Training Customer Journey Marketing

Customer journey’s zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen én te behouden? Tijdens deze training leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet.

Wat is customer journey marketing?

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.

Wat kun je na het volgen van de training Customer Journey Marketing

Tijdens de training ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Wie is de trainer?

Daan Boekhoorn

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail – in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. In zijn lessen creëert hij rustig én met humor vertrouwen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren, is al een uitdaging op zich!

Daniëlle Bekker

Daniëlle Bekker

Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners bij het vinden, binden en behouden van klanten. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een stevige basis te leggen. Samen met ondernemers legt ze de verbinding tussen merk en klant. Zo helpt ze hen om een echte klantmagneet te worden.

Als trainer zorgt Daniëlle ervoor dat iedereen bij de les blijft. Met veel herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze de colleges lekker luchtig. Geen zware theoretische verhandelingen dus, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag wilt. Leuk om te weten: Daniëlle is verslaafd aan groene thee en chocolade, en leeft op als ze een dansje mag doen.

Programma van de training Customer Journey Marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Voor wie is de training Customer Journey Marketing bedoeld?

Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

Trainingsdata

12
jun
Vr 12 jun 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Vr 12 jun
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
6
aug
Do 6 aug 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Do  6 aug
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
6
okt
Di 6 okt 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di  6 okt
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
7
dec
Ma 7 dec 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma  7 dec
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
11
feb
Do 11 feb 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Do 11 feb
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
19
apr
Ma 19 apr 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 19 apr
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
16
jun
Wo 16 jun 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 16 jun
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
30
jul
Vr 30 jul 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Vr 30 jul
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
16
sep
Do 16 sep 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Do 16 sep
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
16
nov
Di 16 nov 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 16 nov
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online Marketing Strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online marketing strateeg.

€1.298,- voordeel

Bekijk opleiding

Creative Contentmarketeer

Alle expertise die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.

€1.257,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.