Online Masterclass Data Driven Marketing

Als marketeer weet je best dat je met de juiste data veel effectiever kunt zijn. Maar wat ís de juiste data, en wat kun je er het beste mee doen? In de Online Masterclass Data Driven Marketing krijg je antwoord op die vragen. Je leert hoe je een effectieve strategie opzet, verzamelt de data die je nodig hebt en ontwerpt een data gedreven marketingcampagne.

Wat is data driven marketing?

De definitie van ‘data driven marketing’ is eigenlijk heel simpel: marketingbeslissingen nemen op basis van data. Daarmee is het meteen ook een heel breed begrip, want marketingbeslissingen zijn er in allerlei soorten en maten. Hoe moet de website eruitzien, op welke doelgroepen mik je je campagnes, is het slim om reminders te mailen en hoe meet je de ROI?

Gepersonaliseerde marketingcampagnes
Klanten – of leads – verwachten steeds meer dat je ze persoonlijk benadert met relevante informatie. Om dat te kunnen doen, heb je data nodig. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en profiel van je klant.

Keuzes maken op basis van data
Maar ook voor de beoordeling van marketingprestaties kun je niet zonder data. Wat werkt, wat niet, en wat levert het op? Kennis van de resultaten maakt het verschil tussen een gezonde bedrijfsvoering en je geld spreekwoordelijk door de versnipperaar halen.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Data Driven Marketing

  • Je weet welke belangrijke KPI’s je niet mag overslaan als je je strategie opstelt
  • Je kunt je marketingafdeling aansturen op basis van data
  • Je kunt voorspellen welke marketinginvestering de meeste impact zal hebben
  • Je weet naar welke data je moet kijken om marketingprestaties te beoordelen
  • Je kunt ‘troubleshooten’ om de zwakke punten in je marketing te verbeteren
  • Je begrijpt hoe je data moet inzetten om klanten persoonlijke en relevant te benaderen

Wie is de trainer?

Daan boekhoorn

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail – in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. In zijn lessen creëert hij rustig én met humor vertrouwen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren, is al een uitdaging op zich!

Programma van de Online Masterclass Data Driven Marketing

Online sessie 1

  • Wat is data driven marketing?
  • De laatste trends en best practices op het gebied van (online) data
  • Verschillende databronnen en datamodellen
  • Jouw persoonlijk casus en 8-stappenplan voor data duiven marketing

Online sessie 2

  • Feedback op je persoonlijke casus
  • Hoe neem je beslissingen op basis van data?
  • Inzet van data personalisatie; retargeting, liquid content en marketing automation
  • De ROI van data driven marketing

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

15
apr
Wo 15 apr & wo 22 apr 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Wo 15, wo 22 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
1
mei
Vr 1 mei & vr 8 mei 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Vr  1, vr  8 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
15
mei
Vr 15 mei & vr 22 mei 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Vr 15, vr 22 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
26
mei
Di 26 mei & di 2 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Di 26, di  2 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
11
jun
Do 11 jun & do 18 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Do 11, do 18 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
24
jun
Wo 24 jun & wo 1 jul 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Wo 24, wo  1 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.