Training Google Tag Manager

Je website is allang geen online etalage meer; via 'tags' (stukjes code) verzamelt 'ie allerlei gegevens over de wensen en voorkeuren van je bezoekers. Tenminste, als je die tags geïmplementeerd hebt. Misschien besteed je het beheer van je tags uit aan een webbouwer, maar het kan handig zijn om het ook zelf te kunnen. Dan hoef je niet iedere keer te bellen of mailen als je het aantal kliks op een nieuwe button wilt meten. Tijdens de training Google Tag Manager leer je tags implementeren en beheren. Dat geeft jou meer autonomie over je eigen website. 

Wat is Google Tag Manager?

Verzamelt je site gegevens over gedrag en conversie, dan zitten er ‘tags’ ingebouwd: stukjes code die waardevolle informatie bijhouden en opslaan. Hartstikke handig, alleen: hoe meer tags je gebruikt, hoe lastiger je het overzicht bewaart. Met Google Tag Manager beheer je al je tags op één plek. Efficiënt, en goed voor de performance van je website.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Tag Manager

  • Je snapt hoe Google Tag Manager werkt
  • Je weet wat voor soorten tags je kunt maken en plaatsen
  • Je kunt zelf tags plaatsen, aanpassen en beheren
  • Je kunt nieuwe tags bedenken én aanmaken

Wie is de trainer?

Martijn Drijver
Als senior online marketeer bij Fosby weet Martijn Drijver alles over webanalytics, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Complexe materie soms, die hij kundig weet te vertalen naar heldere inzichten en praktische oefeningen. Zijn trainingen zijn diepgaand, persoonlijk en toepasbaar: na afloop kun je direct zelf aan de slag. Opvallend: Martijn is gek op gadgets, vooral als ze iets met internet of things te maken hebben.
Martijn Drijver

Programma van de training Google Tag Manager

College 1

  • Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
  • Een Google Tag Manager-container opzetten
  • Zelf alles instellen:
    • Google Analytics
    • (dynamische) Google Ads remarketing
    • Facebook-tracking
    • LinkedIn Insights
  • Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken

College 2

  • Meten is weten:
    • in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
    • teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
    • Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?
    • Scrollen: hoeveel bezoekers scrollen naar beneden, en hoe ver dan wel?
  • De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
  • Geavanceerde trackingsscripts:
    • Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
    • Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)
    • Tags debuggen en previewen

Voor wie is de training Google Tag Manager bedoeld?

De training is bedoeld die voor iedereen die zelfstandig tags wil toevoegen en beheren, of daarover wil kunnen meepraten. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld:

  • marketingmanagers
  • webmasters
  • (online) marketeers
  • webanalisten

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
29
mei
Wo 29 mei 2019 Nu met 15% Last-minutekorting Wo 29 mei
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
506,-
Neem optie
5
jul
Vr 5 jul 2019 Vr  5 jul
Utrecht
595,-
Neem optie
23
aug
Vr 23 aug 2019 Vr 23 aug
Utrecht
595,-
Neem optie
18
sep
Wo 18 sep 2019 Wo 18 sep
Utrecht
595,-
Neem optie
29
okt
Di 29 okt 2019 Di 29 okt
Utrecht
595,-
Neem optie
6
dec
Vr 6 dec 2019 Nu met 10% Early Bird korting Vr  6 dec
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
536,-
Neem optie
20
jan
Ma 20 jan 2020 Nu met 10% Early Bird korting Ma 20 jan
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
536,-
Neem optie
3
mrt
Di 3 mrt 2020 Nu met 10% Early Bird korting Di  3 mrt
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
536,-
Neem optie
7
mei
Do 7 mei 2020 Nu met 10% Early Bird korting Do  7 mei
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
536,-
Neem optie
22
jun
Ma 22 jun 2020 Nu met 10% Early Bird korting Ma 22 jun
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
536,-
Neem optie
17
aug
Ma 17 aug 2020 Nu met 10% Early Bird korting Ma 17 aug
Utrecht
Nu met 10% Early Bird korting
536,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

maandag 20 mei

“Over triggers, prototypes, plug-ins en Bob Ross”. Verslag van de Inspiration Factory UX en Webdesign op 16 mei 2019.

Met ruim 100 UX’ers, marketeers en webdesigners op de gastenlijst waren we officieel ‘sold out’. Een woord- en beeldver…

vrijdag 17 mei

De kracht van zakelijk teken en waarom iedereen het kan leren

Deze snel veranderende wereld vergt een nieuwe manier van communicatie, zodat we snel kunnen schakelen. Dat maakt zakelijk te…

donderdag 16 mei

Vacature Horeca & Events support | leuke bijbaan

We hebben een toffe vacature. Ben jij op zoek naar een leuke bijbaan in het centrum van Utrecht? Word dan onze nieuwe Horeca …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.