OM

Alles over Online Marketing

Wat is het geheim van een sterke online marketingstrategie? Voor welke SEO-trucs krijg je tegenwoordig ‘strafpunten’ van Google? En hoe kan big data je conversie verhogen? Doe je aan online marketing, dan moet je constant up-to-date blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen in je vakgebied. Onze Online Marketing-trainingen en -opleidingen helpen je hierbij!

Categorieën

OM

Paulus Veltman
Online Marketing expert

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.8 Onze cursisten belonen onze Online Marketing opleidingen gemiddeld met een 8.8
Lees de reviews

Onze top Online Marketing trainingen

Handige categorieën
Altijd in Utrecht aan het Stationsplein
Kleine groepen met persoonlijk aandacht
Onze trainers zijn ervaren professionals
Direct toe te passen in de praktijk
Filter
4.230,-
Bekijk
6.900,-
Bekijk
7.550,-
Bekijk
3.300,-
Bekijk
6.290,-
Bekijk
2.830,-
Bekijk
1.875,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
3.600,-
Bekijk
695,-
Bekijk
5.350,-
Bekijk
695,-
Bekijk
695,-
Bekijk
2.830,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
695,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
695,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
695,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
695,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
695,-
Bekijk
695,-
Bekijk
695,-
Bekijk
650,-
Bekijk
1.225,-
Bekijk
Hulp nodig bij het kiezen? Ga naar de Keuzehulp

Certified professional

Post HBO Online marketing trainingen geaccrediteerd door het NRTO • Adobe trainingen authorised by Adobe • Google Opleidingen met officiële Google fundamentals examen en Google Certified Online Advertising Professional.

Google Analytics Google Ads Adobe NRTO Springest

Waarom aan de slag gaan met Online Marketing

Online Marketing is een breed vakgebied dat uit verschillende expertises bestaat. Je kunt ervoor kiezen om je te specialiseren, maar je kunt ook allrounder worden.

Een Online Marketeer verdient 30 tot 50 duizend euro per jaar

1.690 cursisten hebben een Online Marketing-training bij ons gevolgd

Je vindt gemiddeld 1.000 online marketing vacatures per maand op Indeed

Over Competence Factory

Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. In 1991 waren we de eerste met internettrainingen en opleidingen in nieuwe media. En nog steeds zetten we de trend, met vooruitstrevende opleidingen in de vakgebieden van de toekomst. Ook zorgen we dat jouw ontwikkeling na je training niet ophoudt: voor én na de lessen staan we voor je klaar. Zien we je gauw?

Meer te weten komen over Online Marketing?

Online Marketing is een breed vakgebied dat uit verschillende expertises bestaat. Je kunt ervoor kiezen om je te specialiseren, maar je kunt ook allrounder worden.

Whitepapers

Whitepaper

Online marketeer worden, waar begin je?

Nu digitaal het nieuwe normaal is, weten we in ieder geval één ding zeker: online marketeers zullen de komende jaren zeker niet om werk verlegen zitten. Wil jij je in het vak verdiepen? Dan kun je ervoor kiezen om als allround expert aan de slag te gaan, bijvoorbeeld bij een kleiner bedrijf. Of je specialiseert je in een specifiek onderwerp. We vertellen je er alles over.
Download whitepaper

Webinars

Webinar

Kijk het webinar 'Meer resultaat uit Google Ads' terug

Leer van Google-connaisseur Jeroen de Koning hoe je je Google Ads campagnes inricht voor optimaal resultaat.

Artikelen

30 May, 2022

Meet your trainer - Eva Boersma

Eva gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen. We stellen haar graag aan je voor!    Welke training(en) geef je bij Competence Factory? Marketing Automation E-mailmarketing. Wat voor opleiding en ervaring heb je? Ik heb sociologie en rechten gestudeerd. Na mijn studie ben ik printers gaan verkopen, zodat ik veel verschillende bedrijven kon bezoeken. Toen belandde ik bij Xerox, waar ik eerst in de sales werkte, en daarna als marketingmanager. Daar zag ik in de praktijk hoe belangrijk een goede samenwerking is tussen die twee afdelingen. Ik leerde om met verschillende tools slimme campagnes te lanceren. Dat ging zo goed, dat ik uiteindelijk samen met mijn man een ‘smarketingbedrijf’ oprichtte. We helpen voornamelijk B2B-organisaties met klanten en medewerkers werven.   Hoe ben je bij Competence Factory gekomen? Via trainer Jeroen, die ken ik van Fosby.   Wat doe je graag in je vrije tijd? Ik ben echt dol op achtbanen en ga dus graag naar pretparken. Daarnaast breng ik graag tijd door met m’n kinderen. Ik houd van shoppen en ga regelmatig naar concerten waar ik keihard kan meezingen!    Waar word je enthousiast van, wat drijft je? Blije klanten natuurlijk!   Wat vind je het allerleukste aan je werk?  Succesvolle campagnes opzetten en de verbinding leggen tussen marketing en sales.   Wat maak jouw trainingen zo goed en leuk?  Wat ik vaak hoor van cursisten, is dat m’n trainingen heel interactief en praktijkgericht zijn. Ze hebben na twee dagen echt een plan voor hun eigen organisatie klaarliggen. We werken aan een goed uitgedachte strategie, waarmee ze zelf succesvolle mailcampagnes kunnen opzetten. 

18 Apr, 2022

Growth hacking: betekenis en toepassing

Groeien met je bedrijf en problemen hands-on aanpakken: dat doe je met growth hacking. Je gaat aan de slag met data en het uitvoeren van experimenten. Zo ontdek je vanzelf wat goede en slechte growth hacks zijn en oefen je met denken vanuit een growth mindset. Een waardevolle toevoeging voor iedere organisatie! Maar growth hacking blijft voor veel mensen toch een beetje abstract. We vertellen je wat het precies is, hoe je het zelf kunt toepassen en geven je voorbeelden uit de praktijk. Wat is growth hacking? Growth hacking helpt je ontdekken welke ideeën de moeite van het uitwerken waard zijn, en welke juist niet. Dat doe je aan de hand van data-gedreven experimenten. Zo voorkom je geldverspilling en stimuleer je groei. Bovendien leer je ervan. En dat is belangrijk, want zoals Lean Startup-auteur Eric Ries zegt: ‘The only way to win is to learn faster than anyone else.’ De werkwijze is ontstaan in de Lean Startup-scene, maar elke organisatie kan de methode toepassen.   Het growth hacking proces Growth hackers werken altijd aan de hand van een proces: het G.R.O.W.S. proces. Het gaat om het zo snel mogelijk ontdekken wat werkt, en wat niet werkt. Vanuit daar bouw je weer verder en ga je ideeën verder uitwerken of aan de slag met implementatie.   G – Gather ideas (ideeën verzamelen): in de eerste fase ga je zoveel mogelijk ideeën bedenken met je team. Plan een brainstorm in en bedenk er op los! Geen idee is gek genoeg. R – Rank ideas (ideeën beoordelen): met verschillende frameworks kun je je ideeën gaan beoordelen. Gebruik bijvoorbeeld het PIE-framework om aan de hand van de hoogste ROI (return on investment) te bepalen met welke ideeën je (als eerst) aan de slag gaat. O – Outline experiments (experimenten bepalen): in deze fase bepaal je wat de vervolgstappen gaan worden om je ideeën te gaan testen. Ontwerp je experimenten zo snel mogelijk en op zo’n klein mogelijke schaal. W – Work, work, work: ga aan de slag! Je gaat je experiment uitvoeren in een tijdspanne van 2 tot 4 weken. S – Study and Implement outcome (analyseren en implementeren): na de uitvoer, ga je de data uitgebreid analyseren en bepalen wat de volgende stappen worden. Misschien moet je nog verder doorontwikkelen en aanpassingen maken, of misschien kun je het al direct implementeren!   Growth hacking in de praktijk Voor velen blijft growth hacking een beetje abstract. Daarom hebben we onze trainer, Axel Hommenga, gevraagd om wat voorbeelden uit de praktijk. Regel bij zijn growth hacking-experimenten, is dat hij altijd eerst goed onderzoekt wat de doelgroep probeert te bereiken, welke informatie er nodig is en welke twijfels er mogelijk nog zijn. Vanuit die analyse kan hij al snel een hele lijst met verbeter-ideeën opstellen. Een greep uit zijn ervaringen en resultaten:   Online werving en selectie 'Hoe ontvangen we meer afgeronde online sollicitaties via onze vacaturewebsite?' Met dit vraagstuk kwam een bedrijf aankloppen bij Axel. Na het bedenken van verschillende ideeën en oplossingen, ging hij met de organisatie aan de slag met de timing van het verzenden van de herinneringsmail. Bij het analyseren van de data kwam hij erachter dat het versturen van die mail op dezelfde dag wel twee keer zoveel afgeronde sollicitaties opleverde dan wanneer de mail een dag later werd verstuurd. Een mooi resultaat, met een kleine aanpassing!   B2B leadgeneratie Een andere opdrachtgever wilde meer kwalitatieve online B2B leads ontvangen. Er waren al resultaten met kwalitatieve downloads op de website, maar wat ze aanboden paste niet helemaal bij de communicatiestijl van de organisatie. Na het bedenken van diverse ideeën, heeft Axel met de organisatie een interactieve online quiz uitgewerkt, wat veel beter aansloot bij de gewenste doelgroep. Meer relevante personen werden met deze quiz tot actie aangezet en dat resulteerde in meer kwalitatieve leads.   Geef je bedrijf een boost met growth hacking Denk je nu: ‘Ja! Mijn organisatie kan wel wat growth hacking gebruiken!’? Dan leert Axel je de basis van het vak tijdens de training Growth Hacking in a Day. Wil je het groter, op teamniveau aanpakken en direct een concreet vraagstuk aanvliegen? Dan kun je ook voor een incompany-training kiezen. We bieden de training dan volledig op maat aan en Axel zet je team direct aan de slag. Wij zeggen: doen! Aan de slag met growth hacking

4 Apr, 2022

Marketing automation: wat is het en hoe pas je het toe?

Met alle data die tegenwoordig beschikbaar is, hoef je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer te maken op basis van gevoel. Superfijn! Daarnaast kun je een groot deel van je online activiteiten automatiseren, waardoor je relevant en persoonlijk bent voor je (potentiële) klanten. Wanneer je namelijk de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon stuurt, kan dat voor extra omzet zorgen. Met marketing automation ben je in staat om jouw sales (en marketing) proces te automatiseren. Je helpt je websitebezoekers zo aan de kennis die zij op dat moment nodig hebben. Maar wat is marketing automation precies en hoe pas je het toe? We vertellen je er meer over.  Wat is marketing automation? Hoe beter je boodschap aansluit bij de interesses van je doelgroep, hoe eerder je ze overtuigt. Op dat uitgangspunt is marketing automation gebaseerd. Het helpt je om per persoon de juiste timing in zijn of haar buyer journey te vinden. Slimme softwareprogramma's verzamelen gegevens over het gedrag en de voorkeuren van prospects en klanten, om ze vervolgens relevante content aan te bieden. Op basis van 'als... dan'-triggers beslist het systeem wie welke blogs, cases, video's of infographics te zien krijgt. Zo is iemand die je prijslijst heeft gedownload rijper voor commerciële content dan een bezoeker die net een eerste blog heeft gelezen. Je kunt gericht targetten en zorgt dat iedereen zich persoonlijk benaderd voelt.    Hoe werkt marketing automation? Een marketing automation proces wordt in gang gezet op een punt waarbij een bezoeker gegevens achterlaat. Bijvoorbeeld bij een ingevuld formulier, dan start een flow. De bezoeker wordt automatisch toegevoegd aan een lijst die gekoppeld is aan een geautomatiseerde e-mailreeks over dat onderwerp. Op basis van het gedrag op de website, worden de e-mails die klaar staan in de flow geactiveerd (of gedeactiveerd).  Bijvoorbeeld: iemand download een brochure via de website van Competence Factory over marketing automation. Een paar dagen later ontvangt deze bezoeker een mail met nog een aanvullende blog over dit onderwerp. Stel deze persoon gaat vervolgens naar de website om de blog te lezen of om een bepaald product te bekijken, dan kun je het zo instellen dat het systeem een bijpassende referentiecase, of misschien wel een actiecode verstuurt. Op die manier bied je steeds, afhankelijk van het online gedrag, content die past bij de koopfase waarin de bezoeker zich bevindt.        Marketing automation stappenplan Wanneer je aan de slag gaat met marketing automation, doorloop je doorgaans de volgende stappen:   Stap 1: doelen bepalen Ga samen met de organisatie na wat je doelen zijn. Wat wil je verkopen en waarom? Wat zijn de meest belangrijkste producten of diensten? En voor welke buyer journeys wil je marketing automation gaan opzetten en wat verwacht je aan resultaten en input hierin?   Stap 2: persona’s maken Het is belangrijk om in beeld te hebben aan wie je verkoopt. Wie is je doelgroep en wat zijn hun beweegredenen? Zo kun je de juiste, aansluitende (persoonlijke) content aanbieden.   Stap 3: Timing is key Je wilt inspelen op de verschillende fases in de customer journey. Maak daarom inzichtelijk welke contactmomenten de klant met jouw bedrijf heeft en op welke behoeften je kunt inspelen. Leadscoring is een mooie functionaliteit binnen marketing automation om, op basis van websitebezoeken en mail interactie, je bezoekers punten toe te kennen.Met die punten kun je ze een plekje in de buyer journey geven.    Stap 4: Data analyseren en monitoren Meten is weten. Je wilt inzicht krijgen in wie je bezoekers zijn en wat ze doen op je website. Op die manier weet je precies waar je actie kunt ondernemen. Het gaat niet alleen om het analyseren, maar ook om het regelmatig bijhouden van de data en het vergelijken van verschillende periodes. Dat is noodzakelijk om het systeem te laten leren en het algoritme steeds beter in te zetten.   Stap 5: Marketing automation implementeren Vervolgens kun je aan de slag met de inrichting van een marketing automation tool. Je volgt met zo’n tool het online pad dat je bezoekers afleggen en je werkt met lead scoring, waarbij je punten aan bepaalde acties toewijst. Vervolgens richt je op basis daarvan je mailflows in.   Stap 6: Leren en optimaliseren Vanuit je marketing automation systeem en data-analyse tools, krijg je allerlei data over je online bezoekers. In deze stap ga je kijken hoe je nog meer (en betere) leads kunt genereren. Trek je wel de juiste bezoekers aan? En blijven mensen lang genoeg geboeid door je content? Allemaal zaken om te blijven monitoren!   Verschillende marketing automation tools Je hebt verschillende handige marketing automation tools waarmee je al snel aan de slag kunt. Dit zijn de populairste:   ActiveCampaign ActiveCampaign biedt cloud-gebaseerde marketing- en verkoop automatiseringssoftware met functies voor e-mailmarketing, lead scoring en webanalyse. Het is een CRM-platform én je kunt zelfs een chatfunctie instellen voor op je website. De tool heeft vele functionaliteiten.    MailChimp Mailchimp is een alles-in-één marketingplatform voor kleine bedrijven. Van het instellen van diverse flows, tot aan campagnes en nieuwsbrieven: Mailchimp geeft je de volledige controle over jouw e-mailmarketing.    Sendinblue Sendinblue lijkt op Mailchimp. Het is een gebruiksvriendelijke en betaalbare tool voor je e-mailmarketing. Je gebruikt het gratis tot 300 e-mails per dag naar een onbeperkt aantal klanten.    Professioneel aan de slag met marketing automation Wil jij een ijzersterke marketing automation flow inrichten voor jouw website, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Volg dan onze tweedaagse training Marketing Automation en ga direct aan de slag! Naar de training

Wij zijn trots op onze trainers!

  • Al onze trainers zijn gepassioneerde professionals die actief zijn in het werkveld
  • Onze trainers ontwikkelen hun eigen trainingen
  • Leg jouw praktijkcase voor aan een vakexpert en krijg praktische tips
  • Ook na de training kun je altijd bij de trainers terecht voor advies

Arjen de Groot

Arjen is consultant, trainer, blogger en mede-oprichter van online marketingbureau Converseon. Hier draait hij graag aan de knoppen en is hij eindverantwoordelijk voor de oplevering van projecten. In zijn trainingen leert hij cursisten via best practices, praktijkvoorbeelden en handige modellen de kneepjes van het online marketingvak. Hij combineert theorie met praktijk, en zorgt dat cursisten na de training zelfstandig campagnes kunnen meten en inrichten. Naast zijn werk heeft Arjen een passie voor sport, lekker eten en festivals.

Bryan Thijssen

Bryan is SEA-expert bij Fosby Digital Agency. Hij zet campagnes op, spit zoekwoordenrapportages door en houdt de dashboards van klanten scherp in de gaten. Hoe staan de verschillende onlinekanalen ervoor? Worden de targets gehaald? En zo niet, waar kan dat aan liggen? Bryan vindt het tof om te zien dat cursisten meteen met hun nieuwe kennis aan de slag kunnen. Ook laat hij ze graag de dynamiek van zijn vak zien. Want in online marketing is wat vandaag nieuw is, morgen alweer oud. Af en toe een training volgen om bij te blijven, is dus keihard nodig.

Daan Boekhoorn

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Rustig en met humor creëert hij vertrouwen in zijn lessen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren is al een uitdaging op zich!

Eva Broersma

Eva gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.

Guido Tijmensen

Guido zit al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau uit Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van: ‘The sky is the limit als je niet vastroest in je dagelijkse routine’.

Jeroen de Koning

Jeroen is senior online marketeer, managing director bij Fosby Digital Agency én Google-connaisseur. Alsof dat nog niet genoeg is, geeft hij ook al twaalf jaar trainingen. Dat doet hij vanuit enthousiasme voor zijn vak en nieuwsgierigheid naar de vragen en ambities van cursisten.

Eddy Boeve

Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties om hun sites effectief te verbeteren. Dat doet hij onder meer door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en de inzichten hieruit online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profit-organisaties. Voor grote ondernemingen én voor kleine. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.

Kevin Juffermans

Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: voor een sterke online marketingstrategie weet hij het hele internet te benutten. Bij online marketingbureau Converseon gebruikt hij zijn skills en kennis om klanten op het web succesvoller te laten zijn. Als trainer brengt hij zijn inzichten vol enthousiasme over op de groep, vooral door zijn studenten zelf aan het werk te zetten. In zijn vrije tijd speelt Kevin graag een spelletje, zoals zijn favoriete klassieker: klaverjassen.

Steven van Esveld

Paulus Veltman

Paulus is een internationale keynotespeaker, trainer en consultant. Hij vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.

Ilona de Baar

Vier jaar geleden stapte Ilona de wereld van contentmarketing in, toen nog als blogger, vlogger en content creator voor verschillende bureaus. Inmiddels heeft ze haar eigen bedrijf: ‘That Inner Flame’. Hiermee maakt ze, vanaf het dynamische Strijp-S in Eindhoven, vlammende content voor b2b- en b2c-klanten. Daarnaast geeft ze al drie jaar trainingen waarin ze niet alleen uitlegt hoe je iets doet, maar je vooral enthousiast maakt om aan de slag te gaan. 

Laurens Tienkamp

Laurens is zelfstandig strategisch adviseur employer branding en recruitment marketing. Maar dat is hij niet altijd geweest. Hij begon zijn loopbaan als hbo-docent bedrijfskundige informatica, en kwam daarna als trainer bij Capgemini terecht. Daar maakte hij de overstap naar corporate recruitment. Omdat-ie stiekem een beetje een nerd is, gebruikte hij bij z’n wervingswerk social media, data en recruitmentsoftware. Zo ontwikkelde hij zich steeds verder tot online recruitment-specialist. Laurens is een enthousiaste trainer die waar het kan de koppeling met de praktijk maakt. Leuk om te weten: hij is een tijdje koordirigent geweest. 

Axel Hommenga

Axel is een next-level marketeer en trainer. Hij zet growth hacking in om bedrijven voortdurend te helpen optimaliseren. Dat doet hij in start-upstijl: door aannames te testen en veel te experimenteren in kleine, iteratieve tests. Met slimme tools en nieuwe technieken. Axel helpt je aan future skills en concrete resultaten. Zijn stijl als trainer is energiek en persoonlijk. Meer halen uit je marketingstrategie? You got this!

Clarissa Filius

Tijdens stages bij een kookstudio en Holiday on Ice leerde Clarissa haar passie kennen: SEO en contentmarketing. Ze rolde per toeval in een baan als SEO-copywriter bij Sanoma, waar ze snel doorgroeide tot webeditor van tuinieren.nl. Van die site wist ze het grootste tuinplatform van Nederland te maken. Na een succesvol freelance-avontuur sloot ze zich aan bij Booming, een van de beste digital marketing bureaus van Nederland. Daar zet ze zich als senior SEO-specialist in voor merken als HP, Primera, Van der Valk en Hunkemöller.

Wendy Oude Veldhuis

Wendy startte al jong als ondernemer. Nadat ze haar studie Communicatie had afgerond, bouwde ze in tien jaar tijd een bedrijf met zo’n 180 medewerkers op. Daarna besloot ze haar échte droom na te jagen: ze volgde een opleiding tot senior beïnvloedingspsycholoog, verkocht haar bedrijf en begon voor zichzelf als marketingstrateeg. Nu helpt ze mkb’ers met hun marketingstrategie, campagnes, branding en PR. Daarbij mijdt ze nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldmerken als Amazon en Coca Cola, omdat je daar als mkb’er niets aan hebt. Ook haar trainingen zijn praktisch, want je moet je nieuwe kennis meteen kunnen toepassen. 

Marlon Augustijn

Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachineoptimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Én helpt hij zijn cursisten met z’n kennis en ervaringen bij verschillende trainingen op weg in het vak van UX Design.

Letty de Nijs

Letty is gespecialiseerd in neuro(gedrags)marketing. Ze helpt organisaties om meer uit hun marketing te halen. Dat doet ze door elk contactmoment te optimaliseren, waarbij ze zich baseert op data en kennis van het onbewuste brein. Na elke klus laat ze een berg nieuwe inzichten en stapels optimalisatie-ideeën achter. Die deelt ze trouwens ook tijdens workshops. Een training van Letty is altijd praktisch ingestoken en interactief, zodat je nieuw opgedane kennis goed blijft hangen.

Daniëlle Bekker

Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners klanten vinden, binden en behouden. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een stevige basis te leggen. Klanten te verbinden aan het merk. Met veel herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze de colleges lekker luchtig. Geen zware theoretische verhandelingen, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag wilt én kunt.

Deze cursisten gingen je voor:

Gemiddeld scoren onze Online Marketing opleidingen een 8.8 volgens 1093 cursisten

Karin Sinnema
Schrijven voor Social Media16 juni 2022
Eindcijfer:   9   

Alles kwam aan bod, goede mix van theorie en oefeningen

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Caroline Nieuwenburg
Instagram en Insta-stories15 juni 2022
Eindcijfer:   9   

Super!

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Eva
Google Analytics basis08 juni 2022
Eindcijfer:   9   

Genoeg afwisseling tussen theorie, praktijkvoorbeelden en discussie. Voldoende pauzes met lekkere drankjes en hapjes en prima lunch. Leuke interactie met trainer en andere cursisten. Kleinschalig, ruimte voor persoonlijke aandacht. Zet aan tot vaker gebruik maken van Google Analytics en meteen te gebruiken in de praktijk. Hele fijne locatie midden in de stad in een creatieve en inspirerende omgeving.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Amy
Neuromarketing in de Praktijk20 mei 2022
Eindcijfer:   9   

Goede combinatie tussen theorie, voorbeelden en oefeningen. Heb echt het gevoel dat ik het kan toepassen en niet alleen wat meer over het onderwerp weet. Quiz aan het einde is ook een fijne afsluiter.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Patrick
Customer Experience16 mei 2022
Eindcijfer:   8   

Duidelijke opzet a.d.h.v. de verschillende fasen in de klantreis. Verder werden er in de groep veel persoonlijke ervaringen uitgewisseld die goed aansloten op de diverse besproken onderwerpen.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sophia
Facebook en Instagram Advertising gevorderd12 mei 2022
Eindcijfer:   8   

De training is een goede afwisseling van theorie, voorbeelden, zelf toepassen en gerichte vragen kunnen stellen.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Guusje Veenhoven
Facebook en Instagram Advertising basis04 mei 2022
Eindcijfer:   10   

Duidelijk. Voor het eerst in aanraking met deze kennis. En weet nu enorm veel.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Ronald Sentner
Google Ads basis25 april 2022
Eindcijfer:   10   

Enthousiaster trainer met super veel kennis! Heel veel geleerd in 1 dag.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Joris
Google Ads expert21 april 2022
Eindcijfer:   9   

Enthousiaste docent, Goede voorbeelden uit de praktijk, Altijd mogelijkheid tot vragen, Leuke dagen en veel Geleerd. Ook fijn dat je achteraf nog terug kan kijken naar de slides.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Ilse Zwagerman-Stallinga
Data Driven Marketingstrategie21 april 2022
Eindcijfer:   8   

Direct toepasbaar, duidelijk.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Naomi
Video's maken met je Smartphone20 april 2022
Eindcijfer:   9   

Heel leuk, interactief, af en toe humor erin.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Kaylee
Social Mediastrategie19 april 2022
Eindcijfer:   10   

Heel praktisch en interactief. Paulus is een energieke trainer die de groep ook erg betrekt. Er is veel ruimte om met cursisten te sparren en feedback te geven en te ontvangen. Mooie praktische voorbeelden en inzichten.

Ja ik raad deze training aan


Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch

Reviews

Gemiddelde waardering
8.8 (1093)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Tabitha Prins
23 juni 2022
Online Storytelling
7
Inspirerend verhaal en mooie eye openers
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Michel in t Velt
23 juni 2022
Online Storytelling
9
Hele Leerzame training dit goed uitgelegd werd en waarbij e genoeg ruimte was voor vragen en antwoorden
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Karin Sinnema
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
9
Alles kwam aan bod, goede mix van theorie en oefeningen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Annemarie de Fauw
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
8
Ik vond het een leerzame training. Ik had misschien verwacht dat het iets meer tekstgericht zou zijn maar dat is misschien een verkeerd beeld van mezelf
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Marcel Heunks
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
8
Kennis en ervaring van de trainer.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Denise de Langen
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
8
Leuke groep bij elkaar, leerzame en boeiende presentatie en fijne opdrachten.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Nataliya
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
9
Goede docent
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Carina Beunis
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
10
Erg leuk en leerzaam, hartstikke bedankt!
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch n.v.t.
Marieke Verdonk
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
8
Afwisselend en leerzaam
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Arno Dirkzwager
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
8
Vlot en interactief
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Charlotte Kras
16 juni 2022
Schrijven voor Social Media
9
Hij ging goed in op de dingen die spelen. Er mochten veel vragen worden gesteld en er werd daarbij ook ingegaan op opdrachten van jezelf.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Caroline Nieuwenburg
15 juni 2022
Instagram en Insta-stories
9
Super!
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Monique Deenen
15 juni 2022
Instagram en Insta-stories
7
Veel besproken, heldere uitleg. Vragen die we nog hebben na de training mogen we nog mailen, dus super fijn!
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Eva
08 juni 2022
Google Analytics basis
9
Genoeg afwisseling tussen theorie, praktijkvoorbeelden en discussie. Voldoende pauzes met lekkere drankjes en hapjes en prima lunch. Leuke interactie met trainer en andere cursisten. Kleinschalig, ruimte voor persoonlijke aandacht. Zet aan tot vaker gebruik maken van Google Analytics en meteen te gebruiken in de praktijk. Hele fijne locatie midden in de stad in een creatieve en inspirerende omgeving.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Erik Rootjes
08 juni 2022
Google Analytics basis
9
Ik vond Jeroen een duidelijke uitleg geven, er heerste een goede sfeer.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Amy
20 mei 2022
Neuromarketing in de Praktijk
9
Goede combinatie tussen theorie, voorbeelden en oefeningen. Heb echt het gevoel dat ik het kan toepassen en niet alleen wat meer over het onderwerp weet. Quiz aan het einde is ook een fijne afsluiter.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Amy
20 mei 2022
Neuromarketing in de Praktijk
9
Goede combinatie tussen theorie, voorbeelden en oefeningen. Heb echt het gevoel dat ik het kan toepassen en niet alleen wat meer over het onderwerp weet. Quiz aan het einde is ook een fijne afsluiter.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Charles Wessels
20 mei 2022
Neuromarketing in de Praktijk
8
Zowel theorie en praktijk stonden in een goed mix. Voldoende parktijk voorbeelden om duidelijk te maken hoe neuro werkt.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
wilmer de groot
20 mei 2022
Neuromarketing in de Praktijk
9
Fijn om alles in de praktijk toe te passen. Dat het niet theorie gebonden is, maar vooral "hoe doe je dat dan"
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Timo
20 mei 2022
Neuromarketing in de Praktijk
7
Ze weet waar de over praat
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Patrick
16 mei 2022
Customer Experience
8
Duidelijke opzet a.d.h.v. de verschillende fasen in de klantreis. Verder werden er in de groep veel persoonlijke ervaringen uitgewisseld die goed aansloten op de diverse besproken onderwerpen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Chrystal
16 mei 2022
Customer Experience
8
Het was makkelijk te volgen, praktisch en actueel. Er zaten veel mooie (praktijk)voorbeelden tussen en ook de presentatie zelf was leuk vorm gegeven.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Walter Schramowski
16 mei 2022
Customer Experience
8
Docente, veel ruimte voor interactie en veel praktijk ervaring
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Jalila Lafou
16 mei 2022
Customer Experience
8
Duidelijk/ruimte voor interactie/luchtig
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sophia
12 mei 2022
Facebook en Instagram Advertising gevorderd
8
De training is een goede afwisseling van theorie, voorbeelden, zelf toepassen en gerichte vragen kunnen stellen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Anne
09 mei 2022
Google Analytics basis
8
Hele goede trainer, die ook alles wist en alle vragen kon beantwoorden. Goede lunch!
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
salma
09 mei 2022
Customer Experience
8
goede uitleg, goede opbouw en vooral praktische voorbeelden waar je wat aan hebt
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Michel de Winter
09 mei 2022
Google Analytics basis
9
Duidelijke uitleg, vragen werden goed beantwoord
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Jordy Suurland
09 mei 2022
Google Analytics basis
8
Helder en goed tempo.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Guusje Veenhoven
04 mei 2022
Facebook en Instagram Advertising basis
10
Duidelijk. Voor het eerst in aanraking met deze kennis. En weet nu enorm veel.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Guusje Veenhoven
28 april 2022
Online Storytelling
9
Goede voorbeelden
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Aryana Diaz
28 april 2022
Online Storytelling
9
Ik vond voornamelijk de (recente) voorbeelden uit de praktijk goed aansluiten op de theorie. Op deze manier krijg je een goed beeld bij alle theorie.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Nanda Nottelman
28 april 2022
Online Storytelling
9
Het was een leerzame training, waarbij rekening werd gehouden met de branches waarin de cursisten werken, waardoor het zowel direct toepasbaar is voor mijzelf als interessant omte horen waar anderen tegenaan lopen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Ronald Sentner
25 april 2022
Google Ads basis
10
Enthousiaster trainer met super veel kennis! Heel veel geleerd in 1 dag.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
marjet van den brand
25 april 2022
Google Ads basis
10
Kleine groep, veel voorbeelden. snel te implementeren in de praktijk
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Joris
21 april 2022
Google Ads expert
9
Enthousiaste docent, Goede voorbeelden uit de praktijk, Altijd mogelijkheid tot vragen, Leuke dagen en veel Geleerd. Ook fijn dat je achteraf nog terug kan kijken naar de slides.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Marielle van Nieuwenhuizen
21 april 2022
Google Ads expert
7
De docent is enthousiast en een open sfeer.
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Marielle van Nieuwenhuizen
21 april 2022
Google Ads expert
7
De docent is enthousiast en een open sfeer.
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Kim Wagenmakers
21 april 2022
Google Ads expert
9
Het tempo, de uitleg, de oefeningen en de ruimte om dingen te vragen. Ook is het erg fijn dat er genoeg pauze is om even te plassen of wat drinken te pakken.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Erik Nuhn
21 april 2022
Google Ads expert
9
Veel onderwerpen behandeld, waardoor er door het gebrek aan tijd niet altijd diep genoeg op de verschillende onderwerpen kan worden ingegaan. Veel praktijkvoorbeelden.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Ilse Zwagerman-Stallinga
21 april 2022
Data Driven Marketingstrategie
8
Direct toepasbaar, duidelijk.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Younes El Aghzaoui
21 april 2022
Data Driven Marketingstrategie
8
Praktijk voorbeelden, mee sparren en meteen met adviezen komen. Niet te veel theorie maar ook echt laten meedenken in het proces.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Naomi
20 april 2022
Video's maken met je Smartphone
9
Heel leuk, interactief, af en toe humor erin.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Kaylee
20 april 2022
Video's maken met je Smartphone
9
De training is zeer interactief en praktisch. De kennis is gelijk toepasbaar in de praktijk.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Kaylee
19 april 2022
Social Mediastrategie
10
Heel praktisch en interactief. Paulus is een energieke trainer die de groep ook erg betrekt. Er is veel ruimte om met cursisten te sparren en feedback te geven en te ontvangen. Mooie praktische voorbeelden en inzichten.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Merel Hoogewerf
19 april 2022
Social Mediastrategie
8
relevant, leuke voorbeelden
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Zoë Klijs
19 april 2022
Social Mediastrategie
10
Duidelijke training met een fijne opbouw, ook de trainer had erg veel kennis en dacht goed na bij vragen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Diana van Kesteren
19 april 2022
Social Mediastrategie
9
Zeer goed en netjes uitgelegd met voorbeelden
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Michel in t Velt
19 april 2022
Social Mediastrategie
8
De manier van stof en praktijk werkte erg prettig
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Guusje Veenhoven
19 april 2022
Social Mediastrategie
10
Veel bruikbare theorie
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch

Klaar om de volgende stap in je carrière te zetten?

Start Naam Duur Prijs    
27 jun 2022
Conversieoptimalisatie 2 dagen 1.225,- Bekijk training
4 jul 2022
Datavisualisatie met Google Data Studio 2 dagen 1.225,- Bekijk training
5 jul 2022
Google Analytics 4 1 dag 695,- Bekijk training
5 jul 2022
Social Mediastrategie 2 dagen 1.225,- Bekijk training
5 jul 2022
Google Analytics basis 1 dag 695,- Bekijk training
5 jul 2022
Neuromarketing in de Praktijk 1 dag 695,- Bekijk training
7 jul 2022
LinkedIn Advertising 1 dag 695,- Bekijk training
8 jul 2022
Customer Journey Marketing 1 dag 695,- Bekijk training
11 jul 2022
Google Analytics gevorderd 2 dagen 1.225,- Bekijk training
11 jul 2022
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) 1 dag 695,- Bekijk training
NR

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake
Of neem contact op
NR

Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.8 Onze cursisten belonen onze Online Marketing opleidingen gemiddeld met een 8.8
Lees de reviews

Iets nog steeds onduidelijk?

Kijk eens bij onze veelgestelde vragen

  • Kan ik voor deze training/opleiding gebruik maken van het STAP-budget?
  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.



Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.