Wil je intern én extern een goed verhaal vertellen? Met de Communicatie en Branding-trainingen leer je effectief jouw boodschap over te brengen, of het nu persoonlijk of zakelijk is. Leer communiceren via storytelling en versterk je vaardigheden op het gebied van communicatie en branding. Of je nu een LinkedIn-post wilt schrijven die een baan oplevert of een infographic wilt maken die jouw team vooruit helpt, onze trainingen en opleidingen bieden de juiste innovatieve tools. Ontdek de kracht van effectieve communicatie.
Communicatie & Branding richtingen
Loek Daemen
Communicatie & Branding expert
Roos helpt bedrijven aan een authentiek werkgeversmerk. Haar nummer één-tip: begin altijd met de waarom-vraag. Oftewel: wáárom willen mensen bij je werken? Weet je het antwoord op die vraag, dan komt je plan tot leven. Het liefst werkt Roos voor bedrijven met een ijzersterke visie. Ze komt veel bij haar klanten over de vloer, maar werkt ook graag vanuit haar kantoor aan huis.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Ze begon haar carrière aan de hotelschool, maar naast ‘hotello’ mag Mandy zich inmiddels ook marketeer, ondernemer en visualiser noemen. Haar missie? Presentaties impactvoller maken. Daarom richtte ze Present Savvy op: een presentation boutiquestudio waar organisaties, scholen, ondernemers en sprekers terechtkunnen voor aantrekkelijke, innovatieve en effectieve presentaties. Mandy gelooft in de kracht van doén: na haar training ga je niet met lege handen naar huis, maar met je eigen eindproduct.
Jessie is een dynamische, digitale duizendpoot en oprichtster van DigiJes, met een decennia aan expertise in digitale content marketing. Bekend om haar inspirerende en interactieve trainingen maakt ze complexe onderwerpen toegankelijk door middel van praktische tips, relevante cases en up-to-date inzichten. Ze deelt niet alleen enthousiast haar kennis en ervaring, maar creëert ook de perfecte basis voor jou om jouw bedrijf te laten groeien. Ontdek de wereld van Content Marketing met Jessie en ervaar haar energie en het plezier dat ze in elke training met zich mee brengt!
Met negen jaar VR-ervaring op zak reist Freek de wereld over, op zoek naar de nieuwste trends binnen zijn vakgebied. VR biedt bedrijven allerlei manieren om tijd en kosten te sparen, maar ook om producten te presenteren én promoten. Daarnaast zet Freek de technologie ook graag maatschappelijk in. Zo bedacht hij de VR-Droomvlucht, zodat ook mindervalide Efteling-bezoekers deze legendarische attractie kunnen beleven. Ook bouwde hij aan een virtuele speeltuin voor zieke en gehandicapte kinderen. Die is nu in verschillende ziekenhuizen wereldwijd te zien. Freek hielp al verschillende Nederlandse bedrijven om VR en AR in te zetten – mét succes.
Daan is zelfstandig videoproducent en marketeer. Hij maakt pakkende videoproducties voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals Vattenfall, Siemens en de overheid. De kennis en ervaring die hij in z’n werk opdoet, vormen de basis van zijn trainingen. Wil je je alvast inlezen? Daan schreef ook een boek: ‘Vloggen voor professionals’.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Als ervaren copy- en contentspecialist buigt Tamara zich het liefst over ingewikkelde materie, die ze vervolgens zo duidelijk mogelijk opschrijft. Na haar opleiding communicatiewetenschap werkte ze jarenlang als contentspecialist in de e-commerce. Hier leerde ze om snel goede en overtuigende copy te schrijven voor diverse klanten. Haar trainingen zijn ideaal voor iedereen die ervaring wil opdoen met UX-copy: teksten waarbij de focus op de gebruiker ligt. Tamara gelooft dat je het meest leert door zelf aan de slag te gaan. Daarom is er in de training genoeg ruimte voor cases, discussies en eigen inbreng.
Een ingewikkelde tekst makkelijk maken: daar gaat Sanne's hart sneller van kloppen. Als copywriter en contentspecialist mag ze dat regelmatig voor verschillende organisaties doen. Van commerciële bedrijven tot overheid. Dankzij haar brede ervaring weet ze precies hoe je on-brand copy schrijft die ook nog eens begrijpelijk is. Bij haar opleiding Journalistiek leerde ze al dat je het meeste leert van schrijven, schrijven, schrijven. Daarom krijg je in haar trainingen veel tijd om zelf te oefenen. Aan de hand van copy-trucjes, maar ook handige tools zoals ChatGPT.
Aliye is een senior trainer, organisatieadviseur en onderzoeker op het gebied van diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid. Ze heeft een achtergrond in HR en heeft vervolgens sociaal-culturele wetenschappen gestudeerd aan de VU. Ze is altijd ontzettend geïnteresseerd in hoe wij mensen zijn gevormd en hoe wij culturen maken en culturen ons maken in organisaties.
Strategische marketing en communicatie: Lucinde houdt zich er al sinds 2013 mee bezig. Met haar bedrijf LeolighT helpt ze organisaties met het uitwerken van de kern van de organisatie: wie ben je, en hoe wil je dat naar buiten brengen. Om dit natuurlijk vervolgens met een gedegen plan, waarin storytelling altijd terugkomt, ook waar te maken. Naast sr. (online) marketeer en management consultant is Lucinde ook docent aan de Hanzehogeschool in Groningen. En als ze niet aan het werk is, dan is ze aan het sporten, of zit ze op de bank met haar kat, een kop thee en een goed boek.
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Van tv tot podcast en van radio tot online content: Marsha heeft haar sporen verdiend bij zowel landelijke en internationale omroepen zoals de Wereldomroep, Financial Times, Pushkin als bij tijdschriftredacties. De mediawereld kent voor haar dus geen geheimen, en dat komt goed van pas bij haar trainingen. Want of je nu een podcast- of mediatraining volgt, reken maar op een flinke dosis praktijkvoorbeelden! Ook in de theorie is ze thuis: ze studeerde Journalistiek in Utrecht en later Engels in Leiden. Marsha zet mensen graag aan het denken en laat in haar trainingen zien dat interviews en gesprekken niet eng zijn. Haar filosofie is dat iedereen een eigen verhaal heeft – en ze helpt je graag om dat te vertellen. Een van haar gouden tips? Leer je kernboodschap uit je hoofd en zorg dat je die in acht seconden kunt overbrengen.
Wendy startte al jong als ondernemer. In tien jaar tijd zette ze een eigen bedrijf op, met zo’n 180 medewerkers in dienst. Daarna besloot ze haar échte droom na te jagen: ze volgde een opleiding tot senior beïnvloedingspsycholoog, verkocht haar bedrijf en begon voor zichzelf als marketingstrateeg. Nu helpt ze mkb’ers met hun PR, marketingstrategie, campagnes en branding. Daarbij mijdt ze nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldmerken als Amazon en Coca Cola, omdat je daar als mkb’er niets aan hebt. Haar trainingen zijn praktisch, zodat je nieuwe kennis direct kunt toepassen.
Kirsten werkte ooit als jurist maar miste daarin de verbinding met zichzelf en anderen. Ondernemen bleek haar middle name, communicatie de rode draad. Inmiddels is ze alweer heel wat jaren in haar element als zelfstandig communicatieadviseur, coach en trainer. Met rake vragen en inspirerende werkvormen helpt ze jou ontdekken hoe je een scherpe strategie en een pakkend verhaal ontwikkelt. Zodat je groeit in skills én zelfvertrouwen. Trainingen bij Kirsten zijn interactief en... er moet altijd wat gelachen worden.
Paul begon zijn carrière bij een gemeente: een wereld vol dikke rapporten en uitgebreide verslagen. Informatieoverdracht moet efficiënter kunnen, dacht hij. Dus ging hij op zoek naar alternatieven. Tijdens die zoektocht ontdekte hij de kracht van infographics: een simpel middel om complexe informatie in één keer te presenteren. Inmiddels werkt Paul als infographic designer voor verschillende organisaties. Én geeft-ie superpraktische trainingen waarbij je vooral veel fouten mag maken, want daar leer je het meest van. Bovendien: ‘Feck perfuction’!
Nadat Ruben z’n eerstegraadsbevoegdheid op de kunstacademie haalde, volgde hij bij Philips een opleiding tot interaction designer. Na vier jaar praktijkervaring bij een full-service internetbedrijf, begon hij in 2002 zijn eigen ontwerpbureau: Design al dente. Ruben geeft al twintig jaar training in UX-design, interaction design, usability, infographics en de UX-tool Sketch.
Als trainer/coach helpt Loek je om jouw eigen authentieke verhaal te vertellen. Hij werkt opbouwend, out-focus en gericht op wat jij nodig hebt om de authentieke spreker in je te ontwikkelen. Zo reikt hij je de kennis, inzichten en oefeningen aan om die stap te maken. Dat doet hij met ontzettend veel plezier en passie. Al zijn ervaringen, talent en creativiteit komen in zijn trainingen samen.
Irene is een échte marketingvrouw – letterlijk. Vier jaar geleden zette ze haar blog MarketingMadame om in een bedrijfswebsite en startte ze onder die naam als fulltime ondernemer. Marketing gaat volgens haar om veel meer dan alleen tools onder de knie krijgen. Daarom focust ze zich bij haar klanten op de broodnodige basis: wát is je verhaal? Vanuit dat vertrekpunt ontwikkelt ze vlijmscherpe marketingstrategieën. Irene is geen stilzitter, dat zul je tijdens haar trainingen wel merken: ze zet je ‘t liefst gelijk aan het werk.
Als zakelijk illustrator visualiseert Anne elke dag lastige vraagstukken voor organisaties. Met heldere, duidelijke tekeningen maakt ze informatie laagdrempeliger – en de wereld een stukje vrolijker. Toen ze een coachingstraject voor ontwerpers met een identiteitscrisis volgde, kwam ze in aanraking met het trainersvak. Inmiddels geeft ze regelmatig workshops en coacht ze ontwerptrajecten. In Anne’s trainingen krijg je alle ruimte om opdrachten naar je eigen hand te zetten, zodat je jouw vertelmanier verder kunt ontwikkelen.
Jenne Hoekstra is afgestudeerd aan de kunstacademie Minerva te Groningen. Hij werkt als fotograaf en vormgever en geeft al meer dan tien jaar Adobe trainingen en grafisch vormgeven. Wat hij het mooist vindt aan trainingen geven, is mensen helpen hun doelen te bereiken. Verwacht daarom in zijn lessen persoonlijke aandacht voor jouw leerdoelen en oefeningen die je direct verder helpen in de praktijk. In zijn vrije tijd fotografeert en sport hij graag. Jenne woont met zijn vrouw en twee kinderen in Groningen.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Jan-Hein is grafisch vormgever en conceptontwikkelaar. Voor overheden en multinationals als RBS en ABN AMRO ontwerpt hij visuele oplossingen zoals huisstijlen, infographics, illustraties en magazines. Hij gebruikt verschillende Adobe-programma’s om z’n ideeën te visualiseren. Jan-Hein is een enthousiaste en inspirerende trainer die je maar al te graag op weg helpt.
Download onze Communicatie & Branding Whitepaper
Duik in de wereld van Communicatie & Branding en ontdek de laatste trends. In deze Whitepaper vind je alles wat de wereld van morgen nodig heeft, en hoe jij daar op in kunt spelen.
Kies een van onze Communicatie & Branding richtingen
Vind de training/opleiding die het beste bij je past! Career Coach Nienke denkt graag met je mee!
Plan een gratis consultStart | Naam | Duur | Prijs | |||
14
aug
2024
|
Online Branding | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training | |
19
aug
2024
|
Social Mediastrategie | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
20
aug
2024
|
Persuasive Copywriting | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
21
aug
2024
|
Duurzaam en Groen Communiceren | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
23
aug
2024
|
Presentaties Ontwerpen met AI | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
23
aug
2024
|
Schrijven voor Social Media | 1 dag | 676,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training | |
26
aug
2024
|
Social Media Recruitment - Werf de juiste mensen | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
27
aug
2024
|
Inclusief Communiceren | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
28
aug
2024
|
Beeldstrategie | 2 dagen | 1.225,- | Bekijk training | ||
29
aug
2024
|
Effectieve Marketing en Communicatie met AI | 1 dag | 795,- | Bekijk training |
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Vul een geldig e-mailadres in
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
© 2024 Competence Factory
Loop voorop met onze laatste insights in Online marketing, Digital design en UX.
Wat moet je doen?
Meld je hieronder aan voor nieuws en tips van Competence Factory. Zo blijf je op de hoogte van de laatste trends in Online marketing, Digital design en UX. En krijg je onze actuele events, last-minutes en aanbiedingen in je mailbox.
Door je aan te melden, ga je akkoord met ons privacy beleid en algemene voorwaarden.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.