
Webdesigner worden: creatief aan de slag!
Wil jij webdesigner worden? Het ontwerp van een website vraagt om een creatieve mindset. Lees meer over wat je als webdesigne…
1 dag • Utrecht • Met certificaat
Leer in één dag hoe je de gebruikservaring op je website of app met sterke copy optimaliseert.
UX-copywriting is booming. Niet zo gek, aangezien goede teksten voor een groot deel het succes van je website bepalen. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw copy perfect aansluit bij de gebruiker? Tijdens deze training maak je kennis met dit fascinerende en snelgroeiende vakgebied. Ontdek de principes van UX-copywriting en ga aan de slag met uitdagende oefeningen.
Je tekst aanpassen aan websitebezoekers of appgebruikers, noemen we UX-copywriting. Anders dan bij ‘normale’ copywriters, ligt de focus hier meer op de user experience dan schrijven vanuit een organisatie voor een doelgroep. Eigenlijk streven UX-copywriters hetzelfde na als UX-designers, maar dan met woorden: een sterke gebruikerservaring neerzetten.
UX-copywriting gaat vooral over het digitale domein: teksten voor websites, apps en apparaten. UX-copywriters schrijven meestal korte stukjes tekst, en dat is niet altijd makkelijk. Soms kun je maar twee of drie woorden gebruiken om een bezoeker in de juiste richting te duwen. Die woorden moeten dan ook nog eens aansluiten bij de merkbeleving van het bedrijf. Best een uitdaging. En omdat de meeste sitebezoekers en appgebruikers niet lezen, maar scannen, is het extra belangrijk dat de UX-copy op orde is. Hoe je dat doet? We leren het je in deze training.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Ginette helpt merken hun essentie en verhaal te vinden. Ze ontwikkelt payoffs, ontwerpt tones-of-voice en traint webredacties in het vinden van de juiste toon. Daarnaast tilt ze als UX-copywriter de klantervaring naar een hoger niveau. Ginette heeft jaren ervaring in de reclame- en communicatiewereld, maar ook in de journalistiek. Ze werkt freelance, voor digitale ontwerpbureaus en direct voor klanten – vooral in de culturele sector. Maar ook verzekeraars, retailers en overheden weten haar te vinden.
Als ervaren copy- en contentspecialist buigt Tamara zich het liefst over ingewikkelde materie, die ze vervolgens zo duidelijk mogelijk opschrijft. Na haar opleiding communicatiewetenschap werkte ze jarenlang als contentspecialist in de e-commerce. Hier leerde ze om snel goede en overtuigende copy te schrijven voor diverse klanten. Haar trainingen zijn ideaal voor iedereen die ervaring wil opdoen met UX-copy: teksten waarbij de focus op de gebruiker ligt. Tamara gelooft dat je het meest leert door zelf aan de slag te gaan. Daarom is er in de training genoeg ruimte voor cases, discussies en eigen inbreng.
Deze basistraining is voor iedereen die overtuigende teksten voor web- of appbezoekers wilt schrijven. In de training zien we vaak marketeers, salesprofessionals, accountmanagers, webbeheerders en -developers, UX-designers en webredacteuren.
Als je die hebt, neem dan je eigen case mee naar de training. Denk aan een tekst voor een website, landingspagina of app. Heb je geen eigen case? Dan kun je een van onze opdrachten kiezen.
Je ontvangt van ons en hand-out met handige tips.
College 1
College 2
Ontvang het programma en de brochure van de training UX Copywriting basis direct per mail
Ginette Lavell
Trainer UX Copywriting Basis
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
31
mrt
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | vol | |||
2
mei
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | ||||
2
jun
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | ||||
30
jun
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | ||||
4
aug
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | ||||
7
sep
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | ||||
2
okt
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | ||||
2
nov
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- | ||||
8
dec
2023
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 695,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Wil jij webdesigner worden? Het ontwerp van een website vraagt om een creatieve mindset. Lees meer over wat je als webdesigne…
Overige Artikelen
© 2023 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.