Training Datavisualisatie met Google Data Studio

Weet je welke data je nodig hebt en waar je die kunt vinden? En weet je hoe je die data moet toepassen? Dan is het hoog tijd voor de laatste stap in je data-driven leertraject: je data visualiseren. Want dan kun je je inzichten delen met collega’s, MT-leden en opdrachtgevers. In de training Datavisualisatie met Google Data Studio leer je hoe je data overzichtelijk weergeeft. Dat kan in Excel of PowerPoint, maar wij gebruiken Google Data Studio. Handiger, en nog gratis ook.

Wat is Google Data Studio?

Het kan handig zijn om de inzichten uit je analysetools samen in één overzicht te zetten. Bijvoorbeeld om een totaalbeeld van je campagne te krijgen, beter beslissingen te kunnen nemen of resultaten te presenteren. Je kunt hier Excel of PowerPoint voor gebruiken, maar met Google Data Studio ben je sneller klaar. Je laadt je gegevens integraal in je dashboard, en maakt er snel dynamische, interactieve visualisaties van. Bovendien kun je ook andere databronnen aan Google Data Studio koppelen, zoals Facebook Insights en Instagram.

Wat kun je na het volgen van de training Datavisualisatie met Google Data Studio

  • Je kunt verschillende databronnen aan Google Data Studio koppelen en de gegevens in één overzicht samenvoegen
  • Je kunt data visualiseren en hier conclusies uit trekken
  • Je weet hoe je van je visualisaties een aantrekkelijke presentatie maakt
  • Je kunt sturen op KPI's en je meetplan
  • Je kunt je eigen en bestaande dashboards analyseren en optimaliseren

Belangrijk voor je begint

Wil je deze training volgen? Dan is het belangrijk dat je de verschillende Google-datatools al kent en toegang hebt tot een Google Analytics account. Verder is het handig als je je eigen (werk)laptop meeneemt, dan kunnen we snel aan de slag.

Wie is de trainer?

Bryan Thijssen is SEA-expert bij Fosby Digital Agency. Hij zet campagnes op, spit zoekwoordenrapportages door en houdt de dashboards van klanten scherp in de gaten. Hoe staan de verschillende onlinekanalen ervoor? Worden de targets een beetje gehaald? En zo niet, waar kan dat aan liggen?

Bryan ontdekte zijn fascinatie voor online marketing bijna per ongeluk, tijdens een ééndaagse snuffelstage bij een  cv-ketelbedrijf. Hij besloot er zijn beroep van te maken, en werkte zowel aan de klant- als bureaukant. Dat leverde nuttige ervaringen op, die hij nu bij Fosby inzet. In z’n vrije tijd kookt Bryan de sterren van de hemel, tenzij er Formule 1 is. First things first.

Als trainer vindt Bryan het tof om te zien dat cursisten meteen met hun nieuwe kennis aan de slag kunnen. Ook laat hij cursisten graag de dynamiek van zijn vak zien. Want in online marketing is wat vandaag nieuw is, morgen alweer oud. Af en toe een training volgen om bij te blijven, is dus keihard nodig.

Programma van de training Datavisualisatie met Google Data Studio

Dag 1:

  • Google Data Studio
    • Wat is het?
    • Hoe werkt het?
    • Wat kan het?
  • Gegevensbronnen koppelen: de start van elk dashboard
  • Belangrijkste menu-opties
  • Stappenplan data visualiseren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbron, dimensie en statistiek
  • Diagrammen
  • Filters en vergelijkingen
  • Periode
  • Gegevens mengen
  • Lay-out en huisstijl
  • Dashboards automatisch versturen

Dag 2:

  • Terugblik dag 1
  • KPI's en meetplan
  • Statistieken en grafieken
  • Praktijk analyses: bestaande en eigen dashboards
  • Databronnen combineren
  • Aangepaste velden
  • Use cases
  • Design/UX, waar moet je op letten?

Ervaringen

Voor wie is de training Datavisualisatie met Google Data Studio bedoeld?

Deze training is bedoeld voor iedere online marketeer die rapporteert aan klanten en/ of managers. Houd je je bezig met SEA, SEO, of social media, en wil je anderen de resultaten laten zien op een overtuigende manier? Dan is deze training voor jou!

Trainingsdata

19
nov
Do 19 nov 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Let op: Nog 2 plaatsen beschikbaar ! Do 19 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
18
jan
Ma 18 jan & ma 25 jan 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 18, ma 25 jan
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
19
mrt
Vr 19 mrt & vr 26 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 19, vr 26 mrt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
12
mei
Wo 12 mei & wo 19 mei 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 12, wo 19 mei
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
30
jun
Wo 30 jun & wo 7 jul 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 30, wo  7 jul
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
30
aug
Ma 30 aug & ma 6 sep 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 30, ma  6 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
19
nov
Vr 19 nov & vr 26 nov 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 19, vr 26 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
10
feb
Do 10 feb & do 17 feb 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 10, do 17 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
18
mei
Wo 18 mei & wo 25 mei 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 18, wo 25 mei
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
30
aug
Di 30 aug & di 6 sep 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 30, di  6 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
29
nov
Di 29 nov & di 6 dec 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 29, di  6 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€1.225,- voordeel

Bekijk opleiding

Data Driven Marketeer

Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.

Bekijk opleiding

Google Analytics Expert

Haal alles uit je Analytics-account en sluit af met het officiële Google Analytics IQ-examen.

€395,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.