Training Google Ads II

Het Google Ads Fundamentals-certificaat halen? Met deze training bereid je je goed op het examen voor. Een enthousiaste trainer brengt je de basis van Google Ads bij, zodat je zelf met een account aan de slag kunt. Daarna krijg je een doelgerichte training, waarna je meteen aanschuift bij het examen. Dikke kans dat je mét het certificaat de deur uit loopt!

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Wat is Google Ads?

Google Ads (voorheen: Google Adwords) is het advertentieprogramma van Google. Voor een budget dat je zelf kiest kun je advertenties bovenaan de zoekpagina plaatsen - hoger dan de organische zoekresultaten die een search oplevert. Betalen doe je pas als iemand op je advertentie klikt, waarbij de prijs-per-klik door een veiling bepaald wordt. Doordat je advertenties gekoppeld zijn aan een zoekwoord, krijgen alleen Google-gebruikers die je zoekterm hebben ingevoerd je advertentie te zien. Het is dus belangrijk om je zoekwoorden zorgvuldig te kiezen.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Ads II

  • Je begrijpt hoe Google Ads werkt en kunt zelf een Google Ads-account opzetten.
  • Je kunt je campagnes optimaliseren aan de hand van verschillende analyses.
  • Je kent allerlei meettools om inzicht in je campagnes en doelgroepen te krijgen.
  • Je kunt het Google Ads Fundamentals-certificaat aan je cv toevoegen.

Wie is de trainer?

Jeroen de Koning
Jeroen is senior online marketeer, managing director bij Fosby Digital Agency én Google-connaisseur. Alsof dat nog niet genoeg is, geeft hij ook al twaalf jaar trainingen. Dat doet hij vanuit enthousiasme voor zijn vak en nieuwsgierigheid naar de vragen en ambities van cursisten. Bij Competence Factory staat hij bij verschillende Google-trainingen voor de groep. In zijn vrije tijd vind je Jeroen op de tennisbaan, z’n mountainbike óf achter een schaakbord.

Programma van de training Google Ads II

Dag 1

College 1

  • Recap van Google Ads I
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken

College 2

  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch

Dag 2

College 3

  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof

College 4

  • Voorbereiding op het Google Ads Fundamentals examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met het Google Ads Fundamentals examen, je weet meteen of je geslaagd bent

Voor wie is de training Google Ads II bedoeld?

Wil je meedoen, dan moet je de training Google Ads I gedaan hebben, of voldoende basiskennis hebben om bij de training in te stromen. Twijfel je of je al aan de training kunt beginnen? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseur.

 

Welke software heb ik nodig?

Bij deze training gebruik je een (gratis) Ads-account. Heb je al een account? Mooi! Overleg dan met de trainer of je dit ook als testaccount kunt gebruiken.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
9
dec
Ma 9 dec & wo 18 dec 2019 Van 10:00 tot 16:30 Nu met 15% Last-minutekorting Ma  9, wo 18 dec
Van tot 16.30
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
957,-
Neem optie
21
feb
Vr 21 feb & vr 28 feb 2020 Van 10:00 tot 16:30 Vr 21, vr 28 feb
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
20
apr
Ma 20 apr & vr 24 apr 2020 Van 10:00 tot 16:30 Ma 20, vr 24 apr
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
5
jun
Vr 5 jun & vr 12 jun 2020 Van 10:00 tot 16:30 Vr  5, vr 12 jun
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
17
aug
Ma 17 aug & ma 24 aug 2020 Van 10:00 tot 16:30 Ma 17, ma 24 aug
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
13
okt
Di 13 okt & di 20 okt 2020 Van 10:00 tot 16:30 Di 13, di 20 okt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
9
dec
Wo 9 dec & wo 16 dec 2020 Van 10:00 tot 16:30 Wo  9, wo 16 dec
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Behaal in 5 dagen het Google Search Advertising Examen en wordt Google Ads Professional

€285,- voordeel

Bekijk opleiding

Google Ads Fundamentals

Behaal in 3 dagen je Google Ads Fundamentals Examen

Bekijk opleiding

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€1.270,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.