
De kunst van sound design
Met sound design breng je je audiovisuele beelden pas echt tot leven. Als sound designer zorg je voor een perfecte mix van ge…
12 dagen • Utrecht • Met diploma
Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online marketing strateeg.
Hoe laat je je merk online groeien, hoe vind je aansluiting bij potentiële klanten en ben je echt onderscheidend in je aanpak en propositie? Als online strateeg buig je je over dit soort vragen. De antwoorden liggen in verschillende vakgebieden, werkwijzen en technologieën. Tijdens de opleiding Online Marketing Strateeg leer je er een aantal kennen en kijk je vanuit verrassende invalshoeken naar je online merk. Na afloop ken je nieuwe manieren om je online strategie te versterken. Inzichten waarmee je direct aan de slag kunt.
De opleiding Online Marketing Strateeg bestaat uit twaalf trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:
Als online marketing strateeg vertaal je de ambities en toekomstplannen van jouw organisatie naar een strategie voor online concepten, social media en e-commerce. Daarbij kijk je onder andere naar marktontwikkelingen, businessmodellen en nieuwe technologieën. Meestal werk je in multidisciplinaire teams, waarin je de lijnen uitzet en de route bewaakt.
Na afloop kun je onder andere:
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Wendy startte al jong als ondernemer. In tien jaar tijd zette ze een eigen bedrijf op, met zo’n 180 medewerkers in dienst. Daarna besloot ze haar échte droom na te jagen: ze volgde een opleiding tot senior beïnvloedingspsycholoog, verkocht haar bedrijf en begon voor zichzelf als marketingstrateeg. Nu helpt ze mkb’ers met hun PR, marketingstrategie, campagnes en branding. Daarbij mijdt ze nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldmerken als Amazon en Coca Cola, omdat je daar als mkb’er niets aan hebt. Haar trainingen zijn praktisch, zodat je nieuwe kennis direct kunt toepassen.
Guido werkt al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau in Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over je online vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van. Wat je volgens hem niét moet doen? Vastroesten in je dagelijkse routine. The sky is the limit!
Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners klanten te vinden, binden en behouden. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een goede basis te leggen. Zo weet ze als geen ander hoe je klanten verbindt aan een merk. Met haar herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze haar trainingen lekker luchtig. Geen zware theoretische verhalen, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag kunt.
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Maarten is ervan overtuigd dat we onze dromen kunnen waarmaken, als we onze verbeeldingskracht maar durven gebruiken. Na 6 jaar zweten en feesten als designer bij Studio Dumbar, startte hij in 2004 Ping-pong Design: een bureau dat merken, producten en verhalen ontwerpt in binnen- en buitenland. Hij ontdekte dat opdrachtgevers zich vaak niet aan hun woord houden. Sindsdien probeert Maarten aanbieders en gebruikers te verbinden, zodat teams voortaan alleen nog beloftes doen die ze wél kunnen waarmaken.
Yuen Yen is een zelfstandig facilitator design thinking en samenwerkingscoach. Ze heeft ervaring met serious gaming, bij de overheid en in de ICT-sector. Ze heeft het meest geleerd door kansen te pakken, dingen uit te proberen en vooral door fouten te maken. Tijdens haar trainingen vertelt Yuen Yen je graag over haar eigen missers. Verder laat ze zien hoe je design thinking leert kennen en toepassen met een play-mindset . Zo word je de eigenaar van je eigen leerproces én je resultaten.
Wie is de doelgroep, en welk probleem lossen we nou eigenlijk op? Hoe voegen we echt waarde toe voor gebruikers van een bepaald product? Van dit soort vragen wordt Vitas enthousiast. Hij studeerde Business Administration aan de Erasmus Universiteit, om zich daarna in innovatie en design thinking te verdiepen. Inmiddels helpt hij als proposition hero allerlei ondernemers bij de ontwikkeling van sterke proposities. Daarnaast geeft hij trainingen, waarbij cursisten zoveel mogelijk zelf aan de slag gaan. Want design thinking is tof, maar design doing levert je de beste inzichten.
Thierry is een bevlogen ondernemer die het avontuur niet schuwt. In zijn trainingen neemt hij je mee in de wondere wereld van marketing en data. Zijn bedrijf Bammboo heeft bewezen dat organisaties duurzaam kunnen groeien met growth hacking. Onder zijn begeleiding leer je alles over deze succesformule. Fouten maken mag, graag zelfs! Thierry werkt het liefst met nieuwsgierige mensen die dúrven. Zijn training Growth Hacking in a Day is er dus voor iedereen die graag buiten de lijntjes kleurt.
Anouk werkte negen jaar in de wereld van start-ups, scale-ups en fintechs. Ze was onder andere product owner, scrum master en teamcoach. Voor agile en scrum ben je bij Anouk dus aan het juiste adres. Inmiddels heeft ze haar eigen bedrijf, waarmee ze ondernemers en zelfsturende teams coacht in duurzame groei en persoonlijk leiderschap. Volg je een training bij Anouk? Dan duik je flink de diepte in. Maar ze leer je ook handige tools waarmee je direct aan de slag kunt.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
De opleiding marketing strateeg is bedoeld voor marketeers, communicatiemedewerkers en projectmanagers die klaar zijn voor de volgende stap. Wil jij de senior skills aanleren waar bedrijven nu en in de toekomst om staan te springen? Deze opleiding bereidt je voor op een meer strategische rol. Na de opleiding heb je een rugzak aan inzichten die je kan toepassen binnen senior functies, of als zelfstandig adviseur.
Ontvang het programma en de brochure van de opleiding Online Marketing Strateeg direct per mail
Guido Tijmensen
Trainer Online Marketing
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
15
jun
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
11
jul
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
17
aug
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
15
sep
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
18
okt
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
21
nov
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
22
dec
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
5
feb
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
27
mei
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
|||
15
jul
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 6.290,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.525,- |
Deze opleiding bestaat uit 6 onderdelen met 12 trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
Online Marketingstrategie
Customer Journey Marketing
Design Thinking
Growth Hacking in a Day
Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie
Marketing Automation
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Met sound design breng je je audiovisuele beelden pas echt tot leven. Als sound designer zorg je voor een perfecte mix van ge…
Overige Artikelen
© 2023 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.