Training UX Research
Een goed design begint bij een stevig gebruikersonderzoek. Tijdens de training UX Research kijk je door de ogen van je doelgroep naar je ontwerp. Hoe ervaren eindgebruikers het, en met welke aanpassingen kun je het design nog verder aanscherpen? Na afloop weet je hoe je een ontwerp een-op-een laat aansluiten op de wensen van de gebruiker.
Wat is UX Research?
Design draait om mensen. Met aan de ene kant de ontwerper, en aan de andere kant iedereen die het design gebruikt. Zit je aan de kant van de maker? Dan kan het lastig zijn om te bepalen wat jouw ontwerp aantrekkelijk en functioneel maakt voor de doelgroep. Hoe weet je of jouw product ook écht goed werkt - en er niet alleen strak uitziet? Om daarachter te komen, moet je onderzoeken hoe jouw doelgroep je ontwerp beleeft. Je moet User Experience (UX) Research doen.
Wat kun je na het volgen van de training UX Research
- Je weet hoe je onderzoeksdata toepast in je ontwerpproces.
- Je hoeft nooit meer op basis van onderbuikgevoel te beslissen.
- Je creëert meer draagvlak binnen je team en kunt leidinggevenden van ontwerpkeuzes overtuigen.
- Je weet hoe je op basis van harde cijfers (kwantitatieve data) en gebruikersinzichten (kwalitatieve data) tot het beste eindproduct komt.
- Je kunt succesvol een usability test binnen je team opzetten en weet de juiste interviewtechnieken toe te passen.
- Je beheerst verschillende research-technieken, waaronder Parallel Design, First Click Testing en Card Sorting.
Wie is de trainer?
Marlon Augustijn
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachineoptimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Én helpt hij zijn cursisten met z’n kennis en ervaringen bij verschillende trainingen op weg in het vak van UX Design.
Eddy Boeve
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties om hun sites effectief te verbeteren. Dat doet hij onder meer door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en de inzichten hieruit online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profit-organisaties. Voor grote ondernemingen én voor kleine. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Programma van de training UX Research
Dag 1
College 1
- Introductie UX Research
- Waarom is UX Research essentieel bij de start van je project?
- Uitleg verschillende UX Research methoden
- Introductie Usability Test: hoe zet je een test op?
- Hoe voorkom je user bias en hou je je onderzoek ethisch
College 2
- Hoe formuleer je de juiste onderzoeksvragen?
- Interview vragen en uitschrijven script
- Parallel Design en Cardsorting
- De resultaten analyseren
Dag 2
College 1
- Wat is kwantitatief onderzoek?
- Welke tools heb je om harde data te vinden?
- Testen met Google Optimize
- Heatmaps en usability tools
- Onsite tools voor UX research: online surveys en pop-ups
College 2
- Analytics + AB-testing
- Hoe interpreteer je kwantitatieve data?
- Resultaten snel in een klikbare mockup gieten
- Effectief pitchen aan je team en stakeholders
Voor wie is de training UX Research bedoeld?
UX-research is natuurlijk essentiële kennis voor UX-designers en interactieontwerpers. Maar ook marketeers, webredacteuren, projectmanagers en andere betrokkenen bij een website of app kunnen hier hun voordeel mee doen.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
mrt
apr
mei
jul
aug
sep
okt
nov
jan
feb
apr
jul
okt
nov