Training E-mailmarketing
E-mail is nog altijd een effectief marketingmiddel. Volgens onderzoekers Visser en Sikkenga geeft e-mailmarketing zelfs een betere ROI dan SEO, SEA, social media en display ads. Reden te meer dus om e-mail serieus te nemen. Tijdens de training E-mailmarketing ontdek je hoe je e-mail kunt inzetten om herhaalaankopen te stimuleren, loyaliteit te verhogen, klanttevredenheid te meten en customer support te bieden. Ook leer je de belangrijkste do's en don'ts, en zet je een goed converterende e-mail in elkaar.
Wat is e-mailmarketing?
Gebruik je e-mail om een commerciële boodschap te verkondigen, dan doe je aan e-mailmarketing. Nieuwsbrieven zijn de bekendste vorm van e-mailmarketing, maar ook service- en enquêtemails vallen binnen het genre. E-mail leent zich bij uitstek voor targeting: hoe beter je de interesses en behoeften van je ontvanger kent, hoe preciezer je de inhoud van je mail hierop kunt afstemmen. Zo kun je over de hele customer journey relevante boodschappen versturen die de kans op conversie verhogen.
Wat kun je na het volgen van de training E-mailmarketing
- Je kent de belangrijkste feiten en cijfers van e-mailmarketing
- Je kunt een effectieve e-mailmarketingstrategie opstellen
- Je weet hoe je e-mailadressen werft
- Je kunt converterende e-mails opstellen
- Je weet hoe het zit met de AVG: wat mag wel, wat niet?
- Je kunt de resultaten van je e-mailstrategie meten en analyseren, en je strategie bijsturen
Wie is de trainer?
Eva Broersma - Marketing Automation
Eva gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Programma van de training E-mailmarketing
Dag 1
College 1
- E-mailmarketing binnen de marketingmix
- Recente ontwikkelingen en cijfers
- Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing
College 2
- Een e-mailmarketingstrategie opstellen
- Doelstellingen formuleren
- KPI's voor e-mailmarketing
- E-mailadressen werven (lead generation)
Dag 2
College 3
- Concept en creatie: de inhoud van goede e-mails
- Conversieoptimalisatie: converterende e-mails opstellen
- Wet- en regelgeving rond e-mailmarketing: hoe ga ik om met de AVG?
College 4
- Database-management
- Doelgroepen en segmentatie
- Testen, analyseren, meten en bijsturen
Voor wie is de training E-mailmarketing bedoeld?
De training is bedoeld voor iedereen die e-mail strategisch wil inzetten om marketingdoelen te behalen. Denk aan:
- marketeers
- communicatiespecialisten
- zzp'ers
We gaan ervan uit dat je enige kennis van marketingstrategie hebt. De operationele onderdelen van e-mailmarketing - zoals HTML e-mails opstellen - komen alleen zijdelings aan bod.
Hoe bereid ik me voor?
Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
feb
apr
jun
aug
okt
dec
feb
mei
jul
sep
nov