Training Beeldredactie

Vaak besteden we veel tijd aan tekst, maar minder aan beeld. Zonde, want een goede, krachtige afbeelding zegt meer dan duizend woorden. Het versterkt de boodschap die je wilt overbrengen en trekt de aandacht. Zo zorg je ervoor dat de tekst beter overkomt. In de training Beeldredactie leer je hoe je beeld kunt inzetten en welke keuzes je kunt maken om met behulp van een afbeelding je doelen te bereiken.

Wat is beeldredactie?

Als beeldredacteur heb je een brede taak: je zoekt, selecteert en maakt beelden (of laat ze maken) waarmee je een boodschap kunt versterken. Daarbij let je erop dat het beeld is afgestemd op je doelgroep, en dat het bij je medium past. Want het maakt nogal uit of je beelden voor op een zakelijke website zoekt, of een foto boven een urgent krantenartikel. Om geschikte beelden te vinden, schakel je beeldmakers in en zoek je in beeldbanken en -archieven.

 

Wat kun je na het volgen van de training Beeldredactie

  • Denken vanuit beeld in plaats van tekst
  • Goed kijken en analyseren
  • De juiste keuzes maken: waarom kies je deze afbeelding?
  • Zorgen dat beeld en tekst onderlinge samenhang hebben
  • Een afbeelding vinden die je kunt gebruiken

Wie is de trainer?

Marieke Riks - Art Direction 

Marieke RiksMarieke is een allround freelance art director, grafisch ontwerper en visual designer. Huisstijlen en online uitingen ontwerpen, tijdschriften bedenken en ontwikkelen, beeldredactie: ze doet het allemaal. Met haar ervaring en enthousiasme gidst Marieke je langs alle onderdelen van grafisch ontwerpen en visual design. Je leert veel, doet inspiratie op én gaat tijdens de training gelijk aan de slag met je splinternieuwe kennis. Learn by doing!

 

 

 

Programma van de training Beeldredactie

College 1:

  • Intro, hoe communiceer je met beeld?
  • Wat is het belang van beeld?
  • Wat is beeldtaal?
  • Wat is krachtig beeld?
  • Wat vertellen beelden en wat soort beelden zijn er (analyse)?
  • Uitsnedes
  • Mensbeeld: waar let je op en hoe zet je het goed in?
  • Stockbeelden gebruiken: wel of niet doen?

College 2:

  • Belang van een beeldstrategie.
  • Moodboard.
  • Beeld briefen.
  • Online vs offline.
  • Auteursrechten: hoe zit dat?
  • Beeld selecteren en beoordelen.
  • Beeld zelf bewerken: hoe doe je dat?

Voor wie is de training Beeldredactie bedoeld?

  • Redacteuren (on- en offline)
  • Communicatiemedewerkers en/of bedrijfsredacteuren
  • Marketingspecialisten
  • Schrijvers
  • Mensen die veel in aanraking komen met beeld, en meer creatieve kennis willen hebben
  • Infographic-, UX- en webdesigners die meer creatieve kennis willen hebben
  • Ondernemers

Trainingsdata

27
nov
Vr 27 nov 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Introductiekorting: 2e persoon gratis! Vr 27 nov
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
21
dec
Ma 21 dec 2020 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Introductiekorting: 2e persoon gratis! Ma 21 dec
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
24
feb
Wo 24 feb 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 24 feb
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
21
apr
Wo 21 apr 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 21 apr
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
21
jun
Ma 21 jun 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 21 jun
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
31
aug
Di 31 aug 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 31 aug
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
28
okt
Do 28 okt 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Do 28 okt
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
24
nov
Wo 24 nov 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Wo 24 nov
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie
21
dec
Di 21 dec 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Di 21 dec
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

20 oktober 2020 | Noortje Noy

Adverteren via Google Shopping: zo doe je het goed

Voor veel e-commerce bedrijven is het een onmisbaar onderdeel in hun marketingstrategie: Google Shopping. Met deze zoekmachin…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.