
Podcast Aflevering 7 | LinkedIn lifehacks
Vind in dit artikel de ins en outs van AI voor linkedin uit aflevering 7 van De Future Proofcast met Arjen de Groot. Maak jou…
9 dagen
• Utrecht
• Met diploma
Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.
Wie is de marketeer van de toekomst? Wij denken: iemand die intuïtie en creativiteit combineert met keiharde kennis van data. Data is tegenwoordig dé bron voor slimme marketingstrategieën. In de opleiding Data Driven Marketeer leer je alles wat je nodig hebt om datagedreven te werken. Van datacollectie en -analyse tot datavisualisatie, online marketing en marketing automation: na afloop kun je campagnes opzetten die écht impact maken én meetbaar resultaat opleveren.
De Data Driven Marketing opleiding bestaat uit vijf trainingen die op elkaar aansluiten:
Data driven marketing klinkt simpel: je baseert je keuzes op data. Maar welke data zijn echt waardevol? Hoe verzamel, analyseer en gebruik je die effectief? In deze opleiding leer je data slim inzetten als brandstof voor jouw marketingstrategieën. Je leert data verzamelen, analyseren en visualiseren, zodat je de impact van je campagnes overtuigend kunt aantonen. Ook ontdek je hoe je met marketing automation en online marketing technieken nog gerichter en slimmer te werk gaat.
Voorheen draaide marketing vooral om creativiteit: speelse uitingen, reclameslogans en ludieke salesacties waarmee je als organisatie de aandacht trekt. Inmiddels is er een hoop veranderd: we beschikken tegenwoordig over de data van (potentiële) klanten. Dat betekent dat marketinguitingen steeds gerichter én persoonlijker worden. We vertellen je er meer over in de whitepaper.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Wil je leren over Google Ads en Analytics? Dan moet je bij Jeroen zijn. Door internet af te struinen en te leren van andere experts weet-ie er álles over. Zijn gouden tip: veel vlieguren maken. Hij draagt z’n kennis vol enthousiasme over op uiteenlopende klanten. Zijn inspirerende trainingen zijn altijd actueel en barsten van de praktijkvoorbeelden. Naast z’n liefde voor online marketing, is Jeroen gek op schaken. Niet zo gek, vindt hij: in beide gevallen is strategisch denken key.
De eindgebruiker van een website: dát perspectief moet volgens Ron altijd het uitgangspunt zijn. Als web-analist helpt hij ondernemers om het maximale uit Google Analytics 4 te halen. Zijn gedegen technische achtergrond dankt hij aan de opleiding Technische Informatica. Daarna volgde hij de studie Communication & Multimedia Design, waarin hij leerde hoe je ontwerpkeuzes maakt die aansluiten op de behoefte van gebruikers. Hij werkte vervolgens jarenlang als website-ontwikkelaar en later als online marketeer. Al doende kwam hij erachter wat hem écht ligt: websites analyseren. Data verzamelen en er bruikbare inzichten uithalen waar klanten verder mee kunnen – gelukkiger kun je hem niet krijgen. Zijn kennis deelt hij graag met cursisten en hij neemt er alle tijd voor. Ron is bevlogen, technisch onderlegd én een gedegen pedagoog: een zeldzame combinatie.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Met zijn expertise en achtergrond in marketing en neurowetenschap, begrijpt Felipe wat nodig is om teams efficiënter te laten werken en betere resultaten te behalen. Hij optimaliseert marketingactiviteiten en verhoogt de efficiëntie door de juiste AI-tools te integreren in werkprocessen.
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: hij draait er z’n hand niet voor om. Bij online marketingbureau Converseon helpt hij klanten bij hun online succes. Dat doe hij door z’n uitgebreide kennis en jarenlange ervaring in te zetten. Kevin breng z’n enthousiasme voor het vak graag over op zijn cursisten.
Arjen is consultant, trainer, blogger en mede-oprichter van online marketingbureau Converseon. Hier is hij eindverantwoordelijk voor de oplevering van projecten. In zijn trainingen leert hij je via best practices, praktijkvoorbeelden en handige modellen de kneepjes van het online marketingvak. Hij combineert theorie met praktijk, en zorgt dat cursisten na de training zelfstandig campagnes kunnen meten en inrichten. Naast zijn werk wordt Arjen blij van sport, lekker eten en festivals.
Voor toekomstgerichte marketeers, marketingmanagers en communicatieprofessionals die meer datagedreven willen werken. Wil jij beter onderbouwde beslissingen nemen, de impact van jouw campagnes inzichtelijk maken én verbeteren? Dan is deze opleiding echt iets voor jou.
Dag 1
Dag 2
Dag 1
OchtendDag 2
OchtendOntvang het volledige programma en de brochure van de opleiding Data Driven Marketeer direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
1
jul
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.400,- |
Je opleidingvoordeel Is €595,- |
|||
15
aug
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.400,- |
Je opleidingvoordeel Is €595,- |
|||
17
sep
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.400,- |
Je opleidingvoordeel Is €595,- |
|||
28
okt
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.400,- |
Je opleidingvoordeel Is €595,- |
Deze opleiding bestaat uit
5 onderdelen met 9
trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de
volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
Online Marketing Basis
Google Analytics 4 Basis
Data Driven Marketingstrategie
Marketing Automation
Datavisualisatie met Looker Studio
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2025 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.