Training Persuasive copywriting

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig – of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Act. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.

Wat is persuasive copywriting?

Als organisatie wil je dat je doelgroep iets doet: bijvoorbeeld zich aanmelden, iets kopen of contact met je opnemen. Maar je doelgroep doet dat niet uit zichzelf, jij moet ze daartoe aanzetten. Dat kan met een video, plaatje óf met een tekst – ook wel copy genoemd. Een tekst zó schrijven dat je lezer overtuigd raakt, noemen we persuasive copywriting. Je ultieme doel? Dat de lezer je tekst uitleest, alle argumenten overweegt en uiteindelijk concludeert dat jij gelijk hebt.

Wat kun je na het volgen van de Training Persuasive copywriting

  • On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
  • Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
  • Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen

Programma van de training Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Voor wie is de training Persuasive copywriting bedoeld?

Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
13
dec
Vr 13 dec 2019 Van 10:00 tot 16:45 Nu met 15% Last-minutekorting Vr 13 dec
Van tot 16.30
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
506,-
Neem optie
7
feb
Vr 7 feb 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr  7 feb
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
22
apr
Wo 22 apr 2020 Van 10:00 tot 16:45 Wo 22 apr
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
30
jun
Di 30 jun 2020 Van 10:00 tot 16:45 Di 30 jun
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
25
aug
Di 25 aug 2020 Van 10:00 tot 16:45 Di 25 aug
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
22
okt
Do 22 okt 2020 Van 10:00 tot 16:45 Do 22 okt
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
22
dec
Di 22 dec 2020 Van 10:00 tot 16:45 Di 22 dec
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
22
feb
Ma 22 feb 2021 Van 10:00 tot 16:45 Ma 22 feb
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Conversion Rate Optimisation (CRO)

Ontdek aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site flink op te voeren.

€291,- voordeel

Bekijk opleiding

Webredacteur

Ontwikkel de specialismen die je nodig hebt om aan de slag te gaan als een webredacteur.

€232,- voordeel

Bekijk opleiding

Creative copywriter

Leer hoe je met krachtige verhalen en de juiste woorden een overtuigend merk neerzet.

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.