Training Social Mediastrategie

Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merk versterken: social media bieden enorm veel marketing- en communicatiemogelijkheden. Maar hoe ontwikkel je een effectieve social mediastrategie, en hoe voer je deze uit? Tijdens de tweedaagse training Social Mediastrategie ga je aan de slag met jouw social mediadoelen: eerst definieer je ze, daarna breng je ze in praktijk. 

Wat is een social mediastrategie?

Een social mediastrategie helpt je om je social mediakanalen gestructureerd en doelgericht in te zetten. Eerst bepaal welke platforms populair zijn bij je doelgroep, zodat je weet welke kanalen voor jou het effectiefst zijn. Vervolgens onderzoek je welke informatiebehoefte je doelgroep heeft, en hoe je je publiek gaat benaderen: ontwikkel je wel of geen format, kies je voor video's, foto's, blogs, infographics, of alle vier? Ook beslis je hoe je je merk via social media gaat laden.

Wat kun je na het volgen van de training Social Mediastrategie

  • Je kunt heldere social mediadoelen opstellen
  • Je weet hoe je een doelgroepanalyse maakt: welke social media gebruiken ze, wat is hun informatiebehoefte en hoe ervaren ze je merk?
  • Je kunt een concurrentie-analyse maken aan de hand van benchmarkingtools
  • Je kent prikkelende contentformats waarmee je je doelgroepen kunt activeren
  • Je weet hoe je een contentkalender opstelt en hoe je een social mediastrategie uitvoert
  • Je kent de tools om je resultaten en merkreputatie te meten

Wie is de trainer?

Paulus Veltman

Paulus Veltman is een internationale keynote speaker, trainer en consultant. Hij heeft vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie. Bij Competence Factory geeft Paulus de trainingen Online StorytellingSocial Mediastrategie en Schrijven voor Social Media. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.

Leuk om te weten: Paulus is de auteur van de Twittergids (de meestgebruikte Twitterhandleiding), hij blogt voor Marketingfacts, maakt ieder jaar een verre reis (meestal naar India), en is een fervent Instagrammer (@paulusveltman).

Tip: Op zijn LinkedIn-profiel deelt Paulus zijn recente presentaties.

 

Ervaringen

Voor wie is de training Social Mediastrategie bedoeld?

De training Social media is geschikt voor iedereen die socialmedianetwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube effectief wil inzetten en inpassen binnen een bestaande (online-) marketingstrategie. Denk aan:

  • marketeers
  • pr- en communicatieadviseurs
  • contentmanagers
  • ondernemers
  • e-commerce managers

Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel op social media actief is, is deze training uiteraard.

Wil je deze training volgen? Dan is het handig als je enige kennis van social media hebt. Zoals Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je je niet voor te bereiden. Wel krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede trainingsdag krijg je een praktijkopdracht mee die ongeveer twee dagdelen thuiswerk kost.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Training Social Mediastrategie

Eerstvolgende training
  •    Ma 29 nov & ma 6 dec 2021
  •    Utrecht
  •   + certificaat
Bekijk alle data

Niveau: hbo Aantal dagen: 2

Hulp bij het kiezen?

Heb je een vraag die niet meteen wordt beantwoord op de pagina? Of wil je gewoon samen met iemand sparren over jouw opleidingstraject? Bel dan met Nienke, onze opleidingsadviseur.

Nienke Rothuis Opleidingsadviseur 030 207 8200

Hoe ziet het programma van de training Social Mediastrategie eruit?

Dag 1

College 1

  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.

College 2

  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

Dag 2

College 3

  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.

College 4

  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Hoe ziet het programma van de training Social Mediastrategie eruit?

Dag 1

College 1

  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.

College 2

  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

Dag 2

College 3

  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.

College 4

  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Download de brochure

Liever alle informatie op één plek, download dan hier de brochure!
Download de Social Mediastrategie brochure

You got this!

We hebben je inschrijving ontvangen en sturen je snel een bevestiging.

Klaar om de next step in je carrière te zetten?

  Start Locatie Cursustijden Prijs      
29 nov 2021 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  5 jan 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  15 feb 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  12 apr 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  27 mei 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  1 jul 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  31 aug 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  13 okt 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  14 dec 2022 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  23 jan 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  28 feb 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  29 mrt 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  25 apr 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  25 mei 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  28 jun 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  24 jul 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  29 aug 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  27 sep 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  26 okt 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  24 nov 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-
  14 dec 2023 Utrecht 10:00 - 16:45 1.125,-

Deze cursisten gingen je voor:

Gemiddeld scoren wij een 9,2 volgens 14995 cursisten

Ilona Theben Tervile - Moerland
   Interaction Design    Eindcijfer: 8

Training Interaction Design gevolgd en werd gegeven door Eddy Boeve. Eddy geeft een duidelijke presentatie en reikt je handvatten aan om zelf met je idee aan de slag te gaan. Na de cursus nog een handig naslagwerk ontvangen omdat niet alles tijdens de training uitgebreid besproken kon worden. De Competence Factory is een fijne plek om cursussen te volgen aan alle faciliteiten is gedacht.

George Grawden
Ministerie van Justitie en Veiligheid
   Zakelijk tekenen    Eindcijfer: 10

Hartelijk dank voor het toezenden van de presentatie van de tweede dag en je plezierig overkomende mailberichten. Ik vond het heel leerzaam en heb het enorm naar m’n zin gehad. Dus ik ben enthousiast over Anne.

Voor wat betreft feedback. Ik heb alle lof voor de maatregelen die jullie hebben getroffen. Het voelde voor mij veilig en schoon. De lokalen zijn ruim opgezet, dus we konden meer dan voldoende afstand van elkaar houden. De inrichting ziet er trouwens ook heel vlot uit. Leuk! Ook de bewegwijzering vond ik voldoende duidelijk. Mocht ik nog vragen over een eventuele vervolg of aanvullende studie hebben, zal ik je zeker benaderen.

Nikki Theuns
JAMWerkt
   Marketing automation    Eindcijfer: 10

Overzichtelijke cursus met een duidelijk stappenplan. Goede combinatie van theorie en praktijk. Docente had veel kennis / ervaring over het onderwerp. We waren maar met een kleine groep, waardoor er veel persoonlijke aandacht was voor eigen cases / bedrijf. Ik heb het idee dat ik direct aan de slag kan met marketing automation!

Check onze veelgestelde vragen

  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake Direct contact: 030-2078200

Nienke Rothuis
Career coach

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.