Training Google Tag Manager

Je website is allang geen online etalage meer; via 'tags' (stukjes code) verzamelt 'ie allerlei gegevens over de wensen en voorkeuren van je bezoekers. Tenminste, als je die tags geïmplementeerd hebt. Misschien besteed je het beheer van je tags uit aan een webbouwer, maar het kan handig zijn om het ook zelf te kunnen. Dan hoef je niet iedere keer te bellen of mailen als je het aantal kliks op een nieuwe button wilt meten. Tijdens de training Google Tag Manager leer je tags implementeren en beheren. Dat geeft jou meer autonomie over je eigen website. 

Wat is Google Tag Manager?

Verzamelt je site gegevens over gedrag en conversie, dan zitten er ‘tags’ ingebouwd: stukjes code die waardevolle informatie bijhouden en opslaan. Hartstikke handig, alleen: hoe meer tags je gebruikt, hoe lastiger je het overzicht bewaart. Met Google Tag Manager beheer je al je tags op één plek. Efficiënt, en goed voor de performance van je website.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Tag Manager

  • Je snapt hoe Google Tag Manager werkt
  • Je weet wat voor soorten tags je kunt maken en plaatsen
  • Je kunt zelf tags plaatsen, aanpassen en beheren
  • Je kunt nieuwe tags bedenken én aanmaken

Wie is de trainer?

Martijn Drijver
Als senior online marketeer bij Fosby weet Martijn Drijver alles over webanalytics, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Complexe materie soms, die hij kundig weet te vertalen naar heldere inzichten en praktische oefeningen. Zijn trainingen zijn diepgaand, persoonlijk en toepasbaar: na afloop kun je direct zelf aan de slag. Opvallend: Martijn is gek op gadgets, vooral als ze iets met internet of things te maken hebben.
Martijn Drijver

Programma van de training Google Tag Manager

College 1

  • Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
  • Een Google Tag Manager-container opzetten
  • Zelf alles instellen:
    • Google Analytics
    • (dynamische) Google Ads remarketing
    • Facebook-tracking
    • LinkedIn Insights
  • Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken

College 2

  • Meten is weten:
    • in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
    • teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
    • Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?
    • Scrollen: hoeveel bezoekers scrollen naar beneden, en hoe ver dan wel?
  • De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
  • Geavanceerde trackingsscripts:
    • Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
    • Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)
    • Tags debuggen en previewen

Voor wie is de training Google Tag Manager bedoeld?

De training is bedoeld die voor iedereen die zelfstandig tags wil toevoegen en beheren, of daarover wil kunnen meepraten. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld:

  • marketingmanagers
  • webmasters
  • (online) marketeers
  • webanalisten

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
10
apr
Woe 10 apr 2019 Wo 10 apr
Utrecht
525,-
Neem optie
29
mei
Wo 29 mei 2019 Wo 29 mei
Utrecht
525,-
Neem optie
5
jul
Vr 5 jul 2019 Vr  5 jul
Utrecht
525,-
Neem optie
23
aug
Vr 23 aug 2019 Vr 23 aug
Utrecht
525,-
Neem optie
18
sep
Wo 18 sep 2019 Wo 18 sep
Utrecht
525,-
Neem optie
29
okt
Di 29 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 29 okt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
6
dec
Vr 6 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr  6 dec
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
20
jan
Ma 20 jan 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma 20 jan
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
3
mrt
Di 3 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di  3 mrt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
7
mei
Do 7 mei 2020 Nu met 15% Early Bird korting Do  7 mei
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
22
jun
Ma 22 jun 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma 22 jun
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
17
aug
Ma 17 aug 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma 17 aug
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.