Opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Heb je tomeloze ambities op het gebied van zoekmachine adverteren en wil je alles uit Google Ads kunnen halen? Voor je eigen organisatie of voor je klanten?

Volg dan deze vijfdaagse opleiding die je afsluit met het Google Search Advertising examen. Als je dat felbegeerde examen behaalt, ben je 'Google Certified Online Advertentie Professional'

Ook organiseren wij jaarlijks een trip naar het hoofdkantoor van Google.  Samen met onze Google studenten bezoeken wij het hoofdkantoor in Dublin en krijgen hier gastcolleges van Google specialisten. Benieuwd naar het programma? Op 6 en 7 september staat de eerstvolgende trip gepland.

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional bestaat uit vijf trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:

Programma van de opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Google Ads I

College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.

College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Google Ads II

Dag 1

College 1

  • Recap van Google Ads I
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken

College 2

  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch

Dag 2

College 3

  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof

College 4

  • Voorbereiding op het Google Ads Fundamentals examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met het Google Ads Fundamentals examen, je weet meteen of je geslaagd bent

Google Ads III

Dag 1

College 1

  • Wat zijn de trends en mogelijkheden in zoekadvertenties? Lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in-stream video, dynamische zoekadvertenties
  • Hoe optimaliseer je je budget? SEA-optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
  • Welke succesvolle biedstrategieën zijn er? CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
  • Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd

College 2

  • Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies
  • Hoe optimaliseer je je zoekwoorden? Exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
  • Zo optimaliseer je je advertenties. Landingspagina verbeteren, effectieve tekst-ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
  • Hoe zet je een effectieve remarketingstrategie op? Remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd

Dag 2

College 3

  • Meer resultaat uit shopping. Conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement. Juiste targeting, extra informatie, custom labels, feedmanagementtooling
  • AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
  • Handige tools om te gebruiken, Ads Editor

College 4

  • Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
  • Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
  • Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent

Voor wie is de opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional bedoeld?

Deze training Google Ads is bedoeld voor iedereen die een tomeloze ambitie heeft om alles uit Google Ads te halen. Denk aan: online marketeers, web developers, mediaprofessionals en marketing managers, zzp'ers, website beheerders, MKB, lokale aanbieders, ondernemers.

De cursus leidt je op tot het Google Search Advertising Examen.

Hierna ben je Google Certified Online Advertentie Professional en ligt de wereld aan je voeten..

Hoe bereid ik me voor?

Je kunt je natuurlijk inlezen en eventueel een test account bij Google Ads aanmaken. Maar het is niet persé nodig.

Welke software heb ik nodig?

Bij deze training maak je gebruik van de gratis software van Ads. Als je al een Ads account hebt, kun je dit natuurlijk ook gebruiken. Overleg dan wel even met de trainer of het verstandig is om dit als test account in te zetten.

Lesmateriaal bij de opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Bij deze training ontvang je het meest recente lesmateriaal

Opleidingsdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
21
nov
Do 21 november 2019 Je opleidingvoordeel is €284,50 Do 21 november 2019
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
16
dec
Ma 16 december 2019 Je opleidingvoordeel is €284,50 Ma 16 december 2019
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
24
jan
Vr 24 januari 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Vr 24 januari 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
17
feb
Ma 17 februari 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Ma 17 februari 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
27
mrt
Vr 27 maart 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Vr 27 maart 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
1
mei
Vr 01 mei 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Vr 01 mei 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
28
mei
Do 28 mei 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Do 28 mei 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
23
jun
Di 23 juni 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Di 23 juni 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
16
jul
Do 16 juli 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Do 16 juli 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
4
sep
Vr 04 september 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Vr 04 september 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
5
okt
Ma 05 oktober 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Ma 05 oktober 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
3
nov
Di 03 november 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Di 03 november 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
3
dec
Do 03 december 2020 Je opleidingvoordeel is €284,50 Do 03 december 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie
6
jan
Wo 06 januari 2021 Je opleidingvoordeel is €284,50 Wo 06 januari 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €284,50
2.561,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.