Wat is het geheim van een sterke online marketingstrategie? Voor welke SEO-trucs krijg je tegenwoordig ‘strafpunten’ van Google? En hoe kan big data je conversie verhogen? Doe je aan online marketing, dan moet je constant up-to-date blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen in je vakgebied. Onze Online Marketing-trainingen en -opleidingen helpen je hierbij!
Categorieën
Paulus Veltman
Online Marketing expert
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Arjen is consultant, trainer, blogger en mede-oprichter van online marketingbureau Converseon. Hier is hij eindverantwoordelijk voor de oplevering van projecten. In zijn trainingen leert hij je via best practices, praktijkvoorbeelden en handige modellen de kneepjes van het online marketingvak. Hij combineert theorie met praktijk, en zorgt dat cursisten na de training zelfstandig campagnes kunnen meten en inrichten. Naast zijn werk wordt Arjen blij van sport, lekker eten en festivals.
Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners klanten te vinden, binden en behouden. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een goede basis te leggen. Zo weet ze als geen ander hoe je klanten verbindt aan een merk. Met haar herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze haar trainingen lekker luchtig. Geen zware theoretische verhalen, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag kunt.
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Guido werkt al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau in Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over je online vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van. Wat je volgens hem niét moet doen? Vastroesten in je dagelijkse routine. The sky is the limit!
Letty helpt organisaties om hun klanten beter en sneller te bereiken. Met behulp van neuromarketing optimaliseert ze elk contactmoment, gebaseerd op data en kennis over ons brein. Een training van Letty is altijd praktisch en interactief, zodat je nieuwe kennis goed blijft hangen.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Jessie is een dynamische, digitale duizendpoot en oprichtster van DigiJes, met een decennia aan expertise in digitale content marketing. Bekend om haar inspirerende en interactieve trainingen maakt ze complexe onderwerpen toegankelijk door middel van praktische tips, relevante cases en up-to-date inzichten. Ze deelt niet alleen enthousiast haar kennis en ervaring, maar creëert ook de perfecte basis voor jou om jouw bedrijf te laten groeien. Ontdek de wereld van Content Marketing met Jessie en ervaar haar energie en het plezier dat ze in elke training met zich mee brengt!
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Een vlekkeloze overgang naar data-gedreven leiderschap, daar kan Alex je goed bij helpen. Dat-ie een ouwe rot in het vak is, kun je wel stellen. Hij heeft dertig jaar ervaring als management consultant en richtte zelfs zijn eigen bedrijf Axveco op. Daar heeft hij al meerdere leertrajecten ontwikkeld. In z’n trainingen laat hij je door een datalens naar de wereld kijken: wat zie je en hoe gebruik je die informatie? Hij helpt je het digitale tijdperk te begrijpen – dat doet-ie interactief en met veel praktijkvoorbeelden.
Ramon heeft meer dan 10 jaar ervaring als full-stack developer. Met zijn passie voor e-commerce (en Shopify in het algemeen) helpt hij webshop-eigenaren om hun online business te laten groeien. Niet alleen heeft hij gewerkt aan het optimaliseren van talloze webshops, maar ook heeft hij jarenlang zijn eigen webshop opgestart en gerund. Hierdoor weet hij precies wat er komt kijken bij het succesvol maken van een online winkel, van design tot marketing. Hij kent het Shopify platform van A tot Z en gebruikt de nieuwste technieken en tools om webshops te optimaliseren voor snelheid, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid.
Chantal heeft haar kennis over e-commerce vooral opgedaan door te doén. Tien jaar geleden begon ze een webshop, waarvoor ze alles zelf regelde. Zo leerde ze in razend tempo de kneepjes van het vak. Inmiddels begeleidt ze andere bedrijven bij hun e-commerce-activiteiten, bijvoorbeeld door mee te denken over hun strategie en online zichtbaarheid. Ze deelt haar kennis via blogs en trainingen, en schreef een boek: De IT Girl: hoe overleef je een door mannen gedomineerde werkvloer?
Wil je leren over Google Ads en Analytics? Dan moet je bij Jeroen zijn. Door internet af te struinen en te leren van andere experts weet-ie er álles over. Zijn gouden tip: veel vlieguren maken. Hij draagt z’n kennis vol enthousiasme over op uiteenlopende klanten. Zijn inspirerende trainingen zijn altijd actueel en barsten van de praktijkvoorbeelden. Naast z’n liefde voor online marketing, is Jeroen gek op schaken. Niet zo gek, vindt hij: in beide gevallen is strategisch denken key.
Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: hij draait er z’n hand niet voor om. Bij online marketingbureau Converseon helpt hij klanten bij hun online succes. Dat doe hij door z’n uitgebreide kennis en jarenlange ervaring in te zetten. Kevin breng z’n enthousiasme voor het vak graag over op zijn cursisten.
Tijdens haar stages bij een kookstudio en bij Holiday on Ice leerde Clarissa haar kwaliteiten kennen: SEO en contentmarketing. Ze rolde per toeval in een baan als SEO-copywriter bij Sanoma, waar ze snel doorgroeide tot webeditor van tuinieren.nl. Van die site wist ze het grootste tuinplatform van Nederland te maken. Na een succesvol freelance-avontuur sloot ze zich aan bij Booming, één van de beste digital marketingbureaus van Nederland. Daar zet ze zich als senior SEO-specialist in voor merken als HP, Primera, Van der Valk en Hunkemöller.
Glenn is inmiddels bijna 10 jaar werkzaam in de e-mail marketing-elarij en is bij Spotler teamlead van het team dat met name e-commerce organisaties helpt bij het kiezen voor de juiste e-mail marketing software om hun doelstellingen te bereiken. Hij spreekt dagelijks met (potentiële) klanten en is daarom ook goed op de hoogte van welke behoeften er zijn in de markt als het gaat om de inzet van e-mail marketing voor e-commerce.
Mark is net zoals Glenn werkzaam bij Spotler en heeft zich binnen deze organisatie gespecialiseerd in e-commerce. Dagelijks spreekt hij marketeers die werkzaam zijn in de retail, in e-commerce, maar ook in travel & toerisme. Allemaal hebben zij de uitdaging om de inzet van e-mail marketing (automation) te verbeteren en optimaliseren voor betere resultaten. Mark helpt hen daarbij om de juiste keuze te maken in de tooling hiervoor, maar ook met concreet advies en tips & tricks.
Nicolas is een enthousiaste, allround e-commercespecialist. Mede door zijn achtergrond spreekt hij maar liefst zes talen. Niet gek dus dat hij met een internationale blik naar z’n vak kijkt! Sinds 2013 beheert hij met zijn eigen bedrijf de accounts van verschillende merken wereldwijd. Met veel kennis van marketplaces helpt hij je op weg in de jungle van mogelijkheden.
Wendy startte al jong als ondernemer. In tien jaar tijd zette ze een eigen bedrijf op, met zo’n 180 medewerkers in dienst. Daarna besloot ze haar échte droom na te jagen: ze volgde een opleiding tot senior beïnvloedingspsycholoog, verkocht haar bedrijf en begon voor zichzelf als marketingstrateeg. Nu helpt ze mkb’ers met hun PR, marketingstrategie, campagnes en branding. Daarbij mijdt ze nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldmerken als Amazon en Coca Cola, omdat je daar als mkb’er niets aan hebt. Haar trainingen zijn praktisch, zodat je nieuwe kennis direct kunt toepassen.
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Irene is een échte marketingvrouw – letterlijk. Vier jaar geleden zette ze haar blog MarketingMadame om in een bedrijfswebsite en startte ze onder die naam als fulltime ondernemer. Marketing gaat volgens haar om veel meer dan alleen tools onder de knie krijgen. Daarom focust ze zich bij haar klanten op de broodnodige basis: wát is je verhaal? Vanuit dat vertrekpunt ontwikkelt ze vlijmscherpe marketingstrategieën. Irene is geen stilzitter, dat zul je tijdens haar trainingen wel merken: ze zet je ‘t liefst gelijk aan het werk.
Online Marketing is een breed vakgebied dat uit verschillende expertises bestaat. Je kunt ervoor kiezen om je te specialiseren, maar je kunt ook allrounder worden.
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. In 1991 waren we de eerste met internettrainingen en opleidingen in nieuwe media. En nog steeds zetten we de trend, met vooruitstrevende opleidingen in de vakgebieden van de toekomst. Ook zorgen we dat jouw ontwikkeling na je training niet ophoudt: voor én na de lessen staan we voor je klaar. Zien we je gauw?
Gemiddeld scoren onze Online Marketing opleidingen een 8.7 volgens 2266 cursisten
Duidelijke en prettige trainer
Ja ik raad deze training aan
Leuke trainer die de stof interessant maakt en goed uitlegt.
Ja ik raad deze training aan
Start | Naam | Duur | Prijs | ||
12
dec
2023
|
Google Ads expert | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | |
12
dec
2023
|
Google Analytics 4 basis | 1 dag | 795,- | Bekijk training | |
13
dec
2023
|
Schrijven voor Social Media | 1 dag | 795,- | Bekijk training | |
13
dec
2023
|
Facebook en Instagram Advertising basis | 1 dag | 676,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
14
dec
2023
|
Social Mediastrategie | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | |
20
dec
2023
|
Facebook en Instagram Advertising gevorderd | 1 dag | 676,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
27
dec
2023
|
LinkedIn Advertising | 1 dag | 676,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
9
jan
2024
|
Contentmarketing | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
12
jan
2024
|
Data Driven Marketingstrategie | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
16
jan
2024
|
Instagram en Reels | 1 dag | 795,- | Bekijk training |
Vind de training of opleiding die bij je past. Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee.
Plan een gratis intake
Jessie
Relatiemanager B2B
Isa
Opleidingsadviseur
Nienke
Opleidingsadviseur
Jessie, Isa, Nienke
Opleidingsadviseurs
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
What you see is
what you pay
Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.
Transparant over locatie
Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.
Les in creatieve spaces
Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.
Top 10-trainingen gaan altijd door
Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Vul een geldig e-mailadres in
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
© 2023 Competence Factory
Loop voorop met onze laatste insights in Online marketing, Digital design en UX.
Wat moet je doen?
Meld je hieronder aan voor nieuws en tips van Competence Factory. Zo blijf je op de hoogte van de laatste trends in Online marketing, Digital design en UX. En krijg je onze actuele events, last-minutes en aanbiedingen in je mailbox.
Door je aan te melden, ga je akkoord met ons privacy beleid en algemene voorwaarden.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.