Training Customer Journey Marketing

Tijdens de customer journey training leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet. Customer journey’s zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen én te behouden? 

Wat is customer journey marketing?

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.

Wat kun je na het volgen van de training Customer Journey Marketing

Tijdens de training ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Wie is de trainer?

Daan Boekhoorn - Online Marketing 

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Rustig en met humor creëert hij vertrouwen in zijn lessen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren is al een uitdaging op zich!

 

Daniëlle Bekker - Klant- & Merkstrategie 

Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners klanten vinden, binden en behouden. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een stevige basis te leggen. Klanten te verbinden aan het merk. Met veel herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze de colleges lekker luchtig. Geen zware theoretische verhandelingen, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag wilt én kunt.

 

 

Programma van de training Customer Journey Marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Voor wie is de training Customer Journey Marketing bedoeld?

Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Trainingsdata

16
nov
Di 16 nov 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Nu met 15% Last-minutekorting Di 16 nov
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
506,-
Neem optie
25
jan
Di 25 jan 2022 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 25 jan
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
19
apr
Di 19 apr 2022 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 19 apr
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
25
mei
Wo 25 mei 2022 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 25 mei
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
8
jul
Vr 8 jul 2022 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Vr  8 jul
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
29
aug
Ma 29 aug 2022 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 29 aug
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
25
okt
Di 25 okt 2022 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 25 okt
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
14
dec
Wo 14 dec 2022 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 14 dec
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
17
jan
Di 17 jan 2023 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 17 jan
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
15
mrt
Wo 15 mrt 2023 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 15 mrt
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
10
mei
Wo 10 mei 2023 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 10 mei
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
14
jul
Vr 14 jul 2023 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Vr 14 jul
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
18
sep
Ma 18 sep 2023 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 18 sep
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie
14
nov
Di 14 nov 2023 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 14 nov
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
 
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online Marketing Strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online marketing strateeg.

€640,- voordeel

Bekijk opleiding

Creative Contentmarketeer

Alle expertise die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.

€535,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.