Training Customer Journey Marketing
Customer journey’s zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen én te behouden? Tijdens deze training leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet.
Wat is customer journey marketing?
De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.
Wat kun je na het volgen van de training Customer Journey Marketing
Tijdens de training ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.
- Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
- Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
- Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
- Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
- Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
- Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
- Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden
Wie is de trainer?
Daan Boekhoorn - Online Marketing
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Rustig en met humor creëert hij vertrouwen in zijn lessen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Daniëlle Bekker - Klant- & Merkstrategie
Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners klanten vinden, binden en behouden. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een stevige basis te leggen. Klanten te verbinden aan het merk. Met veel herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze de colleges lekker luchtig. Geen zware theoretische verhandelingen, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag wilt én kunt.
Programma van de training Customer Journey Marketing
College 1
- De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
- Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
- Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
- Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?
College 2
- Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
- Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
- Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
- Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
- Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?
Voor wie is de training Customer Journey Marketing bedoeld?
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
feb
apr
jun
jul
sep
nov
jan
apr
mei
jul
aug
okt
dec