Training SEO-Copywriting
'Wij geven trainingen in Rotterdam. Wil jij een training volgen in Rotterdam? Schrijf je nu in voor een training in Rotterdam!' Wanneer je zoiets leest, weet je zeker dat je met een ouderwetse SEO-pagina te maken hebt. Met een beetje geluk pikt Google 'm op, maar bezoekers worden er niet vrolijk van. In de training SEO-Copywriting leer je hoe je copy schrijft die goed scoort in zoekmachines én lekker leest. Je gaat aan de slag met verschillende schrijfopdrachten en kunt teksten die je al geschreven hebt, laten beoordelen.
Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina
Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO)?
Zoekmachineoptimalisatie - of SEO (Search Engine Optimization) - zorgt ervoor dat je website hoger scoort in de organische, niet-betaalde resultaten van zoekmachines als Google. Hierdoor wordt je website beter vindbaar, en bereik je dus een groter publiek. Je verbetert de vindbaarheid van je website door verschillende onderdelen aan te pakken. Je webcopy is er een van: door op de juiste plekken in de tekst slimme keywords te gebruiken, laat je je website beter scoren.
Wat kun je na de training SEO-copywriting?
- Je kunt een SEO-strategie opstellen om je website beter vindbaar te maken
- Je weet hoe linkbuilding werkt en hoe Google de relevantie van een pagina bepaalt
- Je kunt een keyword-analyse maken
- Je kunt aantrekkelijke, SEO-proof teksten schrijven voor het web
Wie is de trainer?
Geert Poort
Geert is een trainer pur sang, met een ruime ervaring voor zowel overheden als profit en non-profit organisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Geert is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, dat een uitgebreid overzicht biedt van de kennis en vaardigheden die een contentspecialist of online professional in huis moeten hebben.
Hij volgt naast z’n werk cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, maar ook over coaching en didactiek. Volgde na z’n studie een opleiding journalistiek en lessen aan de kunstacademie; die nadruk op woord én beeld zijn leidend voor zijn werk als trainer.
Programma van de training SEO-Copywriting
College 1
- Hoe werkt Google?
- Wat betekent 'relevantie'?
- Linkbuilding nieuwe stijl: dit is het, en daarom is het belangrijk
- Tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken
- Zo zet je een SEO-strategie op
- Cases: waarom zijn bepaalde sites zo verschrikkelijk goed vindbaar?
College 2
- Zo maak je een keyword-analyse
- Oké, en waar laat je die woorden op je pagina?
- Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google
- De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid
- Welke keyword-density moet je gebruiken?
- Redigeertips: zo maak je een bestaande tekst snel SEO-proof
- Afronding, vragen en evaluatie: laat je eigen teksten beoordelen door de groep of je docent
Voor wie is de training SEO-Copywriting bedoeld?
Moet je voor je werk conversiegerichte, SEO-proof webteksten schrijven, dan is de training SEO-proof schrijven voor het web geschikt voor jou. In een typische trainingsgroep zitten (online) marketeers, salesprofessionals, accountmanagers en webredacteuren.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
mrt
mei
jul
sep
dec
jan
mrt
mei
jun
jul
sep
nov
dec