Training Social mediastrategie

12 PE punten

Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merk versterken: social media bieden enorm veel marketing- en communicatiemogelijkheden. Maar hoe ontwikkel je een effectieve socialmediastrategie, en hoe voer je deze uit? Tijdens de tweedaagse training Social media - van strategie naar uitvoering ga je aan de slag met jouw socialmediadoelen: eerst definieer je ze, daarna breng je ze in praktijk. 

Wat is een socialmediastrategie?

Een socialmediastrategie helpt je om je socialmediakanalen gestructureerd en doelgericht in te zetten. Eerst bepaal welke platforms populair zijn bij je doelgroep, zodat je weet welke kanalen voor jou het effectiefst zijn. Vervolgens onderzoek je welke informatiebehoefte je doelgroep heeft, en hoe je je publiek gaat benaderen: ontwikkel je wel of geen format, kies je voor video's, foto's, blogs, infographics, of alle vier? Ook beslis je hoe je je merk via social media gaat laden.

Wat kun je na het volgen van de Training Social mediastrategie

  • Je kunt heldere socialmediadoelen opstellen
  • Je weet hoe je een doelgroepanalyse maakt: welke social media gebruiken ze, wat is hun informatiebehoefte en hoe ervaren ze je merk?
  • Je kunt een concurrentie-analyse maken aan de hand van benchmarkingtools
  • Je kent prikkelende contentformats waarmee je je doelgroepen kunt activeren
  • Je weet hoe je een contentkalender opstelt en hoe je een socialmediastrategie uitvoert
  • Je kent de tools om je resultaten en merkreputatie te meten

Wie is de trainer?

Paulus Veltman

Paulus Veltman is een internationale keynote speaker, trainer en consultant. Hij heeft vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie. Bij Competence Factory geeft Paulus de trainingen Online storytellingSocial media - van strategie naar uitvoering en Contentcreatie voor social media en Schrijven voor social media. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.

Leuk om te weten: Paulus is de auteur van de Twittergids (de meestgebruikte Twitterhandleiding), hij blogt voor Marketingfacts, maakt ieder jaar een verre reis (meestal naar India), en is een fervent Instagrammer (@paulusveltman).

Tip: Op zijn LinkedIn-profiel deelt Paulus zijn recente presentaties.

 

Programma van de training Social mediastrategie

Dag 1

College 1

  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.

College 2

  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

Dag 2

College 3

  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.

College 4

  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Ervaringen

Voor wie is de training Social mediastrategie bedoeld?

De training Social mediastrategie is geschikt voor iedereen die socialmedianetwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube effectief wil inzetten en inpassen binnen een bestaande (online-) marketingstrategie. Denk aan:

  • marketeers
  • pr- en communicatieadviseurs
  • contentmanagers
  • ondernemers
  • e-commerce managers

Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel op social media actief is, is deze training uiteraard.

Wil je deze training volgen? Dan is het handig als je enige kennis van social media hebt. Zoals Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je je niet voor te bereiden. Wel krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede trainingsdag krijg je een praktijkopdracht mee die ongeveer twee dagdelen thuiswerk kost.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
19
sep
Do 19 sep & do 26 sep 2019 Van 10.00 tot 16.30 Do 19, do 26 sep
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt & wo 30 okt 2019 Van 10.00 tot 16.30 Wo 23, wo 30 okt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
12
nov
Di 12 nov & di 19 nov 2019 Van 10.00 tot 16.30 Di 12, di 19 nov
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
4
dec
Wo 4 dec & wo 11 dec 2019 Van 10.00 tot 16.30 Wo  4, wo 11 dec
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
13
jan
Ma 13 jan & ma 20 jan 2020 Van 10.00 tot 16.30 Ma 13, ma 20 jan
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
24
mrt
Di 24 mrt & di 31 mrt 2020 Van 10.00 tot 16.30 Di 24, di 31 mrt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
15
mei
Vr 15 mei & vr 22 mei 2020 Van 10.00 tot 16.30 Vr 15, vr 22 mei
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
24
jun
Wo 24 jun & wo 1 jul 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 24, wo  1 jul
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
19
aug
Wo 19 aug & wo 26 aug 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 19, wo 26 aug
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
23
okt
Vr 23 okt & vr 30 okt 2020 Van 10.00 tot 16.30 Vr 23, vr 30 okt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
23
dec
Wo 23 dec & wo 30 dec 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 23, wo 30 dec
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
4
feb
Do 4 feb & do 11 feb 2021 Van 10.00 tot 16.30 Do  4, do 11 feb
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Social media manager

Snel aan de slag als social media manager met deze 8-daagse opleiding.

€615,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

20 augustusus 2019 | Noor Trommelen

Alle kennis compleet voor de stap naar ondernemerschap

Maak kennis met Daan Boekhoorn, founder van Converseon: een onlinemarketingbureau gevestigd in Weesp. Zelfstandig ondernemer …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.