Training Google Ads III

Heb je ervaring met Google Ads en wil je meer de diepte in? Tijdens de training Google Ads III ontdek je handige tips en tricks om je advertentiestrategie nog slimmer in te richten. Meteen een goede voorbereiding voor het Search Advertising-examen van Google, dat je direct na de training kunt maken. Slaag je, dan mag je jezelf Google Ads Certified Online Advertentie-professional noemen. Dat staat mooi op je cv!

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is Google Ads?

Google Ads (voorheen: Google Adwords) is het advertentieprogramma van Google. Voor een budget dat je zelf kiest kun je advertenties bovenaan de zoekpagina plaatsen - hoger dan de organische zoekresultaten die een search oplevert. Betalen doe je pas als iemand op je advertentie klikt, waarbij de prijs-per-klik door een veiling bepaald wordt. Doordat je advertenties gekoppeld zijn aan een zoekwoord, krijgen alleen Google-gebruikers die je zoekterm hebben ingevoerd je advertentie te zien. Het is dus belangrijk om je zoekwoorden zorgvuldig te kiezen.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Ads III

Wat kun je na de training Google Ads III?

  • Je kunt je budget en biedstrategie optimaliseren
  • Je weet hoe je je zoekwoorden en advertenties aanscherpt om betere resultaten te halen
  • Je kunt acties automatiseren om tijd te besparen
  • Je bent goed voorbereid op het Google Certified Ads Specialist-examen

Programma van de training Google Ads III

Dag 1

College 1

  • Wat zijn de trends en mogelijkheden in zoekadvertenties? Lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in-stream video, dynamische zoekadvertenties
  • Hoe optimaliseer je je budget? SEA-optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
  • Welke succesvolle biedstrategieën zijn er? CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
  • Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd

College 2

  • Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies
  • Hoe optimaliseer je je zoekwoorden? Exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
  • Zo optimaliseer je je advertenties. Landingspagina verbeteren, effectieve tekst-ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
  • Hoe zet je een effectieve remarketingstrategie op? Remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd

Dag 2

College 3

  • Meer resultaat uit shopping. Conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement. Juiste targeting, extra informatie, custom labels, feedmanagementtooling
  • AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
  • Handige tools om te gebruiken, Ads Editor

College 4

  • Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
  • Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
  • Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent

Voor wie is de training Google Ads III bedoeld?

Je kunt de training volgen wanneer je het Ads Fundamentals-examen hebt gehaald. Heb je dit examen niet gedaan, maar wel praktijkervaring met Google Ads? Dan neemt de docent contact met je op om te kijken of je niveau aansluit bij de training.

Welke software heb ik nodig?

Bij de training wordt gebruik gemaakt van een (gratis) Ads account.

Lesmateriaal bij de training Google Ads III

De docent levert het lesmateriaal aan. Houd er rekening mee dat je huiswerk krijgt!

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
24
mei
Vr 24 mei & vr 31 mei 2019 Nu met 15% Last-minutekorting Vr 24, vr 31 mei
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
957,-
Neem optie
3
jul
Wo 3 jul & wo 10 jul 2019 Wo  3, wo 10 jul
Utrecht
1.125,-
Neem optie
1
okt
Di 1 okt & di 8 okt 2019 Di  1, di  8 okt
Utrecht
1.125,-
Neem optie
12
dec
Do 12 dec & do 19 dec 2019 Do 12, do 19 dec
Utrecht
1.125,-
Neem optie
23
mrt
Ma 23 mrt & ma 30 mrt 2020 Nu met 10% Early Bird korting Ma 23, ma 30 mrt
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
1.013,-
Neem optie
15
mei
Vr 15 mei & vr 22 mei 2020 Nu met 10% Early Bird korting Vr 15, vr 22 mei
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
1.013,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Behaal in 5 dagen het Google Search Advertising Examen en wordt Google Ads Professional

€285,- voordeel

Bekijk opleiding

Google Master

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€1.008,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

maandag 20 mei

“Over triggers, prototypes, plug-ins en Bob Ross”. Verslag van de Inspiration Factory UX en Webdesign op 16 mei 2019.

Met ruim 100 UX’ers, marketeers en webdesigners op de gastenlijst waren we officieel ‘sold out’. Een woord- en beeldver…

vrijdag 17 mei

De kracht van zakelijk teken en waarom iedereen het kan leren

Deze snel veranderende wereld vergt een nieuwe manier van communicatie, zodat we snel kunnen schakelen. Dat maakt zakelijk te…

donderdag 16 mei

Vacature Horeca & Events support | leuke bijbaan

We hebben een toffe vacature. Ben jij op zoek naar een leuke bijbaan in het centrum van Utrecht? Word dan onze nieuwe Horeca …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.