Training Google Tag Manager

Je website is allang geen online etalage meer; via 'tags' (stukjes code) verzamelt 'ie allerlei gegevens over de wensen en voorkeuren van je bezoekers. Tenminste, als je die tags geïmplementeerd hebt. Misschien besteed je het beheer van je tags uit aan een webbouwer, maar het kan handig zijn om het ook zelf te kunnen. Dan hoef je niet iedere keer te bellen of mailen als je het aantal kliks op een nieuwe button wilt meten. Tijdens de training Google Tag Manager leer je tags implementeren en beheren. Dat geeft jou meer autonomie over je eigen website. 

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Wat is Google Tag Manager?

Verzamelt je site gegevens over gedrag en conversie, dan zitten er ‘tags’ ingebouwd: stukjes code die waardevolle informatie bijhouden en opslaan. Hartstikke handig, alleen: hoe meer tags je gebruikt, hoe lastiger je het overzicht bewaart. Met Google Tag Manager beheer je al je tags op één plek. Efficiënt, en goed voor de performance van je website.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Tag Manager

  • Je snapt hoe Google Tag Manager werkt
  • Je weet wat voor soorten tags je kunt maken en plaatsen
  • Je kunt zelf tags plaatsen, aanpassen en beheren
  • Je kunt nieuwe tags bedenken én aanmaken

Wie is de trainer?

Martijn Drijver
Als senior online marketeer bij Fosby weet Martijn Drijver alles over webanalytics, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Complexe materie soms, die hij kundig weet te vertalen naar heldere inzichten en praktische oefeningen. Zijn trainingen zijn diepgaand, persoonlijk en toepasbaar: na afloop kun je direct zelf aan de slag. Opvallend: Martijn is gek op gadgets, vooral als ze iets met internet of things te maken hebben.

Programma van de training Google Tag Manager

College 1

  • Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
  • Een Google Tag Manager-container opzetten
  • Zelf alles instellen:
    • Google Analytics
    • (dynamische) Google Ads remarketing
    • Facebook-tracking
    • LinkedIn Insights
  • Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken

College 2

  • Meten is weten:
    • in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
    • teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
    • Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?
    • Scrollen: hoeveel bezoekers scrollen naar beneden, en hoe ver dan wel?
  • De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
  • Geavanceerde trackingsscripts:
    • Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
    • Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)
    • Tags debuggen en previewen

Voor wie is de training Google Tag Manager bedoeld?

De training is bedoeld die voor iedereen die zelfstandig tags wil toevoegen en beheren, of daarover wil kunnen meepraten. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld:

  • marketingmanagers
  • webmasters
  • (online) marketeers
  • webanalisten

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
20
jan
Ma 20 jan 2020 Van 10:00 tot 16:45 Nu met 15% Last-minutekorting Ma 20 jan
Van tot 16.30
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
506,-
Neem optie
3
mrt
Di 3 mrt 2020 Van 10:00 tot 16:45 Di  3 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
7
mei
Do 7 mei 2020 Van 10:00 tot 16:45 Do  7 mei
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
22
jun
Ma 22 jun 2020 Van 10:00 tot 16:45 Ma 22 jun
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
17
aug
Ma 17 aug 2020 Van 10:00 tot 16:45 Ma 17 aug
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
18
sep
Vr 18 sep 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr 18 sep
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
13
nov
Vr 13 nov 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr 13 nov
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
15
jan
Vr 15 jan 2021 Van 10:00 tot 16:45 Vr 15 jan
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€1.270,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.