Blog

Quick-wins voor je SEO

13 oktober 2020 | Noortje Noy

Jouw website bovenaan in Google? Door zoekmachineoptimalisatie, of Search Engine Optimization (SEO), ben je beter vindbaar op het web. Door SEO toe te passen op verschillende onderdelen van je website, kunnen klanten je een stuk sneller vinden. Denk aan je content, meta-descriptions en de techniek achter je site. Maar je kunt nog meer doen! Trainer en SEO-expert Marlon Augustijn geeft vier tips waarmee je je vindbaarheid direct verbetert. Professioneel aan de slag met SEO? Bekijk dan eens de tra…


Hoe breng je je merk verder met internal branding?

06 oktober 2020 | Noortje Noy

Jouw medewerkers zijn het gezicht van je bedrijf. Ze vormen je organisatie, en brengen je merk tot leven. Tenminste, als je een concreet merk hebt dat ze consistent kunnen uitdragen. Daarom is het belangrijk dat je iets aan internal branding doet: het intern laden van je merk.


Data-driven marketeer: marketing op basis van harde feiten

29 september 2020 | Noortje Noy

Websitebezoekers zijn allang geen mystery guests meer. We kunnen steeds meer data over ze verzamelen, en weten dus steeds beter wie ze zijn en wat ze waarderen. Goed nieuws voor marketing- en salesprofessionals, want het betekent dat je niet meer alleen op gevoel hoeft te beslissen! Maar hoe werkt data-driven marketing precies, en hoe ga je als data-driven marketeer aan de slag?


5 tips voor effectievere social media-berichten

22 september 2020 | Noortje Noy

De aandacht van je doelgroep trekken is steeds lastiger: een zee aan social media-berichten overspoelt dagelijks alle timelines. Toch doen sommige bedrijven het steengoed. Hun posts krijgen volop likes, shares en genereren nieuwe volgers. Hoe zorg jij ervoor dat jouw berichten ook zulke goede resultaten krijgen? Trainer en social media-expert Paulus Veltman geeft 5 tips waar je direct mee aan de slag kunt. 


Event Future of UX Factory 17 september

18 september 2020 | Noortje Noy

Hoe ontwerp je user experiences met steeds veranderende tools en technologie? Hoe beïnvloed je gedrag met geweldige VR gebruikerservaringen? Onze experts namen je gisteravond mee naar de Future of UX. Met upcoming trends en verdieping op Virtual Reality in UX en UX Research. Was je er niet bij? Niet getreurd! Lees hier over de avond en bekijk de opname.


5 tips voor een sterke Google Ads campagne-strategie

15 september 2020 | Noortje Noy

Een Google Ads-campagne kan een belangrijk onderdeel zijn van je marketingstrategie. Maar hoe zorg je dat je maximaal resultaat boekt? We vroegen het aan Eric Voet, Client Success Manager én Google-connaisseur bij Fosby Digital Agency. Hieronder geeft Eric 5 tips voor een goede Google Ads campagne-strategie. 


5 tips voor een goede videoproductie

08 september 2020 | Noortje Noy

Met een goede camera maak je niet automatisch een goede video. Vind je het lastig om professionele film te maken, en krijg je je ‘foutjes’ niet rechtgetrokken tijdens het editen? Misschien ken je je camera niet goed genoeg! Of kun je slimmere keuzes maken in audio en belichting. Hieronder geeft trainer en filmmaker Riaz Abdoelrahman 5 tips voor een goede videoproductie. 


The Future of UX: deze ontwikkelingen komen eraan

01 september 2020 | Noortje Noy

De term ‘UX-design’ lijkt misschien een modewoord, maar is het niet. Eigenlijk is UX-design waar het in de (digitale) ontwerpindustrie om draait: ervoor zorgen dat jouw design aansluit op de behoeften van je gebruikers. Of die de verwachtingen zelfs overtreft.  

Om je als UX-designer te onderscheiden, moet je van de laatste trends op de hoogte zijn. En die wisselen elkaar snel af. We vroegen de UX-experts en -trainers van Competence Factory wat er nú actueel is.


Dit kun je met Google Data Studio

25 augustus 2020 | Noortje Noy

Visualiseer jij je marketingdata in Excel of PowerPoint? Dat kan veel makkelijker! Met Google Data Studio breng je de inzichten uit verschillende analysetools samen in één overzicht. Zo krijg je een totaalbeeld van je campagne, kun je beter beslissingen nemen en presenteer je je resultaten helder aan anderen. Handig dus, en nog gratis ook. In dit artikel vertellen we wat je allemaal met Google Data Studio kunt. 


De 5 fases van een goede infographic maken

17 augustus 2020 | Noortje Noy

Sommige informatie kun je beter niet uitgeschreven presenteren. Je krijgt dan lappen tekst, of lange lijsten met data. En daar haakt je publiek bij af. Belangrijk dus om die informatie op een andere manier inzichtelijk te maken, via een infographic bijvoorbeeld! De combinatie van tekst, data en beeld maakt het voor je publiek makkelijker om de informatie op te nemen. Trainer en infographic-expert Ruben Olislagers vertelt welke 5 fases je doorloopt als je een goede infographic maakt. 


Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.



Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.