Wil je intern én extern een goed verhaal vertellen? Met de Communicatie en Branding-trainingen leer je effectief jouw boodschap over te brengen, of het nu persoonlijk of zakelijk is. Leer communiceren via storytelling en versterk je vaardigheden op het gebied van communicatie en branding. Of je nu een LinkedIn-post wilt schrijven die een baan oplevert of een infographic wilt maken die jouw team vooruit helpt, onze trainingen en opleidingen bieden de juiste innovatieve tools. Ontdek de kracht van effectieve communicatie.
Categorieën
Loek Daemen
Communicatie & Branding expert
Als trainer/coach helpt Loek je om jouw eigen authentieke verhaal te vertellen. Hij werkt opbouwend, out-focus en gericht op wat jij nodig hebt om de authentieke spreker in je te ontwikkelen. Zo reikt hij je de kennis, inzichten en oefeningen aan om die stap te maken. Dat doet hij met ontzettend veel plezier en passie. Al zijn ervaringen, talent en creativiteit komen in zijn trainingen samen.
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
.
Daan is zelfstandig videoproducent en marketeer. Hij maakt pakkende videoproducties voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals Vattenfall, Siemens en de overheid. De kennis en ervaring die hij in z’n werk opdoet, vormen de basis van zijn trainingen. Wil je je alvast inlezen? Daan schreef ook een boek: ‘Vloggen voor professionals’.
Paul begon zijn carrière bij een gemeente: een wereld vol dikke rapporten en uitgebreide verslagen. Informatieoverdracht moet efficiënter kunnen, dacht hij. Dus ging hij op zoek naar alternatieven. Tijdens die zoektocht ontdekte hij de kracht van infographics: een simpel middel om complexe informatie in één keer te presenteren. Inmiddels werkt Paul als infographic designer voor verschillende organisaties. Én geeft-ie superpraktische trainingen waarbij je vooral veel fouten mag maken, want daar leer je het meest van. Bovendien: ‘Feck perfuction’!
Nadat Ruben z’n eerstegraadsbevoegdheid op de kunstacademie haalde, volgde hij bij Philips een opleiding tot interaction designer. Na vier jaar praktijkervaring bij een full-service internetbedrijf, begon hij in 2002 zijn eigen ontwerpbureau: Design al dente. Ruben geeft al twintig jaar training in UX-design, interaction design, usability, infographics en de UX-tool Sketch.
Als zakelijk illustrator visualiseert Anne elke dag lastige vraagstukken voor organisaties. Met heldere, duidelijke tekeningen maakt ze informatie laagdrempeliger – en de wereld een stukje vrolijker. Toen ze een coachingstraject voor ontwerpers met een identiteitscrisis volgde, kwam ze in aanraking met het trainersvak. Inmiddels geeft ze regelmatig workshops en coacht ze ontwerptrajecten. In Anne’s trainingen krijg je alle ruimte om opdrachten naar je eigen hand te zetten, zodat je jouw vertelmanier verder kunt ontwikkelen.
Jenne Hoekstra is afgestudeerd aan de kunstacademie Minerva te Groningen. Hij werkt als fotograaf en vormgever en geeft al meer dan tien jaar Adobe trainingen en grafisch vormgeven. Wat hij het mooist vindt aan trainingen geven, is mensen helpen hun doelen te bereiken. Verwacht daarom in zijn lessen persoonlijke aandacht voor jouw leerdoelen en oefeningen die je direct verder helpen in de praktijk. In zijn vrije tijd fotografeert en sport hij graag. Jenne woont met zijn vrouw en twee kinderen in Groningen.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Van tv tot podcast en van radio tot online content: Marsha heeft haar sporen verdiend bij zowel landelijke en internationale omroepen zoals de Wereldomroep, Financial Times, Pushkin als bij tijdschriftredacties. De mediawereld kent voor haar dus geen geheimen, en dat komt goed van pas bij haar trainingen. Want of je nu een podcast- of mediatraining volgt, reken maar op een flinke dosis praktijkvoorbeelden! Ook in de theorie is ze thuis: ze studeerde Journalistiek in Utrecht en later Engels in Leiden. Marsha zet mensen graag aan het denken en laat in haar trainingen zien dat interviews en gesprekken niet eng zijn. Haar filosofie is dat iedereen een eigen verhaal heeft – en ze helpt je graag om dat te vertellen. Een van haar gouden tips? Leer je kernboodschap uit je hoofd en zorg dat je die in acht seconden kunt overbrengen.
Jessie is een dynamische, digitale duizendpoot en oprichtster van DigiJes, met een decennia aan expertise in digitale content marketing. Bekend om haar inspirerende en interactieve trainingen maakt ze complexe onderwerpen toegankelijk door middel van praktische tips, relevante cases en up-to-date inzichten. Ze deelt niet alleen enthousiast haar kennis en ervaring, maar creëert ook de perfecte basis voor jou om jouw bedrijf te laten groeien. Ontdek de wereld van Content Marketing met Jessie en ervaar haar energie en het plezier dat ze in elke training met zich mee brengt!
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Ze begon haar carrière aan de hotelschool, maar naast ‘hotello’ mag Mandy zich inmiddels ook marketeer, ondernemer en visualiser noemen. Haar missie? Presentaties impactvoller maken. Daarom richtte ze Present Savvy op: een presentation boutiquestudio waar organisaties, scholen, ondernemers en sprekers terechtkunnen voor aantrekkelijke, innovatieve en effectieve presentaties. Mandy gelooft in de kracht van doén: na haar training ga je niet met lege handen naar huis, maar met je eigen eindproduct.
Derk begon z’n marketingcarrière bij Google en werd daarna contentstrateeg bij YouTube. Daar adviseerde hij bedrijven, mediabureaus en artiesten hoe je digitale media inzet om je business goals te halen. Inmiddels is Derk creatief consultant: een baan waarin hij zijn brede kennis van marketing en strategie combineert met z’n liefde voor design. Als Derk niet aan het consulten of designen is, maakt hij lange fietstochten van soms wel meer dan 1000 km – overal ter wereld.
Met negen jaar VR-ervaring op zak reist Freek de wereld over, op zoek naar de nieuwste trends binnen zijn vakgebied. VR biedt bedrijven allerlei manieren om tijd en kosten te sparen, maar ook om producten te presenteren én promoten. Daarnaast zet Freek de technologie ook graag maatschappelijk in. Zo bedacht hij de VR-Droomvlucht, zodat ook mindervalide Efteling-bezoekers deze legendarische attractie kunnen beleven. Ook bouwde hij aan een virtuele speeltuin voor zieke en gehandicapte kinderen. Die is nu in verschillende ziekenhuizen wereldwijd te zien. Freek hielp al verschillende Nederlandse bedrijven om VR en AR in te zetten – mét succes.
Content, customer journeys en social media: Lucinde houdt zich er al zes jaar mee bezig. Met haar bedrijf LeolighT helpt ze organisaties met strakke content, uitgekiende planningen en slimme strategieën. Bij alles wat ze doet, gebruikt ze storytelling. Want dat is geen trucje, vindt ze, maar een way of life. In haar trainingen laat ze zien hoe je die verweeft met je werkzaamheden. Als Lucinde niet aan het werk is, staat ze te crossfitten. Of zit ze op de bank met haar kat, een kop thee, een goed boek of een serie.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
-
Irene is een échte marketingvrouw – letterlijk. Vier jaar geleden zette ze haar blog MarketingMadame om in een bedrijfswebsite en startte ze onder die naam als fulltime ondernemer. Marketing gaat volgens haar om veel meer dan alleen tools onder de knie krijgen. Daarom focust ze zich bij haar klanten op de broodnodige basis: wát is je verhaal? Vanuit dat vertrekpunt ontwikkelt ze vlijmscherpe marketingstrategieën. Irene is geen stilzitter, dat zul je tijdens haar trainingen wel merken: ze zet je ‘t liefst gelijk aan het werk.
Wendy startte al jong als ondernemer. In tien jaar tijd zette ze een eigen bedrijf op, met zo’n 180 medewerkers in dienst. Daarna besloot ze haar échte droom na te jagen: ze volgde een opleiding tot senior beïnvloedingspsycholoog, verkocht haar bedrijf en begon voor zichzelf als marketingstrateeg. Nu helpt ze mkb’ers met hun PR, marketingstrategie, campagnes en branding. Daarbij mijdt ze nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldmerken als Amazon en Coca Cola, omdat je daar als mkb’er niets aan hebt. Haar trainingen zijn praktisch, zodat je nieuwe kennis direct kunt toepassen.
Als ervaren copy- en contentspecialist buigt Tamara zich het liefst over ingewikkelde materie, die ze vervolgens zo duidelijk mogelijk opschrijft. Na haar opleiding communicatiewetenschap werkte ze jarenlang als contentspecialist in de e-commerce. Hier leerde ze om snel goede en overtuigende copy te schrijven voor diverse klanten. Haar trainingen zijn ideaal voor iedereen die ervaring wil opdoen met UX-copy: teksten waarbij de focus op de gebruiker ligt. Tamara gelooft dat je het meest leert door zelf aan de slag te gaan. Daarom is er in de training genoeg ruimte voor cases, discussies en eigen inbreng.
Roos helpt bedrijven aan een authentiek werkgeversmerk. Haar nummer één-tip: begin altijd met de waarom-vraag. Oftewel: wáárom willen mensen bij je werken? Weet je het antwoord op die vraag, dan komt je plan tot leven. Het liefst werkt Roos voor bedrijven met een ijzersterke visie. Ze komt veel bij haar klanten over de vloer, maar werkt ook graag vanuit haar kantoor aan huis.
Daniëlle is merk- en klantstrateeg bij &DAAN. Ze helpt zakelijke dienstverleners klanten te vinden, binden en behouden. Niet met keiharde sales of oppervlakkige marketingtrucs, maar door een goede basis te leggen. Zo weet ze als geen ander hoe je klanten verbindt aan een merk. Met haar herkenbare praktijkvoorbeelden maakt ze haar trainingen lekker luchtig. Geen zware theoretische verhalen, maar praktische tips waarmee je meteen aan de slag kunt.
Jan-Hein is grafisch vormgever en conceptontwikkelaar. Voor overheden en multinationals als RBS en ABN AMRO ontwerpt hij visuele oplossingen zoals huisstijlen, infographics, illustraties en magazines. Hij gebruikt verschillende Adobe-programma’s om z’n ideeën te visualiseren. Jan-Hein is een enthousiaste en inspirerende trainer die je maar al te graag op weg helpt.
Als zakelijk tekenaar heldert Hanna complexe vraagstukken van organisaties op met simpele visualisaties. Na haar opleiding aan de kunstacademie werkte ze als tekendocent in het voortgezet onderwijs. In 2018 begon ze haar eigen bedrijf: Hannamaas.com. Daarmee werkt ze voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers in haar eigen illustratiestijl. Haar trainingen zijn ideaal als je wilt leren hoe je een sterk beeld neerzet en een blijvende herinnering maakt. Hanna mixt theorie met praktijk en laat veel ruimte over voor eigen input. Leuk om te weten: in haar vrije tijd maakt ze prachtige schilderijen.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Communicatie & Branding is een breed vakgebied dat uit verschillende expertises bestaat. Je kunt ervoor kiezen om je te specialiseren, maar je kunt ook allrounder worden.
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. In 1991 waren we de eerste met internettrainingen en opleidingen in nieuwe media. En nog steeds zetten we de trend, met vooruitstrevende opleidingen in de vakgebieden van de toekomst. Ook zorgen we dat jouw ontwikkeling na je training niet ophoudt: voor én na de lessen staan we voor je klaar. Zien we je gauw?
Gemiddeld scoren onze Communicatie & Branding opleidingen een 8.7 volgens 1940 cursisten
Positieve houding. Goede uitleg. Empatisch. Goede opbouw.
Ja ik raad deze training aan
Goede interactie, goede opbouw
Ja ik raad deze training aan
Duidelijke uitleg, voorbeelden en oefeningen
Ja ik raad deze training aan
De verschillende onderdelen, het bespreken van trends, de interactiviteit, en dat er 3 pauzes waren waardoor je aandacht erbij blijft.
Ja ik raad deze training aan
Start | Naam | Duur | Prijs | ||
5
dec
2023
|
Presenteren met Plezier en Zelfvertrouwen | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
7
dec
2023
|
Infographics maken Gevorderd | 2 dagen | 1.225,- | Bekijk training | |
7
dec
2023
|
SEO-Copywriting | 1 dag | 676,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
8
dec
2023
|
UX Writing | 1 dag | 795,- | Bekijk training | |
13
dec
2023
|
Schrijven voor Social Media | 1 dag | 795,- | Bekijk training | |
14
dec
2023
|
Zakelijk Tekenen | 2 dagen | 1.225,- | Bekijk training | |
14
dec
2023
|
Social Mediastrategie | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
15
dec
2023
|
Marketing Automation | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
20
dec
2023
|
Online Storytelling | 1 dag | 676,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
21
dec
2023
|
Online Branding | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training |
Vind de training of opleiding die bij je past. Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee.
Plan een gratis intake
Jessie
Relatiemanager B2B
Isa
Opleidingsadviseur
Nienke
Opleidingsadviseur
Jessie, Isa, Nienke
Opleidingsadviseurs
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
What you see is
what you pay
Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.
Transparant over locatie
Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.
Les in creatieve spaces
Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.
Top 10-trainingen gaan altijd door
Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Vul een geldig e-mailadres in
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
© 2023 Competence Factory
Loop voorop met onze laatste insights in Online marketing, Digital design en UX.
Wat moet je doen?
Meld je hieronder aan voor nieuws en tips van Competence Factory. Zo blijf je op de hoogte van de laatste trends in Online marketing, Digital design en UX. En krijg je onze actuele events, last-minutes en aanbiedingen in je mailbox.
Door je aan te melden, ga je akkoord met ons privacy beleid en algemene voorwaarden.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.