Opleiding Social Advertising
Heb je wel eens een social media advertentiecampagne opgezet en vielen de resultaten tegen? Had je het idee dat het je meer geld kostte dan het opleverde? Je bent niet de enige! Facebook, Instagram en LinkedIn zijn fantastische advertising platformen om leads te genereren of je producten en diensten te verkopen. Maar je moet wel de fijne kneepjes kennen. De trainers zijn ervaren social mediamarketeers die jou leren hoe je meer leads en omzet genereert via Facebook, Instagram en LinkedIn.
Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding Social Advertising bestaat uit drie trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:
Wat is social advertising?
Social advertising is adverteren op social mediakanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Het is een dankbare besteding van je budget omdat het oneindige targetmogelijkheden biedt, waaronder leeftijd, woonplaats en interesses van jouw doelgroep. Ook schroef je met retargeting je conversiepercentage omhoog. Daarbij is social advertising inzetbaar in elke fase van de customer journey. Kortom: adverteren via social media is ontzettend interessant.
Wat kun je na het volgen van de opleiding Social Advertising
- Je weet hoe het advertisingsysteem van Facebook, Instagram en LinkedIn werkt
- Je kunt effectieve Facebook, Instagram en LinkedIn advertenties maken
- Je kunt de juiste doelgroepen selecteren voor je advertenties
- Je kent slimme advertentiestrategieën en weet hoe je ze toepast
- Je weet hoe je de resultaten van je campagne monitort en analyseert
- Je kunt doelgroepen definiëren voor gerichte targeting
Wie is de trainer?
Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Hij runt het bedrijf First Aid Marketing dat zowel websites bouwt en optimaliseert, als content en campagnes verzorgt voor ondernemers.
Tjerk is een geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.
Tjerk is ongeveer even nerdy als trendy; hij houdt van alles wat met computers of techniek te maken heeft, maar is ook gefascineerd door hippe marketingconcepten en consumententrends. Als ware globetrotter heeft hij een voorliefde voor Zuid-Amerika en je kan hem wakker maken voor Braziliaans eten.
Programma van de opleiding Social Advertising
Facebook en Instagram Advertising basis
College 1
- We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
- Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
- Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
- Advertentie-account instellen
- Verschillende plaatsen en typen ads
- Doelen en doelgroepen bepalen
- Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
- Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?
College 2
- We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
- Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
- Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
- Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
- Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne
Facebook en Instagram Advertising gevorderd
College 1
- Adverteren via Facebook en Instagram - trends en ontwikkelingen
- Business-to-business en business-to consumer cases: succesvolle (en minder succesvolle) campagnevoorbeelden
- De sales-funnel: meer bereik, leads of omzet?
- De Facebook pixel en conversies meten
- Resultaat/ROI drastisch vergroten met A/B testen
College 2
- Conversiemeting: Facebook vs. Google Analytics
- Werken met UTM-tags in Google Analytics
- Producten promoten via de catalogus
- Maak je eigen doelgroepen; Custom audiences en Look-a-like audiences
- Analyse van jouw advertentieaccount: wat gaat goed, wat kan beter, waarom maak je bepaalde keuzes?
LinkedIn Advertising
College 1
- Een korte introductie in 's werelds grootste online platform voor professionals
- De basisprincipes van een succesvolle online marketingstrategie
- Praktijkcases: succesvolle en minder geslaagde voorbeelden van LinkedIn-marketingstrategieën
- Wat voor content werkt op LinkedIn? Hoe genereer je meer relevante volgers, oprechte interactie, leads en klanten?
College 2
- Je denkt een strategie uit om jouw doelgroep te bereiken en écht verbinding te maken
- Je leert hoe de advertentiemanager van LinkedIn werkt en hoe je tegen zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk leads genereert
- Je ontdekt hoe je een deel van je marketingactiviteiten kunt automatiseren
Welke software heb ik nodig?
Voor deze opleiding heb je een Facebook- en LinkedIn-advertentieaccount nodig.
Is deze opleiding ook beschikbaar als maatwerk?
Opleidingsdata
feb
mrt
mrt
apr
jun
jul
aug
sep
okt
nov
dec
jan
mrt
mei
jun
jul
sep
nov
dec