Training Google Tag Manager
Je website is allang geen online etalage meer; via 'tags' (stukjes code) verzamelt 'ie allerlei gegevens over de wensen en voorkeuren van je bezoekers. Tenminste, als je die tags geïmplementeerd hebt. Misschien besteed je het beheer van je tags uit aan een webbouwer, maar het kan handig zijn om het ook zelf te kunnen. Dan hoef je niet iedere keer te bellen of mailen als je het aantal kliks op een nieuwe button wilt meten. Tijdens de training Google Tag Manager leer je tags implementeren en beheren. Dat geeft jou meer autonomie over je eigen website.
Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina
Wat is Google Tag Manager?
Verzamelt je site gegevens over gedrag en conversie, dan zitten er ‘tags’ ingebouwd: stukjes code die waardevolle informatie bijhouden en opslaan. Hartstikke handig, alleen: hoe meer tags je gebruikt, hoe lastiger je het overzicht bewaart. Met Google Tag Manager beheer je al je tags op één plek. Efficiënt, en goed voor de performance van je website.
Wat kun je na het volgen van de Training Google Tag Manager
- Je snapt hoe Google Tag Manager werkt
- Je weet wat voor soorten tags je kunt maken en plaatsen
- Je kunt zelf tags plaatsen, aanpassen en beheren
- Je kunt nieuwe tags bedenken én aanmaken
Wie is de trainer?
Programma van de training Google Tag Manager
College 1
- Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
- Een Google Tag Manager-container opzetten
- Zelf alles instellen:
- Google Analytics
- (dynamische) Google Ads remarketing
- Facebook-tracking
- LinkedIn Insights
- Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken
College 2
- Meten is weten:
- in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
- teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
- Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?
- Scrollen: hoeveel bezoekers scrollen naar beneden, en hoe ver dan wel?
- De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
- Geavanceerde trackingsscripts:
- Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
- Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)
- Tags debuggen en previewen
Voor wie is de training Google Tag Manager bedoeld?
De training is bedoeld die voor iedereen die zelfstandig tags wil toevoegen en beheren, of daarover wil kunnen meepraten. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld:
- marketingmanagers
- webmasters
- (online) marketeers
- webanalisten
Cursusdata
jan
mrt
mei
jun
aug
sep
nov
jan