verschil kan maken.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
feb
mei
aug
okt
dec
jan
mrt
mei
jul
sep
nov