Training Customer Experience

Klanten dat ‘wauw-gevoel’ geven, waardoor ze je grootste fan worden én blijven. Dat is voor veel bedrijven het ultieme doel. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Door jouw klanten altijd en overal centraal te stellen. Hoe je dat doet, leer je tijdens deze training.

Wat is Customer Experience?

Natuurlijk ben je zelf razend enthousiast over je bedrijf, merk, product of dienst. Nu is het zaak om dat enthousiasme over te brengen op je klanten! Hoe ervaren zij het totaalplaatje van jouw business – en hoe kun je die Customer Experience nóg positiever maken? Tijdens de training focussen we op je customer journey: al het directe en indirecte contact tussen je bedrijf en je klanten. Heb je die klantreis goed voor ogen, dan kun je je customer journey gericht verbeteren.

Wat kun je na het volgen van de training Customer Experience

  • Je kent het verschil tussen customer service, customer experience en customer journey (marketing)
  • Je kunt binnen je organisatie projecten opzetten om de customer experience te verbeteren
  • Je krijgt collega’s enthousiast over je customer experience-ambities
  • Je weet hoe je een customer journey in kaart brengt en hoe je deze kunt aanpassen voor een betere klantbeleving
  • Je rekent af met aannames en werkt alleen nog maar met échte klantinzichten

Tijdens deze training ligt de focus op het totaalplaatje: hoe ervaart de klant jouw product, merk of dienst? Vind je het juist interessant om te weten hoe je marketing inzet om de klantreis te versoepelen? Dan is de training Customer Journey Marketing echt iets voor jou.

Wie is de trainer?

Daniëlle Bekker - Klant- & Merkstrategie 

Daniëlle Bekker is marketing- en klantstrateeg. Met &DAAN helpt ze zakelijke dienstverleners bij het ontwikkelen van een bedrijf waar klanten enthousiast over worden én blijven. Bij Competence Factory geeft Daniëlle onder andere de trainingen Customer Journey Marketing en Customer Experience.

Voor wie is de training Customer Experience bedoeld?

Deze training is bedoeld voor iedereen die de klant als uitgangspunt wil nemen in zijn of haar werk, en die zich de basis van Customer Experience eigen wil maken. Denk aan content- en online marketeers, marketingmanagers en customer service-specialisten.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze opleiding heb je geen specifieke voorkennis nodig. Wel is het handig als je een case hebt waar je mee aan de slag kunt. Heb je die niet, dan krijg je er een van ons.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Training Customer Experience

Eerstvolgende training
  •    Do 6 jan & do 13 jan 2022
  •    Utrecht
  •   + certificaat
Bekijk alle data

Niveau: Aantal dagen: 2

Hulp bij het kiezen?

Heb je een vraag die niet meteen wordt beantwoord op de pagina? Of wil je gewoon samen met iemand sparren over jouw opleidingstraject? Bel dan met Nienke, onze opleidingsadviseur.

Nienke Rothuis Opleidingsadviseur 030 207 8200

Hoe ziet het programma van de training Customer Experience eruit?

Dag 1 

College 1 

  • Introductie in Customer Experience
  • Customer Experience en customer service
  • Een CX-project opzetten
  • Empathy mappingen customer journey mapping
  • Jouw eigen customer journey

College 2

  • Vervolg: jouw customer journey
  • Klantonderzoek
  • Facts, figures en emoties
  • Aannames verifiëren met interviews
  • Moments of truth
  • Uitleg thuisopdracht: inzichten verzamelen

Dag 2

College 1

  • De thuisopdracht bespreken
  • Het belang van CX, en enkele voorbeelden
  • Macro- en micromomenten in de customer journey
  • Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
  • Service excellence

College 2

  • Het proces van A tot Z
  • Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
  • Employee experience en customer experience
  • Meten en verbeteren
  • Tips en tricks voor in de praktijk

Hoe ziet het programma van de training Customer Experience eruit?

Dag 1 

College 1 

  • Introductie in Customer Experience
  • Customer Experience en customer service
  • Een CX-project opzetten
  • Empathy mappingen customer journey mapping
  • Jouw eigen customer journey

College 2

  • Vervolg: jouw customer journey
  • Klantonderzoek
  • Facts, figures en emoties
  • Aannames verifiëren met interviews
  • Moments of truth
  • Uitleg thuisopdracht: inzichten verzamelen

Dag 2

College 1

  • De thuisopdracht bespreken
  • Het belang van CX, en enkele voorbeelden
  • Macro- en micromomenten in de customer journey
  • Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
  • Service excellence

College 2

  • Het proces van A tot Z
  • Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
  • Employee experience en customer experience
  • Meten en verbeteren
  • Tips en tricks voor in de praktijk

Download de brochure

Liever alle informatie op één plek, download dan hier de brochure!
Download de Customer Experience brochure

You got this!

We hebben je inschrijving ontvangen en sturen je snel een bevestiging.

Klaar om de next step in je carrière te zetten?

  Start Locatie Cursustijden Prijs      
  6 jan 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  16 feb 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  15 mrt 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  9 mei 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  1 jul 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  1 sep 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  8 nov 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  10 jan 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  8 mrt 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  8 mei 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  6 jul 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  8 sep 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  10 nov 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-

Deze cursisten gingen je voor:

Gemiddeld scoren wij een 9,2 volgens 14995 cursisten

Ilona Theben Tervile - Moerland
   Interaction Design    Eindcijfer: 8

Training Interaction Design gevolgd en werd gegeven door Eddy Boeve. Eddy geeft een duidelijke presentatie en reikt je handvatten aan om zelf met je idee aan de slag te gaan. Na de cursus nog een handig naslagwerk ontvangen omdat niet alles tijdens de training uitgebreid besproken kon worden. De Competence Factory is een fijne plek om cursussen te volgen aan alle faciliteiten is gedacht.

George Grawden
Ministerie van Justitie en Veiligheid
   Zakelijk tekenen    Eindcijfer: 10

Hartelijk dank voor het toezenden van de presentatie van de tweede dag en je plezierig overkomende mailberichten. Ik vond het heel leerzaam en heb het enorm naar m’n zin gehad. Dus ik ben enthousiast over Anne.

Voor wat betreft feedback. Ik heb alle lof voor de maatregelen die jullie hebben getroffen. Het voelde voor mij veilig en schoon. De lokalen zijn ruim opgezet, dus we konden meer dan voldoende afstand van elkaar houden. De inrichting ziet er trouwens ook heel vlot uit. Leuk! Ook de bewegwijzering vond ik voldoende duidelijk. Mocht ik nog vragen over een eventuele vervolg of aanvullende studie hebben, zal ik je zeker benaderen.

Nikki Theuns
JAMWerkt
   Marketing automation    Eindcijfer: 10

Overzichtelijke cursus met een duidelijk stappenplan. Goede combinatie van theorie en praktijk. Docente had veel kennis / ervaring over het onderwerp. We waren maar met een kleine groep, waardoor er veel persoonlijke aandacht was voor eigen cases / bedrijf. Ik heb het idee dat ik direct aan de slag kan met marketing automation!

Check onze veelgestelde vragen

  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake Direct contact: 030-2078200

Nienke Rothuis
Career coach

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.