Online Marketing, oftewel Internet Marketing, wordt ingezet om de online doelstellingen van een organisatie te behalen. Om deze doelen te bereiken schrijf je een online marketing strategie. Er zijn verschillende vormen van online marketing die aan bod komen bij de online marketing opleiding, zoals Zoekmachinemarketing, Affiliatie Marketing, Content Marketing, E-mailmarketing , Viral Marketing, Video Marketing en Social Media Marketing.

Waarom een online marketing opleiding kiezen?

Nog steeds elk jaar blijft het internetgebruik groeien, onder welke doelgroep dan ook. Er komen steeds nieuwe ontwikkelingen bij en elke organisatie krijgt er wel mee te maken. Doelen die bereikt kunnen worden door middel van een online marketing strategie zijn: het vergroten van de naamsbekendheid, het opbouwen van klantencontact en loyaliteit, het genereren van bezoekers en het presenteren van de producten en diensten online, dat kan leiden tot (online) verkoop.

Online Marketing Strategie: wat houdt het in?

Tijdens het maken van een online marketing strategie komen er verschillende analyses aan bod. Zo is het van belang dat er een SWOT-analyse opgesteld wordt, maar ook een concurrentieanalyse is belangrijk. Maar ook de onderwerpen social selling, marktonderzoek, de marketingmix en het opstellen van online persona’s worden behandeld in de online marketing opleiding. Als online marketeer is het belangrijk dat de doelstellingen goed geformuleerd zijn en dat deze gerealiseerd worden.

Maar er is meer..

Ook Facebook en Google zijn termen die vaak in verband worden gebrand met een Online Marketeer. Zo wordt Facebook Marketing ingezet om de naambekendheid te vergroten en om direct met de doelgroep te communiceren. Ook Facebook Advertising niet meer weg te denken en is dit een mooie toevoeging of alternatief voor Google Adwords. Waar Google Adwords wordt ingezet om te targetten op zoektermen, wordt Facebook Advertsing ingezet om gericht te adverteren op de juiste doelgroep. En laten we Google Analytics natuurlijk niet vergeten, met deze marketingtool krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers en kan je hierop inspelen.

Om online marketeer te worden moet je kennis hebben van alle bovenstaande onderwerpen, maar er zijn ook eigenschappen die je als online marketeer al van huis uit moet hebben meegekregen: je moet strategisch kunnen denken, je bent eager om te leren, je bent nieuwsgierig en je moet risico’s durven te nemen.

Heb jij deze eigenschappen en wil jij online marketeer worden? Dan is de online marketing opleiding zeker wat voor jou!

 

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.