Training Google Shopping

Via Google Shopping kunnen consumenten de producten die ze zoeken, direct vergelijken op uiterlijk en prijs. Handig voor hen, kansrijk voor jou. Want klanten die via deze route op een productpagina komen, zijn sterk geneigd om iets te kopen. Slim dus om je producten via Google Shopping aan te bieden. Hoe je dat doet? Je ontdekt het tijdens onze training Google Shopping.

Wat is Google Shopping?

Met Google Shopping kun je jouw assortiment laten opduiken in de zoekresultaten van consumenten. Zij zien dan een afbeelding van een product uit jouw webshop, plus een korte omschrijving en de prijs. Ze zien ook producten van andere aanbieders, zodat ze meteen kunnen vergelijken. Het is een mooie manier om je winkel onder de aandacht te brengen van consumenten die dicht tegen een aankoop aanzitten. De enige moeilijkheid? Google bepaalt of jouw producten ook echt getoond worden. Die kans maak je zo groot mogelijk door alles goed in te richten.

Wat kun je na het volgen van de training Google Shopping

  • Jouw productaanbod koppelen aan Google Merchant Center
  • Google Merchant Center koppelen aan je Google Ads en Google Analytics
  • Een productfeed genereren, instellen en optimaliseren
  • De juiste biedstrategieën inzetten
  • Resultaten monitoren en bijsturen

Wie is de trainer?

Jeroen de Koning - Online Marketing & Google 

Jeroen is senior online marketeer, managing director bij Fosby Digital Agency én Google-connaisseur. Alsof dat nog niet genoeg is, geeft hij ook al twaalf jaar trainingen. Dat doet hij vanuit enthousiasme voor zijn vak en nieuwsgierigheid naar de vragen en ambities van cursisten.

 

 

Programma van de training Google Shopping

College 1

  • Inleiding van Google Shopping: hoe maak je van een product een advertentie?
  • Google Merchant Center opzetten en inrichten.
  • Problemen detecteren: welke problemen kun je tegenkomen in Google Merchant Center, en hoe los je ze op?
  • Je Google Ads- en Google Analytics-account inrichten en aan elkaar koppelen.
  • Welke biedstrategieën kun je inzetten?
  • Hoe monitor je de resultaten van je Google Shopping-campagnes?

College 2

  • Custom labels: producten onderverdelen met behulp van waarden. Denk aan seizoensgebonden producten, of bestsellers.
  • Je productfeed optimaliseren.
  • Je feed instellen met behulp van regels, zoals verzendkosten of out-of-stock.
  • Datafeed tools: hoe zet je bijvoorbeeld de tool Channable in voor Google Shopping?
  • Welke Google Shopping-strategieën kan ik inzetten?
  • Promoties uitlichten in Google Shopping-advertenties, zoals Black Friday-acties.
  • Google Shopping showcase-advertenties inzetten.
  • Dynamische remarketing: hoe zet je dit in?

Voor wie is de training Google Shopping bedoeld?

Deze training is voor iedereen die wil adverteren met Google Shopping. Denk aan online marketeers, e-commercemanagers, marketingmanagers en zzp’ers in de e-commerce branche.

Hoe bereid ik me voor?

Het is handig als je bekend bent met adverteren in Google Ads en dat je weet hoe Google Analytics werkt. Een grondige voorbereiding is niet nodig.

Welke software heb ik nodig?

Tijdens de training gebruiken we een testaccount. Heb je zelf een Google Ads-, Google Analytics- of zelfs een Google Merchant Center-account? Overleg dan even met de trainer of je deze kunt gebruiken tijdens de training.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Trainingsdata

20
dec
Ma 20 dec 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 20 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
28
feb
Ma 28 feb 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 28 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
28
apr
Do 28 apr 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 28 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
2
sep
Vr 2 sep 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr  2 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
17
nov
Do 17 nov 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 17 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€525,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.