Training Corporate Storytelling

Organisaties met een goed verhaal worden als betekenisvoller ervaren. Vooral als dat verhaal niet op de ‘Over ons’-pagina verborgen staat, maar in alle communicatie-uitingen naar voren komt. In de training Corporate Storytelling leer je het verhaal van jouw organisatie consistent en overtuigend vertellen. Dat doe je via online kanalen als je site, blogs, Twitter en YouTube. Ook visual storytelling voor bijvoorbeeld Instagram komt aan bod.

Wat is corporate storytelling?

Corporate storytelling begint bij je corporate story: het verhaal van je organisatie. Hierin vertel je wat je bedrijf doet, maar vooral waaróm. Je purpose – datgene waarvoor je bestaat – is de kern, het verhaal maakt die tastbaar en levend.

Draag je je corporate story consistent uit op al je kanalen (en het liefst met al je collega's), dan ben je bezig met corporate storytelling. Van je blogs tot je Instagram-account, overal moet jouw story naar voren komen. Een bedrijf dat dit al jaren succesvol doet, is Coolblue. Zelfs op hun pakketten lees je waar ze voor (be)staan: alles voor een glimlach.

Wat kun je na het volgen van de training Corporate Storytelling

  • Je kent de theorie achter een krachtig verhaal
  • Je kunt het belang van storytelling onderbouwen
  • Je kunt kernboodschappen formuleren
  • Je kunt interviews afnemen
  • Je kunt een storytelling uitwerken aan de hand van de held, het motorisch moment, de moraal en de heilige graal
  • Je kunt een corporate story uitwerken aan de hand van merkpersoonlijkheid, archetypes, symbolen en metaforen
  • Je kunt persberichten schrijven vanuit een storytelling-perspectief
  • Je kent voorbeelden van succesvolle storytelling-campagnes
  • Je kunt verschillende verhaalgenres toepassen

Programma van de training Corporate Storytelling

  • Wat houdt storytelling in? En waarom is storytelling belangrijk?
  • We analyseren wat een verhaal krachtig maakt aan de hand van het motorisch moment.
  • We onderzoeken twee andere elementen van storytelling: de moraal en de heilige graal. Je leert een kernboodschap schrijven en je houdt bovendien een interview.
  • Ieder verhaal kent een held. Wie is de held in jouw corporate story? Je ontwikkelt een karakterbeschrijving.
  • Een sterke corporate story straalt merkpersoonlijkheid uit. Je werkt voor jouw organisatie de merkpersoonlijkheid uit en enkele archetypes.
  • We behandelen krachtige stijlfiguren als metaforen en symbolen. Je schrijft een boodschap met behulp van een metafoor.

 

Voor wie is de training Corporate Storytelling bedoeld?

De training Corporate Storytelling is bedoeld voor iedereen die de kracht van verhalen wil gebruiken in een online omgeving. Denk aan:

  • marketing-, PR- en communicatieprofessionals
  • contentmanagers
  • redacteuren
  • journalisten
  • fondsenwervers
  • programmamakers
  • zzp'ers

Trainingsdata

9
sep
Wo 9 sep 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  9 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
4
nov
Wo 4 nov 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  4 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
8
jan
Vr 8 jan 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr  8 jan
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
26
mrt
Vr 26 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 26 mrt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
27
mei
Do 27 mei 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 27 mei
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
26
jul
Ma 26 jul 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 26 jul
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
17
sep
Vr 17 sep 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 17 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
22
dec
Wo 22 dec 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 22 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Communicatiestrateeg

Maak een sprong vooruit in het communicatievak! Leer alles over branding, storytelling en Agile/Scrum op een marcom-afdeling.

Bekijk opleiding

Gerelateerde trainingen

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.