Training Google Tag Manager

Je website is allang geen online etalage meer; via 'tags' (stukjes code) verzamelt 'ie allerlei gegevens over de wensen en voorkeuren van je bezoekers. Tenminste, als je die tags geïmplementeerd hebt. Misschien besteed je het beheer van je tags uit aan een webbouwer, maar het kan handig zijn om het ook zelf te kunnen. Dan hoef je niet iedere keer te bellen of mailen als je het aantal kliks op een nieuwe button wilt meten. Tijdens de training Google Tag Manager leer je tags implementeren en beheren. Dat geeft jou meer autonomie over je eigen website. 

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Wat is Google Tag Manager?

Verzamelt je site gegevens over gedrag en conversie, dan zitten er ‘tags’ ingebouwd: stukjes code die waardevolle informatie bijhouden en opslaan. Hartstikke handig, alleen: hoe meer tags je gebruikt, hoe lastiger je het overzicht bewaart. Met Google Tag Manager beheer je al je tags op één plek. Efficiënt, en goed voor de performance van je website.

Wat kun je na het volgen van de training Google Tag Manager

  • Je snapt hoe Google Tag Manager werkt
  • Je weet wat voor soorten tags je kunt maken en plaatsen
  • Je kunt zelf tags plaatsen, aanpassen en beheren
  • Je kunt nieuwe tags bedenken én aanmaken

Wie is de trainer?

Martijn Drijver
Als senior online marketeer bij Fosby weet Martijn Drijver alles over webanalytics, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Complexe materie soms, die hij kundig weet te vertalen naar heldere inzichten en praktische oefeningen. Zijn trainingen zijn diepgaand, persoonlijk en toepasbaar: na afloop kun je direct zelf aan de slag. Opvallend: Martijn is gek op gadgets, vooral als ze iets met internet of things te maken hebben.

 

Programma van de training Google Tag Manager

College 1

  • Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
  • Een Google Tag Manager-container opzetten
  • Zelf alles instellen:
    • Google Analytics
    • (dynamische) Google Ads remarketing
    • Facebook-tracking
    • LinkedIn Insights
  • Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken

College 2

  • Meten is weten:
    • in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
    • teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
    • Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?
    • Scrollen: hoeveel bezoekers scrollen naar beneden, en hoe ver dan wel?
  • De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
  • Geavanceerde trackingsscripts:
    • Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
    • Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)
    • Tags debuggen en previewen

Voor wie is de training Google Tag Manager bedoeld?

De training is bedoeld die voor iedereen die zelfstandig tags wil toevoegen en beheren, of daarover wil kunnen meepraten. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld:

  • marketingmanagers
  • webmasters
  • (online) marketeers
  • webanalisten

Trainingsdata

13
nov
Vr 13 nov 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 13 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
14
dec
Ma 14 dec 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 14 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
15
jan
Vr 15 jan 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 15 jan
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
3
mrt
Wo 3 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  3 mrt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
29
apr
Do 29 apr 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 29 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
14
jun
Ma 14 jun 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 14 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
10
aug
Di 10 aug 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 10 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
6
okt
Wo 6 okt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  6 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
29
nov
Ma 29 nov 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 29 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
4
feb
Vr 4 feb 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr  4 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
10
mei
Di 10 mei 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 10 mei
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
24
aug
Wo 24 aug 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 24 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
25
nov
Vr 25 nov 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 25 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€1.225,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.