Training Facebook en Instagram Advertising gevorderd

Geef je per maand veel geld uit aan Facebookadvertenties? En vraag je je af of je niet méér rendement kunt behalen? Ontdek dan hoe je je advertentiecampagnes optimaliseert om de kosten-opbrengstenratio van je Facebook- en Instagramadvertenties drastisch te verhogen. Tijdens deze training leer je hoe je meer resultaat behaalt tegen hetzelfde budget. De trainers zijn ervaren social mediamarketeers die je de fijne kneepjes van het vak bijbrengen.

 

Wat is Facebook en Instagram advertising?

Wie weleens op Facebook of Instagram zit, kent de commerciële boodschappen die bedrijven in het nieuwsoverzicht van gebruikers plaatsen. Deze advertenties zien eruit als gewone berichten en zijn vaak gericht op een specifieke doelgroep: mensen in een bepaalde regio, van een bepaalde leeftijd of met bepaalde interesses. Hierdoor zijn ze doelgerichter dan bijvoorbeeld Google Ads.

Je kunt Facebook en Instagram advertising inzetten voor verschillende doelen, zoals:

  • de bekendheid van je merk vergroten
  • mensen naar een omgeving buiten Facebook lokken, zoals je website of webshop
  • je eigen Facebookpagina promoten
  • conversies op je website stimuleren

Wat kun je na het volgen van de training Facebook en Instagram Advertising gevorderd

  • Je kent de nieuwste zakelijke mogelijkheden op Facebook en Instagram
  • Je kunt de remarketingpixel gebruikt om de bezoekers van je website opnieuw te benaderen.
  • Je kent slimme trucs om de kosten per klik te verlagen
  • Je kunt A/B-testen opzetten om je campagnes te analyseren
  • Je weet hoe je Facebook Ads Reports moet lezen om je campagnes te optimaliseren.
  • Je kunt lopende campagnes bijsturen op basis van je analyses
  • Je leert hoe je slimme Facebook-retargeting hacks toepast
  • Je leert een aantal handige Facebook advertising-tools gebruiken

Wie is de trainer?

Tjerk

Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Hij runt het bedrijf First Aid Marketing dat zowel websites bouwt en optimaliseert, als content en campagnes verzorgt voor ondernemers.

Tjerk is een  geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.

Tjerk is ongeveer even nerdy als trendy; hij houdt van alles wat met computers of techniek te maken heeft, maar is ook gefascineerd door hippe marketingconcepten en consumententrends. Als ware globetrotter heeft hij een voorliefde voor Zuid-Amerika en je kan hem wakker maken voor Braziliaans eten.

Jordy Griffioen

Jordy

Jordy Griffioen is freelance online marketeer, met jaren ervaring als social media-specialist. Hij weet dus alles van social media advertising. Het succes daarvan wordt volgens hem door één ding bepaald: de wisselwerking tussen doelstelling, doelgroep en boodschap. Deze formule zet Jordy in bij zijn opdrachtgevers, maar ook in trainingen.

Jordy laat vooral veel praktijkvoorbeelden zien. Superleerzaam, en je ontdekt meteen welke beginnersfouten je dus níet hoeft te maken. In z’n vrije tijd reist Jordy veel. Maar je kunt ‘m ook tegenkomen bij een goede platenzaak, want hij zoekt altijd LP’s voor zijn verzameling.

Programma van de training Facebook en Instagram Advertising gevorderd

College 1

  • Adverteren via Facebook en Instagram - trends en ontwikkelingen
  • Business-to-business en business-to consumer cases: succesvolle (en minder succesvolle) campagnevoorbeelden
  • De sales-funnel: meer bereik, leads of omzet?
  • De Facebook pixel en conversies meten
  • Resultaat/ROI drastisch vergroten met A/B testen

College 2

  • Conversiemeting: Facebook vs. Google Analytics
  • Werken met UTM-tags in Google Analytics
  • Producten promoten via de catalogus
  • Maak je eigen doelgroepen; Custom audiences en Look-a-like audiences
  • Analyse van jouw advertentieaccount: wat gaat goed, wat kan beter, waarom maak je bepaalde keuzes?

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training heb je een Facebookpagina én een Facebookadvertentieaccount nodig.

Trainingsdata

1
sep
Di 1 sep 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di  1 sep
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
23
okt
Vr 23 okt 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Vr 23 okt
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
21
dec
Ma 21 dec 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 21 dec
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
15
feb
Ma 15 feb 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 15 feb
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
8
apr
Do 8 apr 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Do  8 apr
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
10
jun
Do 10 jun 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Do 10 jun
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
25
aug
Wo 25 aug 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 25 aug
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
29
okt
Vr 29 okt 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Vr 29 okt
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
22
dec
Wo 22 dec 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 22 dec
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Social Media Manager

Snel aan de slag als social media manager met deze 7-daagse opleiding.

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.