Training Marketing Automation

Big data is booming, en met het groeiend aantal toepassingen zit ook datagedreven marketing in de lift. Goed nieuws, want het betekent dat je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer hoeft te nemen op basis van gevoel - je hebt tenslotte keiharde data tot je beschikking. Bovendien kun je een groot deel van je activiteiten automatiseren, waardoor je klanten een persoonlijke en relevante behandeling kunt bieden. Data speelt hierbij een sleutelrol. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en het profiel van jouw ideale klant. Marketing Automation geeft je dit inzicht.

In de training Marketing Automation leer je hoe je een voorspelbaar en duurzaam leadmanagementproces inricht. Zodat je altijd op het juiste moment bij de juiste (potentiële) klant relevant kunt zijn.

Wat is marketing automation?

Hoe beter je boodschap aansluit bij de interesses van je doelgroep, hoe eerder je ze overtuigt. Op dat uitgangspunt is marketing automation gebaseerd. Slimme softwareprogramma's verzamelen gegevens over het gedrag en de voorkeuren van prospects en klanten, om ze vervolgens relevante content aan te bieden. Op basis van 'als... dan'-triggers beslist het systeem wie welke blogs, cases, video's of infographics te zien krijgt. Zo is iemand die je prijslijst heeft gedownload rijper voor commerciële content dan een bezoeker die net een eerste blog heeft gelezen. Met marketing automation kun je gericht targetten en zorg je dat iedereen zich persoonlijk benaderd voelt.

Wat kun je na het volgen van de training Marketing Automation

  • Je kunt kiezen welk (commercieel) deelproces je wilt automatiseren
  • Je leert welke databronnen hierbij belangrijk zijn en hoe je je resultaten kunt blijven meten
  • Je kunt buyer persona's (klantprofielen) opstellen met een bijbehorend dataprofiel
  • Je achterhaalt met welke bestaande content je direct aan de slag kunt in jouw ‘automated flow’
  • Je weet welke gegevens je wilt monitoren en hoe je dat moet doen
  • Je hebt een ROI-/businesscase, zodat je kunt voorspellen wat marketing automation je oplevert
  • Je weet welke marketing automation- en CRM-systemen er zijn, en welke voor- en nadelen ze hebben

Wie is de trainer?

Eva Broersma - Marketing Automation 

Eva gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.

Voor wie is de training Marketing Automation bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die ervaring heeft met marketing en klaar is voor een volgende stap. Denk aan:

  • ondernemers
  • (ZZP) marketing consultants
  • sales managers
  • data-/CRM-specialisten

Hoe bereid ik me voor?

Neem je eigen laptop mee naar de training. Voor de eerste dag hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee.

Voorbeelden

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Hoe ziet het programma van de training Marketing Automation eruit?

Dag 1

College 1

  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
  • Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?

College 2

  • Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
  • Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag  en welke persoonskenmerken geef jij punten?
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?

Dag 2

College 3

  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning

College 4

  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case
Alles op je gemak teruglezen?  Ontvang het programma per mail

Eerstvolgende training

Training Marketing Automation
8.7 (29)
  •    Di 15 mrt & di 29 mrt 2022
  •    Utrecht
  •   + certificaat
Bekijk alle data

Niveau: hbo Aantal dagen: 2

Met je bedrijf deze training volgen? Lees meer

Hulp bij het kiezen?

Heb je een vraag die niet meteen wordt beantwoord op de pagina? Of wil je gewoon samen met iemand sparren over jouw opleidingstraject? Bel dan met Nienke, onze opleidingsadviseur.

Nienke Rothuis Opleidingsadviseur 030 207 8200

Klaar om de next step in je carrière te zetten?

  Start Locatie Cursustijden Prijs      
  15 mrt 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  14 jun 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  9 aug 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  27 sep 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  8 nov 2022 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  2 jan 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  7 feb 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  8 mrt 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  6 apr 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  4 mei 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  22 jun 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  26 jul 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  3 okt 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  1 nov 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-
  15 dec 2023 Utrecht 10:00 - 16:30 1.125,-

Deze cursisten gingen je voor:

Gemiddelde waardering
8.7 (29)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sigrid Allersma
07 december 2021
10
Er werd veel informatie gegeven en er was voldoende ruimte voor eigen inbreng.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Nadia Rub
06 december 2021
9
Kleine groep Ruimte voor feedback op eigen situatie
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch

Reviews

Gemiddelde waardering
8.7 (29)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sigrid Allersma
07 december 2021
10
Er werd veel informatie gegeven en er was voldoende ruimte voor eigen inbreng.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Nadia Rub
06 december 2021
9
Kleine groep Ruimte voor feedback op eigen situatie
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Esmée Feijen
06 december 2021
10
Het is een praktijkgerichte training waarin de cases per persoon besproken kunnen worden. Je krijgt veel praktische tips en er wordt veel tijd voor je genomen. De training is duidelijk en met veel voorbeelden.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Lize Hoffmanns
21 juni 2021
8
Het enthousiasme van Eva, de diversiteit in visuele elementen en prikkelende presentatie en de inhoudelijke volledigheid (naar mijn huidige kennis over het onderwerp, heb ik nu wel het idee de basis te weten)
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Maxim Wintmulder
21 juni 2021
9
Een goede opbouw van de training. Eva vertelt met veel enthousiasme over Marketing Automation waardoor de stof goed over komt. Je wordt uitgedaagd om over je eigen casus na te denken en Marketing Automation daarop toe te passen. Hierdoor kun je het geheel veel beter plaatsen in je huidige werksituatie.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Marielle Vehof
07 mei 2021
8
De deskundigheid en expertise van de trainster. Ze heeft veel ervaring en weet alles goed te verwoorden. Dat er praktijkcases werden behandeld en dat we zelf ook aan de slag zijn gegaan met een huiswerkopdracht.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Lidy Brink
07 mei 2021
8
De docente Eva Broersma heeft ruime kennis en ervaring in Marketing Automation. In alle fases van een MA proces weet ze deze op een zeer prettig, makkelijk te begrijpen over te brengen. Waardoor je deze gelijk in de praktijk kan toepassen. Uitermate professioneel
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Eva Aarntzen
07 mei 2021
9
Praktijk gericht, veel voorbeelden, zowel focus op B2B als B2C
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Melissa ten Hove
07 mei 2021
10
Duidelijke uitleg van het proces en handvatten om met marketing automation aan de slag te gaan.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Linda de Lange
12 oktober 2020
8
goed om weer eens overzichtelijk op een rijtje te zien wat er nodig is qua marketing automation
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch n.v.t.
Yoeni Kuyper
12 oktober 2020
8
Er was veel ruimte voor de input van de deelnemers en daardoor heb ik ook heel veel heb geleerd van de andere deelnemers naast de trainer. Dit vind ik heel waardevol, want daardoor had ik niet het gevoel dat er alleen informatie gezonden werd maar dat er ook juist heel veel ruimte was voor de input van de groep. Heel waardevol!
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Mandy Schild
10 oktober 2020
8
Vaardige trainer en veel kennis
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch n.v.t.
Joey Uijleman Anthonijs
06 juli 2020
8
Ik vond het een heel praktijkgerichte training. Dat je allemaal je case kon doen en presenteren was top. Feedback van je medecursisten en de trainer krijgen was nog waardevoller.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Vivian Slegers
06 juli 2020
8
De opbouw en afwisseling in theorie en praktijk. Goede oefeningen en direct te gebruiken voor opzet eigen business case.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Yavanna
06 juli 2020
8
De training wordt gegeven door iemand uit de praktijk met veel kennis en goede presentatie vaardigheden. De eerste dag leer je vooral theorie en de tweede dag bespreek je met elkaar een case/opdracht, waardoor je ook weer veel leert over de praktijk.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Dennis Kieft
06 juli 2020
9
Praktijkgericht en concreet.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Pim van de Sanden
06 juli 2020
9
Balans tussen theorie en praktijkvoorbeelden/ evaringen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sandra Burgers
31 oktober 2019
9
Zonder dat je het direct door hebt word je aan het denken gezet. Ook direct praktisch toepasbaar. Veel inspiratie doordat er tijd is met elkaar te denken over bijv huidige situatie, wensen en doelstellingen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sandra Burgers
31 oktober 2019
9
Zonder dat je het direct door hebt word je aan het denken gezet. Ook direct praktisch toepasbaar. Veel inspiratie doordat er tijd is met elkaar te denken over bijv huidige situatie, wensen en doelstellingen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Anne Marie van der Horst
28 augustus 2019
7
Gericht op de praktijk
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Desiree Oudewaal
28 augustus 2019
7
Interactief, aangepast aan wensen kandidaten, veel praktijkvoorbeelden.
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Nancy
28 augustus 2019
8
Lekker praktisch
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Shannen den Hertog
13 mei 2019
8
Praktische training met goede tips om in de praktijk toe te passen. Tijdens de training wordt gekeken naar de bedrijfscases van elke deelnemer. Hierdoor worden bruikbare tips gegeven.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Amy Boeren
13 mei 2019
10
Hands-on, duidelijk, flexibel. Enthousiaste trainster. Goede interactie en kleine deelnemersgroepen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Robin van Maren
13 mei 2019
9
Duidelijke toelichting, fijne docente
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Antoon
06 maart 2019
9
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Nikki Theuns
06 maart 2019
10
Overzichtelijk, veel kennis / ervaring van de docente, persoonlijke aandacht, eigen cases.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Test
06 maart 2019
10
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Test
06 maart 2019
10
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch

Check onze veelgestelde vragen

  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake Direct contact: 030-2078200

Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.