Training Datavisualisatie met Google Data Studio
Weet je welke data je nodig hebt en waar je die kunt vinden? En weet je hoe je die data moet toepassen? Dan is het hoog tijd voor de laatste stap in je data-driven leertraject: je data visualiseren. Want dan kun je je inzichten delen met collega’s, MT-leden en opdrachtgevers. In de training Datavisualisatie met Google Data Studio leer je hoe je data overzichtelijk weergeeft. Dat kan in Excel of PowerPoint, maar wij gebruiken Google Data Studio. Handiger, en nog gratis ook.
Wat is Google Data Studio?
Het kan handig zijn om de inzichten uit je analysetools samen in één overzicht te zetten. Bijvoorbeeld om een totaalbeeld van je campagne te krijgen, beter beslissingen te kunnen nemen of resultaten te presenteren. Je kunt hier Excel of PowerPoint voor gebruiken, maar met Google Data Studio ben je sneller klaar. Je laadt je gegevens integraal in je dashboard, en maakt er snel dynamische, interactieve visualisaties van. Bovendien kun je ook andere databronnen aan Google Data Studio koppelen, zoals Facebook Insights en Instagram.
Wat kun je na het volgen van de training Datavisualisatie met Google Data Studio
- Je kunt verschillende databronnen aan Google Data Studio koppelen en de gegevens in één overzicht samenvoegen
- Je kunt data visualiseren en hier conclusies uit trekken
- Je weet hoe je van je visualisaties een aantrekkelijke presentatie maakt
- Je kunt sturen op KPI's en je meetplan
- Je kunt je eigen en bestaande dashboards analyseren en optimaliseren
Belangrijk voor je begint
Wil je deze training volgen? Dan is het belangrijk dat je de verschillende Google-datatools al kent en toegang hebt tot een Google Analytics account. Verder is het handig als je je eigen (werk)laptop meeneemt, dan kunnen we snel aan de slag.
Wie is de trainer?
Bryan Thijssen - Online Marketing
Bryan is SEA-expert bij Fosby Digital Agency. Hij zet campagnes op, spit zoekwoordenrapportages door en houdt de dashboards van klanten scherp in de gaten. Hoe staan de verschillende onlinekanalen ervoor? Worden de targets gehaald? En zo niet, waar kan dat aan liggen? Bryan vindt het tof om te zien dat cursisten meteen met hun nieuwe kennis aan de slag kunnen. Ook laat hij ze graag de dynamiek van zijn vak zien. Want in online marketing is wat vandaag nieuw is, morgen alweer oud. Af en toe een training volgen om bij te blijven, is dus keihard nodig.
Programma van de training Datavisualisatie met Google Data Studio
Dag 1:
- Google Data Studio
- Wat is het?
- Hoe werkt het?
- Wat kan het?
- Gegevensbronnen koppelen: de start van elk dashboard
- Belangrijkste menu-opties
- Stappenplan data visualiseren
- Gegevensbeheer
- Gegevensbron, dimensie en statistiek
- Diagrammen
- Filters en vergelijkingen
- Periode
- Gegevens mengen
- Lay-out en huisstijl
- Dashboards automatisch versturen
Dag 2:
- Terugblik dag 1
- KPI's en meetplan
- Statistieken en grafieken
- Praktijk analyses: bestaande en eigen dashboards
- Databronnen combineren
- Aangepaste velden
- Use cases
- Design/UX, waar moet je op letten?
Ervaringen
Voor wie is de training Datavisualisatie met Google Data Studio bedoeld?
Deze training is bedoeld voor iedere online marketeer die rapporteert aan klanten en/ of managers. Houd je je bezig met SEA, SEO, of social media, en wil je anderen de resultaten laten zien op een overtuigende manier? Dan is deze training voor jou!
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
mrt
mei
jun
aug
nov
feb
mei
jul
aug
okt
nov