Training Conversieoptimalisatie

Wist je dat de conversieratio op veel websites maar 2% is? Dat is niet veel, zeker als je bedenkt dat conversie hét doel van iedere commerciële organisatie is. Ook websites hebben meestal duidelijke doelen: bezoekers moeten bijvoorbeeld een aankoop doen, informatie aanvragen of een bestand downloaden. Hoe krijg je de conversie van je website omhoog?

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is conversie?

Je spreekt van conversie wanneer een potentiële klant – of lead, in marketingtermen – een aankoop, aanvraag of download doet. Anders gezegd: conversie vindt plaats wanneer een klant doet wat je wilt dat ‘ie doet. Conversie wordt vaak uitgedrukt in een percentage van het aantal websitebezoekers: de conversieratio. Vaak ligt die rond de 2%. Dit betekent dat 98% van de bezoekers niet doet wat je wilt. In zo’n geval is conversieoptimalisatie nodig.

Wat kun je na het volgen van de Training Conversieoptimalisatie

  • Je leert aan de hand van voorbeelden en opdrachten hoe je de opbrengsten van je website kunt vergroten.
  • Je maakt kennis met de laatste ontwikkelingen op het gebied van vormgeving, interactieve elementen, content op websites en de analyse van koopprocessen.
  • Je kunt je website zó inrichten dat een potentiële klant direct de weg vindt naar een productpagina, wat conversie een stap dichterbij brengt.

Wie is de trainer?

eddy boeveEddy Boeve is een ervaren conversiespecialist die organisaties – profit en non-profit, groot en klein – dagelijks helpt om hun website te verbeteren. Dit doet hij vanuit een sterke theoretische basis in de psychologie van consumenten in de digitale wereld. Met zijn bureau Booming geeft hij onder meer advies aan de grootste Nederlandse internetretailers. Bij Competence Factory geeft hij ook de training Interaction Design.

Programma van de training Conversieoptimalisatie

Dag 1

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Voor wie is de training Conversieoptimalisatie bedoeld?

Deze training is geschikt voor iedereen die een voorsprong wil krijgen of houden op de concurrentie, en op zoek is naar meer opbrengsten uit zijn website. Denk aan:

  • Interaction designers
  • Marketeers
  • E-commercespecialisten
  • Uitgevers
  • Contentspecialisten
  • Ondernemers

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
2
jul
Di 2 jul & di 9 jul 2019 Di  2, di  9 jul
Utrecht
1.125,-
Neem optie
21
okt
Ma 21 okt & ma 28 okt 2019 Ma 21, ma 28 okt
Utrecht
1.125,-
Neem optie
17
jan
Vr 17 jan & vr 24 jan 2020 Nu met 10% Early Bird korting Vr 17, vr 24 jan
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
1.013,-
Neem optie
23
mrt
Ma 23 mrt & ma 30 mrt 2020 Nu met 10% Early Bird korting Ma 23, ma 30 mrt
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
1.013,-
Neem optie
18
mei
Ma 18 mei & ma 25 mei 2020 Nu met 10% Early Bird korting Ma 18, ma 25 mei
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
1.013,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Conversiespecialist

Kijk vanuit verschillende invalshoeken naar conversie en verbeter je online effectiviteit.

€285,- voordeel

Bekijk opleiding

Conversion Rate Optimisation (CRO)

Ontdek aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site flink op te voeren.

€291,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

maandag 20 mei

“Over triggers, prototypes, plug-ins en Bob Ross”. Verslag van de Inspiration Factory UX en Webdesign op 16 mei 2019.

Met ruim 100 UX’ers, marketeers en webdesigners op de gastenlijst waren we officieel ‘sold out’. Een woord- en beeldver…

vrijdag 17 mei

De kracht van zakelijk teken en waarom iedereen het kan leren

Deze snel veranderende wereld vergt een nieuwe manier van communicatie, zodat we snel kunnen schakelen. Dat maakt zakelijk te…

donderdag 16 mei

Vacature Horeca & Events support | leuke bijbaan

We hebben een toffe vacature. Ben jij op zoek naar een leuke bijbaan in het centrum van Utrecht? Word dan onze nieuwe Horeca …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.