Training Customer Journey Marketing

Creëer duurzame klantrelaties met een optimale customer journey.

Voor 695,- (excl. BTW)

Deze training is meestal snel volgeboekt, wacht dus niet te lang!

Incompany training aanvragen
Volg deze training met je team of bedrijf. Voordeliger vanaf 5 personen.

Paulus Veltman
Online Marketing expert

You Got This!
Onze cursisten geven ons een 8.6 Onze cursisten belonen deze training gemiddeld met een 8.6

Training Customer Journey Marketing

Tijdens de training Customer Journey Marketing leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet. Customer journey’s zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen én te behouden? 

Wat is customer journey marketing?

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.

Wat kun je na het volgen van de training Customer Journey Marketing

Tijdens de training Customer Journey Marketing ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Wil je minder focussen op potentiële klanten en marketing, maar juist ontdekken hoe klanten jouw product, dienst, bedrijf of merk ervaren? In de training Customer Experience breng je in kaart hoe de totaalbeleving van je klanten eruitziet, en hoe je die kunt verbeteren.

Wie zijn de trainers?

Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar. 

Dit zijn de trainers

Danielle Bekker

Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners klanten vinden, binden en behouden. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een stevige basis te leggen. Klanten te verbinden aan het merk. Met veel herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze de colleges lekker luchtig. Geen zware theoretische verhandelingen, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag wilt én kunt.

Lees meer
Danielle Bekker Danielle Bekker

Daan Boekhoorn

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Rustig en met humor creëert hij vertrouwen in zijn lessen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren is al een uitdaging op zich!

Lees meer

Voor wie is de training Customer Journey Marketing bedoeld?

Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Hoe ziet het programma van de training Customer Journey Marketing eruit?

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?
Alles op je gemak teruglezen?  Ontvang het programma per mail
Gemiddelde waardering
8.6 (14)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
CF

Paulus Veltman
Online Marketing expert

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.6 Cursisten geven deze training gemiddeld een 8.6
Lees de reviews
Ruth Heijsen
19 april 2022
Eindcijfer:8
Opbouw in afwisseling met aan de slag gaan
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Thierry Kreuze
19 april 2022
Eindcijfer:8
Je gaat in de training terug naar de essentie. Als je dagelijks bezig bent met marketing is dit zeer fijn. Soms vergeet je in alle haast dat je soms langer moet nadenken over je klantgroepen en wat de klant nu echt belangrijk vindt.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch

Reviews

Gemiddelde waardering
8.6 (14)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Ruth Heijsen
19 april 2022
Eindcijfer:8
Opbouw in afwisseling met aan de slag gaan
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Thierry Kreuze
19 april 2022
Eindcijfer:8
Je gaat in de training terug naar de essentie. Als je dagelijks bezig bent met marketing is dit zeer fijn. Soms vergeet je in alle haast dat je soms langer moet nadenken over je klantgroepen en wat de klant nu echt belangrijk vindt.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Soraya Landman
16 juni 2021
Eindcijfer:10
Sluit goed aan op de praktijk, mooie afwisseling tussen theorie en opdrachten!
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Jelita
16 juni 2021
Eindcijfer:8
gelijk met praktijk opdracht aan de slag
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sjoerd
06 oktober 2020
Eindcijfer:9
Goede docent, praktisch
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Lisanne
11 december 2019
Eindcijfer:8
Leuke mix van theorie, psychologie en praktijk! Goede persoonlijke aandacht ????
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Robert Rietveld
08 november 2019
Eindcijfer:8
Geen marketing geklets maar juist vanuit een ondernemer horen hoe zij haar funnels heeft opgezet. Daarin zaten voor mij heel veel eye-openers (beter gezegd dat wist ik niet :-( ) Of te wel genoeg huiswerk voor de komende maanden.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Jessica
08 november 2019
Eindcijfer:9
Ik heb de training ervaren als zeer leerzaam. Je kunt merken dat Tineke echt weet waar ze over praat. Duidelijke voorbeelden uit de praktijk en praktische tips die je ook zelf direct kunt toepassen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sinan Okcuoglu
07 juni 2019
Eindcijfer:9
Tineke heeft er duidelijk verstand van en heeft ook een aantal succesvolle voorbeelden die handvaten aan de materie geven. De inhoud is niet wereldschokkend als je je al hebt verdiept in online marketing maar evengoed bruikbaar om het nog eens in een overzichtelijke, goed gecommuniceerde cursus te krijgen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Jacqui
07 juni 2019
Eindcijfer:8
Enthousiaste trainster! Goede praktische voorbeelden
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sandra Leemreis
26 april 2019
Eindcijfer:9
de trainster en opbouw
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Mireille Vos
22 maart 2019
Eindcijfer:10
enthousiaste trainster, inhoudelijk sterk en ruimte voor discussie
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
ferdinand aukes
18 januari 2019
Eindcijfer:9
Enthousiasme en duidelijke uitleg
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer n.v.t.
Lunch
Tamara Muller
18 januari 2019
Eindcijfer:8
heldere uitleg met nuttige achtergrondinfo, prettige en bevlogen docente
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch

Competence Factory - Creative Business School

Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?

Over Competence Factory Over Competence Factory

Training Customer Journey Marketing

8.6
(14)
Eerstvolgende training
  • Vr 8 jul 2022
  • Utrecht
  • 1 dag
  • Met certificaat
Krijg direct opleidingsadvies
Advies nodig? Bel direct met een van onze opleidingsadviseurs.

Klaar om de next step in je carrière te zetten?

Start Locatie Tijden Prijs      
8 jul 2022
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
29 aug 2022
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
25 okt 2022
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
14 dec 2022
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
17 jan 2023
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
15 mrt 2023
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
10 mei 2023
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
14 jul 2023
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
18 sep 2023
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
14 nov 2023
Utrecht 10:00 - 17:00 695,-
NR

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake
NR

Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.6 Onze cursisten belonen onze opleidingen gemiddeld met een 8.6
Lees de reviews

Iets nog steeds onduidelijk?

Kijk eens bij onze veelgestelde vragen

  • Kan ik voor deze training/opleiding gebruik maken van het STAP-budget?
  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

16 mei 2022 | Kaylee Oudshoorn

Meet your trainer - Nancy Zonneveld

Wil jij ook je stilstaande vormgeving tot leven wekken met animatie? Dan moet je bij Nancy zijn! Sinds 2009 maakt Nancy anima…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.