Training E-commerce

Geld verdienen met een website of webshop? Goed idee, want de mogelijkheden hiervoor zijn tegenwoordig eindeloos. Toch gaat een succesvolle e-commerce business niet over één nacht ijs. Je moet een ijzersterk aanbod hebben en de juiste bezoekers aantrekken. En als die eenmaal op je site zijn, moet je hun vertrouwen winnen en een fantastische bezoekerservaring te bieden. Verder moet ook het bestel- en retourproces glashelder zijn. Dat vraagt om een zorgvuldige planning en slimme strategie. In de training E-commerce stel je onder begeleiding van een ervaren e-commerce professional je eigen e-commerce strategie op. 

 

Wat is e-commerce?

E-commerce - van 'electronic commerce' - betekent letterlijk 'handeldrijven via internet'. Online geld verdienen kan op verschillende manieren: je kunt tastbare producten verkopen, maar ook licenties, kennis, software, advertentieruimte of cryptocurrency. E-commerce is een discipline waarin verschillende vakgebieden samenkomen: marketing, sales en IT. Hierdoor is het een interessant, maar ook complex domein. Heb je serieuze e-commerceplannen, dan is het slim om jezelf goed te informeren en een heldere strategie uit te werken.

Wat kun je na het volgen van de Training E-commerce

Tijdens deze tweedaagse training wordt je klaargestoomd om een succesvolle online business te lanceren, of om de conversie van je huidige e-commerce strategie te optimaliseren. Na afloop van de training kun je:

  • De mogelijkheden van e-commerce vertalen naar concrete plannen voor je eigen organisatie
  • Een keuze maken uit de verschillende verdienmodellen voor e-commerce
  • Een gefundeerde keuze maken tussen zelf bouwen of een pakket aanschaffen
  • Een sterke online propositie uitwerken
  • Kennis van usability en interaction design toepassen
  • Aanbevelingen doen voor conversieoptimalisatie
  • De vindbaarheid van je website of webshop verbeteren
  • Aanbevelingen formuleren om je omzet te vergroten
  • Een onderbouwde keuze maken ten aanzien van logistiek en e-fulfilment
  • Stappen nemen om te voldoen aan de AVG
  • Een businesscase voor e-commerce schrijven en implementeren
  • Heldere KPI's formuleren om het succes van je e-commerce onderneming te evalueren
  • Analysetools gebruiken om je resultaten te meten

Wie is de trainer?

Eddy Boeve is een pionier op het gebied van online marketing. Hij richtte in 1994 een van de eerste full-service internetbureaus van Nederland op: Satama Interactive Amsterdam. Op zoek naar nieuwe werkmodellen, startte hij in 2004 Freelancefirm.nl, nog steeds hét bemiddelingsbureaus voor online professionals in Nederland. Inmiddels is hij CEO bij online marketingbureau Booming waar hij zijn passie volgt: organisaties helpen hun online presence effectief te verbeteren, onder andere door de psychologie van de consument in de digitale wereld te doorgronden en online toe te passen. Eddy doet dat net zo graag voor profit als not-for-profit.

Daarnaast geeft Eddy al jaren trainingen bij Competence Factory, waaronder Conversieoptimalisatie, Interaction design, Persuasive design en Usability. Deelnemers omschrijven hem als energiek, innemend en een absolute expert op het gebied van overtuigen op het web.

Eddy Boeve

Programma van de training E-commerce

Dag 1

College 1

  • Introductie in e-commerce: trends en ontwikkelingen, succesvolle cases
  • E-commerce verdienmodellen: welke opties zijn er, en welke zijn relevant voor jouw organisatie?

College 2

  • Het bouwen van een e-commerce site of app: zelf doen of uitbesteden?
  • E-commerce platforms: Wordpress, Magento, Wix. Welk platform is geschikt voor jouw e-commercedoel?
  • Propositie: wat maakt jouw aanbod uniek? Hoe vertaal je dit naar aantrekkelijke tekst en afbeeldingen?
  • Usability en interaction design: hoe zorg je voor een geweldige bezoekerservaring?

Dag 2

College 3

  • SEA en SEO: hoe beweeg je bezoekers naar je website of app?
  • Conversieoptimalisatie: hoe verander je bezoekers in klanten?
  • Up-selling, cross-selling en deep-selling: slimme strategiën om meer omzet uit je klanten te halen

College 4

  • De praktische kant van e-commerce: logistiek en e-fulfillment
  • Webcare en klantenservice: omgaan met retouren, wet- en regelgeving (AVG)
  • E-commerce business case: doelstellingen, KPI's en analyse van resultaten

Voor wie is de training E-commerce bedoeld?

Dit is de perfecte training voor ondernemers en marketeers die een e-commerce onderneming willen lanceren of optimaliseren. Kennis van online marketing en websites is handig, maar niet verplicht.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je je niet voor te bereiden. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee die ongeveer twee dagdelen thuiswerk kost.

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

maandag 20 mei

“Over triggers, prototypes, plug-ins en Bob Ross”. Verslag van de Inspiration Factory UX en Webdesign op 16 mei 2019.

Met ruim 100 UX’ers, marketeers en webdesigners op de gastenlijst waren we officieel ‘sold out’. Een woord- en beeldver…

vrijdag 17 mei

De kracht van zakelijk teken en waarom iedereen het kan leren

Deze snel veranderende wereld vergt een nieuwe manier van communicatie, zodat we snel kunnen schakelen. Dat maakt zakelijk te…

donderdag 16 mei

Vacature Horeca & Events support | leuke bijbaan

We hebben een toffe vacature. Ben jij op zoek naar een leuke bijbaan in het centrum van Utrecht? Word dan onze nieuwe Horeca …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.