Training E-mailmarketing

E-mail is nog altijd een effectief marketingmiddel. Volgens onderzoekers Visser en Sikkenga geeft e-mailmarketing zelfs een betere ROI dan SEO, SEA, social media en display ads. Reden te meer dus om e-mail serieus te nemen. Tijdens de training E-mailmarketing ontdek je hoe je e-mail kunt inzetten om herhaalaankopen te stimuleren, loyaliteit te verhogen, klanttevredenheid te meten en customer support te bieden. Ook leer je de belangrijkste do's en don'ts, en zet je een goed converterende e-mail in elkaar. 

Wat is e-mailmarketing?

Gebruik je e-mail om een commerciële boodschap te verkondigen, dan doe je aan e-mailmarketing. Nieuwsbrieven zijn de bekendste vorm van e-mailmarketing, maar ook service- en enquêtemails vallen binnen het genre. E-mail leent zich bij uitstek voor targeting: hoe beter je de interesses en behoeften van je ontvanger kent, hoe preciezer je de inhoud van je mail hierop kunt afstemmen. Zo kun je over de hele customer journey relevante boodschappen versturen die de kans op conversie verhogen.

Wat kun je na het volgen van de Training E-mailmarketing

  • Je kent de belangrijkste feiten en cijfers van e-mailmarketing
  • Je kunt een effectieve e-mailmarketingstrategie opstellen
  • Je weet hoe je e-mailadressen werft
  • Je kunt converterende e-mails opstellen
  • Je weet hoe het zit met de AVG: wat mag wel, wat niet?
  • Je kunt de resultaten van je e-mailstrategie meten en analyseren, en je strategie bijsturen

Programma van de training E-mailmarketing

Dag 1

College 1

  • E-mailmarketing binnen de marketingmix
  • Recente ontwikkelingen en cijfers
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing

College 2

  • Een e-mailmarketingstrategie opstellen
  • Doelstellingen formuleren
  • KPI's voor e-mailmarketing
  • E-mailadressen werven (lead generation)

Dag 2

College 3

  • Concept en creatie: de inhoud van goede e-mails
  • Conversieoptimalisatie: converterende e-mails opstellen
  • Wet- en regelgeving rond e-mailmarketing: hoe ga ik om met de AVG?

College 4

  • Database-management
  • Doelgroepen en segmentatie
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen

Voor wie is de training E-mailmarketing bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die e-mail strategisch wil inzetten om marketingdoelen te behalen. Denk aan:

  • marketeers
  • communicatiespecialisten
  • zzp'ers

We gaan ervan uit dat je enige kennis van marketingstrategie hebt. De operationele onderdelen van e-mailmarketing - zoals HTML e-mails opstellen - komen alleen zijdelings aan bod.

 

 

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
4
sep
Wo 4 sep & wo 18 sep 2019 Wo  4, wo 18 sep
Utrecht
1.125,-
Neem optie
8
nov
Vr 8 nov & vr 22 nov 2019 Vr  8, vr 22 nov
Utrecht
1.125,-
Neem optie
21
jan
Di 21 jan & di 4 feb 2020 Di 21, di  4 feb
Utrecht
1.125,-
Neem optie
6
apr
Ma 6 apr & ma 20 apr 2020 Ma  6, ma 20 apr
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Contentmarketeer

Alle expertises die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.

€1.135,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

donderdag 13 juni

Volgend jaar écht aan de slag met WhatsApp Advertising

Marketeers opgelet! WhatsApp Advertising komt eraan. Vanaf 2020 kun je door middel van advertenties in de WhatsApp status ee…

vrijdag 31 mei

Hoe meet je de resultaten van je social media strategie?

Stel strategische doelen op, maak ze SMART en meet je resultaten. Met deze combinatie maak jij jouw strategie tot een succes.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.