Training Online Marketingstrategie
Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben één ding gemeen: ze volgen een ijzersterke strategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De tweedaagse training Online Marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een onlinemarketingplan en gaat concreet aan de slag om je doelgroep gericht te bereiken.
Wat is online marketing?
'Online marketing' is de verzamelnaam voor alle digitale vormen van marketing. Meestal is een website de basis, maar ook zoekmachines, sociale media, e-mail, video's en banneradvertenties kunnen voor online marketing worden ingezet. Het is de kunst om met een afgewogen mix van deze middelen je doelen te halen. Dat lukt alleen als je een heldere strategie hebt die je houvast en richting geeft.
Wat kun je na het volgen van de training Online Marketingstrategie
- Je kent de belangrijkste, actuele ontwikkelingen en cijfers binnen online marketing
- Je kunt een creatief, resultaatgericht marketingplan schrijven
- Je kunt een strategie bepalen aan de hand van de online marketingfunnel
- Je kent de mogelijkheden van verschillende vormen van online marketing, waaronder contentmarketing, SEO/SEA, e-mailmarketing
- Je kunt je doelgroep, propositie en brand bepalen
- Je kunt technieken voor leadgeneratie toepassen
- Je kent tools om te controleren, beheren en bijsturen, waaronder Google Analytics
Wie is de trainer?
Marieke Pijler - Branding & Marketing
Marieke is onderneemster in hart en nieren. Haar bedrijf Brand Density verzorgt de online marketing en branding voor verschillende start-ups en gevestigde merken. Marieke heeft een MBA in Marketing- en Supply Chain Management en is een enorme geek als het gaat om de laatste marketingontwikkelingen. Die deelt ze graag tijdens haar trainingen. Ze heeft een enorme passie voor haar vak, dat uit zich in de energie waarmee ze haar visie en kennis overbrengt. Die is aanstekelijk en maakt dat je als cursist zin krijgt om je marketingpotentie te laten gelden.
Programma van de training Online Marketingstrategie
Dag 1
- De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, technologie, social selling
- Maak een situatie-analyse
- Welke vormen van online marketing zijn er? Bijvoorbeeld: contentmarketing, SEO/SEA, e-mail
- Doelen stellen: online marketingdoelstellingen en KPI's
- Strategie: hoe werkt de online marketingfunnel en hoe bepaal je je strategie?
- Welke online marketingkanalen zijn er, en welke voordelen hebben ze?
- Je doelgroep, propositie en brand bepalen
- De stappen in je online marketingplan bespreken, huiswerk
Dag 2
- Vervolg: welke vormen en kanalen van online marketing zijn er?
- Je online marketingstrategie verder uitwerken
- Tactics: welke online marketingtactieken zijn er?
- Leads afvangen: hoe zorg je voor een effectieve follow-up en aansluiting bij sales?
- Acties bepalen
- Controleren, beheren en bijsturen, bijvoorbeeld met meettools als Google Analytics
Voor wie is de training Online Marketingstrategie bedoeld?
Heb je in je werk te maken met online marketing, en wil je je kennis van het vakgebied updaten en verbreden? Dan is deze training geschikt voor jou. In een typische trainingsgroep zitten (junior) marketing- en communicatiespecialisten, ondernemers en zzp'ers die strategisch met online marketing bezig willen zijn.
Hoe bereid ik me voor?
Voor het eerste college hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Houd er wel rekening mee dat je na dag 1 huiswerk krijgt.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
feb
mrt
mei
jul
okt
nov
jan
feb
apr
mei
jun
jul
sep
nov