Training Marketing Automation

Big data is booming, en met het groeiend aantal toepassingen zit ook datagedreven marketing in de lift. Goed nieuws, want het betekent dat je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer hoeft te nemen op basis van gevoel - je hebt tenslotte keiharde data tot je beschikking. Bovendien kun je een groot deel van je activiteiten automatiseren, waardoor je klanten een persoonlijke en relevante behandeling kunt bieden. Data speelt hierbij een sleutelrol. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en het profiel van jouw ideale klant. Marketing Automation geeft je dit inzicht.

In de training Marketing Automation leer je hoe je een voorspelbaar en duurzaam leadmanagementproces inricht. Zodat je altijd op het juiste moment bij de juiste (potentiële) klant relevant kunt zijn.

 

 

Wat is marketing automation?

Hoe beter je boodschap aansluit bij de interesses van je doelgroep, hoe eerder je ze overtuigt. Op dat uitgangspunt is marketing automation gebaseerd. Slimme softwareprogramma's verzamelen gegevens over het gedrag en de voorkeuren van prospects en klanten, om ze vervolgens relevante content aan te bieden. Op basis van 'als... dan'-triggers beslist het systeem wie welke blogs, cases, video's of infographics te zien krijgt. Zo is iemand die je prijslijst heeft gedownload rijper voor commerciële content dan een bezoeker die net een eerste blog heeft gelezen. Met marketing automation kun je gericht targetten en zorg je dat iedereen zich persoonlijk benaderd voelt.

Wat kun je na het volgen van de training Marketing Automation

  • Je kunt kiezen welk (commercieel) deelproces je wilt automatiseren
  • Je leert welke databronnen hierbij belangrijk zijn en hoe je je resultaten kunt blijven meten
  • Je kunt buyer persona's (klantprofielen) opstellen met een bijbehorend dataprofiel
  • Je achterhaalt met welke bestaande content je direct aan de slag kunt in jouw ‘automated flow’
  • Je weet welke gegevens je wilt monitoren en hoe je dat moet doen
  • Je hebt een ROI-/businesscase, zodat je kunt voorspellen wat marketing automation je oplevert
  • Je weet welke marketing automation- en CRM-systemen er zijn, en welke voor- en nadelen ze hebben

Wie is de trainer?

Docent Eva van der Meer gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het om leadgeneratie gaat. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt liever geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kan halen.

Eva van der Meer

Programma van de training Marketing Automation

Dag 1

College 1

  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
  • Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?

College 2

  • Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
  • Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag  en welke persoonskenmerken geef jij punten?
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?

Dag 2

College 3

  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning

College 4

  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case

Voor wie is de training Marketing Automation bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die ervaring heeft met marketing en klaar is voor een volgende stap. Denk aan:

  • ondernemers
  • (ZZP) marketing consultants
  • sales managers
  • data-/CRM-specialisten

Hoe bereid ik me voor?

Neem je eigen laptop mee naar de training. Voor de eerste dag hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee.

Voorbeelden

Trainingsdata

6
jan
Wo 6 jan & wo 13 jan 2021 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Wo  6, wo 13 jan
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
5
mrt
Vr 5 mrt & vr 12 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Vr  5, vr 12 mrt
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
23
apr
Vr 23 apr & vr 30 apr 2021 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Vr 23, vr 30 apr
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
14
jun
Ma 14 jun & ma 21 jun 2021 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Ma 14, ma 21 jun
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
13
aug
Vr 13 aug & vr 20 aug 2021 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Vr 13, vr 20 aug
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
6
okt
Wo 6 okt & wo 13 okt 2021 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Wo  6, wo 13 okt
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
25
nov
Do 25 nov & do 2 dec 2021 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Do 25, do  2 dec
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
18
jan
Di 18 jan & di 25 jan 2022 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Di 18, di 25 jan
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
26
apr
Di 26 apr & di 3 mei 2022 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Di 26, di  3 mei
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
9
aug
Di 9 aug & di 16 aug 2022 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Di  9, di 16 aug
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
8
nov
Di 8 nov & di 15 nov 2022 Van 10:00 tot 16:30 in Utrecht Di  8, di 15 nov
Van 10:00 tot 16:30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online Marketing Strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online marketing strateeg.

€640,- voordeel

Bekijk opleiding

Data Driven Marketeer

Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.