Online Marketing, oftewel Internet Marketing, wordt ingezet om de online doelstellingen van een organisatie te behalen. Om deze doelen te bereiken schrijf je een online marketing strategie. Er zijn verschillende vormen van online marketing die aan bod komen bij de online marketing opleiding, zoals Zoekmachinemarketing, Affiliatie Marketing, Content Marketing, E-mailmarketing , Viral Marketing, Video Marketing en Social Media Marketing.

Waarom een online marketing opleiding kiezen?

Nog steeds elk jaar blijft het internetgebruik groeien, onder welke doelgroep dan ook. Er komen steeds nieuwe ontwikkelingen bij en elke organisatie krijgt er wel mee te maken. Doelen die bereikt kunnen worden door middel van een online marketing strategie zijn: het vergroten van de naamsbekendheid, het opbouwen van klantencontact en loyaliteit, het genereren van bezoekers en het presenteren van de producten en diensten online, dat kan leiden tot (online) verkoop.

Online Marketing Strategie: wat houdt het in?

Tijdens het maken van een online marketing strategie komen er verschillende analyses aan bod. Zo is het van belang dat er een SWOT-analyse opgesteld wordt, maar ook een concurrentieanalyse is belangrijk. Maar ook de onderwerpen social selling, marktonderzoek, de marketingmix en het opstellen van online persona’s worden behandeld in de online marketing opleiding. Als online marketeer is het belangrijk dat de doelstellingen goed geformuleerd zijn en dat deze gerealiseerd worden.

Maar er is meer..

Ook Facebook en Google zijn termen die vaak in verband worden gebrand met een Online Marketeer. Zo wordt Facebook Marketing ingezet om de naambekendheid te vergroten en om direct met de doelgroep te communiceren. Ook Facebook Advertising niet meer weg te denken en is dit een mooie toevoeging of alternatief voor Google Adwords. Waar Google Adwords wordt ingezet om te targetten op zoektermen, wordt Facebook Advertsing ingezet om gericht te adverteren op de juiste doelgroep. En laten we Google Analytics natuurlijk niet vergeten, met deze marketingtool krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers en kan je hierop inspelen.

Om online marketeer te worden moet je kennis hebben van alle bovenstaande onderwerpen, maar er zijn ook eigenschappen die je als online marketeer al van huis uit moet hebben meegekregen: je moet strategisch kunnen denken, je bent eager om te leren, je bent nieuwsgierig en je moet risico’s durven te nemen.

Heb jij deze eigenschappen en wil jij online marketeer worden? Dan is de online marketing opleiding zeker wat voor jou!

 

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.