Training Marketing automation

Big data is booming, en met het groeiend aantal toepassingen zit ook datagedreven marketing in de lift. Goed nieuws, want het betekent dat je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer hoeft te nemen op basis van gevoel - je hebt tenslotte keiharde data tot je beschikking. Bovendien kun je een groot deel van je activiteiten automatiseren, waardoor je klanten een persoonlijke en relevante behandeling kunt bieden. Data speelt hierbij een sleutelrol. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en het profiel van jouw ideale klant. Marketing Automation geeft je dit inzicht.

In de training Marketing automation hoe je een voorspelbaar en duurzaam leadmanagementproces inricht. Zodat je altijd op het juiste moment bij de juiste (potentiële) klant relevant kunt zijn.

 

 

Wat is marketing automation?

Hoe beter je boodschap aansluit bij de interesses van je doelgroep, hoe eerder je ze overtuigt. Op dat uitgangspunt is marketing automation gebaseerd. Slimme softwareprogramma's verzamelen gegevens over het gedrag en de voorkeuren van prospects en klanten, om ze vervolgens relevante content aan te bieden. Op basis van 'als... dan'-triggers beslist het systeem wie welke blogs, cases, video's of infographics te zien krijgt. Zo is iemand die je prijslijst heeft gedownload rijper voor commerciële content dan een bezoeker die net een eerste blog heeft gelezen. Met marketing automation kun je gericht targetten en zorg je dat iedereen zich persoonlijk benaderd voelt.

Wat kun je na het volgen van de Training Marketing automation

  • Je kunt kiezen welk (commercieel) deelproces je wilt automatiseren
  • Je leert welke databronnen hierbij belangrijk zijn en hoe je je resultaten kunt blijven meten
  • Je kunt buyer persona's (klantprofielen) opstellen met een bijbehorend dataprofiel
  • Je achterhaalt met welke bestaande content je direct aan de slag kunt in jouw ‘automated flow’
  • Je weet welke gegevens je wilt monitoren en hoe je dat moet doen
  • Je hebt een ROI-/businesscase, zodat je kunt voorspellen wat marketing automation je oplevert
  • Je weet welke marketing automation- en CRM-systemen er zijn, en welke voor- en nadelen ze hebben

Wie is de trainer?

Docent Eva van der Meer gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het om leadgeneratie gaat. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt liever geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kan halen.

Eva van der Meer

Programma van de training Marketing automation

Dag 1

College 1

  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
  • Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?

College 2

  • Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
  • Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag  en welke persoonskenmerken geef jij punten?
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?

Dag 2

College 3

  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning

College 4

  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case

Voor wie is de training Marketing automation bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die ervaring heeft met marketing en klaar is voor een volgende stap. Denk aan:

  • ondernemers
  • (ZZP) marketing consultants
  • sales managers
  • data-/CRM-specialisten

Hoe bereid ik me voor?

Neem je eigen laptop mee naar de training. Voor de eerste dag hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee.

Voorbeelden

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
12
mrt
Do 12 mrt & do 19 mrt 2020 Van 10:00 tot 16:30 Do 12, do 19 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
1
mei
Vr 1 mei & vr 8 mei 2020 Van 10:00 tot 16:30 Vr  1, vr  8 mei
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
29
jun
Ma 29 jun & ma 6 jul 2020 Van 10:00 tot 16:30 Ma 29, ma  6 jul
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
aug
Di 11 aug & di 18 aug 2020 Van 10:00 tot 16:30 Di 11, di 18 aug
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
24
sep
Do 24 sept & do 1 okt 2020 Van 10:00 tot 16:30 Do 24, do  1 okt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
2
nov
Ma 2 nov & ma 9 nov 2020 Van 10:00 tot 16:30 Ma  2, ma  9 nov
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
6
jan
Wo 6 jan & wo 13 jan 2021 Van 10:00 tot 16:30 Wo  6, wo 13 jan
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
5
mrt
Vr 5 mrt & vr 12 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:30 Vr  5, vr 12 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
23
apr
Vr 23 apr & vr 30 apr 2021 Van 10:00 tot 16:30 Vr 23, vr 30 apr
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
14
jun
Ma 14 jun & ma 21 jun 2021 Van 10:00 tot 16:30 Ma 14, ma 21 jun
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
13
aug
Vr 13 aug & vr 20 aug 2021 Van 10:00 tot 16:30 Vr 13, vr 20 aug
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
6
okt
Wo 6 okt & wo 13 okt 2021 Van 10:00 tot 16:30 Wo  6, wo 13 okt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
25
nov
Do 25 nov & do 2 dec 2021 Van 10:00 tot 16:30 Do 25, do  2 dec
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online strateeg.

€606,- voordeel

Bekijk opleiding

Data driven marketeer

Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.

€497,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.