Training Online Marketingstrategie

12 PE punten

Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben één ding gemeen: ze volgen een ijzersterke strategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De tweedaagse training Online marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een onlinemarketingplan en gaat concreet aan de slag om je doelgroep gericht te bereiken. 

Wat is online marketing?

'Online marketing' is de verzamelnaam voor alle digitale vormen van marketing. Meestal is een website de basis, maar ook zoekmachines, sociale media, e-mail, video's en banneradvertenties kunnen voor online marketing worden ingezet. Het is de kunst om met een afgewogen mix van deze middelen je doelen te halen. Dat lukt alleen als je een heldere strategie hebt die je houvast en richting geeft.

Wat kun je na het volgen van de Training Online Marketingstrategie

  • Je kent de belangrijkste, actuele ontwikkelingen en cijfers binnen online marketing
  • Je kunt een creatief, resultaatgericht marketingplan schrijven
  • Je kunt een strategie bepalen aan de hand van de online marketingfunnel
  • Je kent de mogelijkheden van verschillende vormen van online marketing, waaronder contentmarketing, SEO/SEA, e-mailmarketing
  • Je kunt je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • Je kunt technieken voor leadgeneratie toepassen
  • Je kent tools om te controleren, beheren en bijsturen, waaronder Google Analytics

Wie is de trainer?

Programma van de training Online Marketingstrategie

Dag 1

  • De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, technologie, social selling
  • Maak een situatie-analyse
  • Welke vormen van online marketing zijn er? Bijvoorbeeld: contentmarketing, SEO/SEA, e-mail
  • Doelen stellen: online marketingdoelstellingen en KPI's
  • Strategie: hoe werkt de online marketingfunnel en hoe bepaal je je strategie?
  • Welke online marketingkanalen zijn er, en welke voordelen hebben ze?
  • Je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • De stappen in je online marketingplan bespreken, huiswerk

Dag 2

  • Vervolg: welke vormen en kanalen van online marketing zijn er?
  • Je online marketingstrategie verder uitwerken
  • Tactics: welke online marketingtactieken zijn er?
  • Leads afvangen: hoe zorg je voor een effectieve follow-up en aansluiting bij sales?
  • Acties bepalen
  • Controleren, beheren en bijsturen, bijvoorbeeld met meettools als Google Analytics

Voor wie is de training Online Marketingstrategie bedoeld?

Heb je in je werk te maken met online marketing, en wil je je kennis van het vakgebied updaten en verbreden? Dan is deze training geschikt voor jou. In een typische trainingsgroep zitten (junior) marketing- en communicatiespecialisten, ondernemers en zzp'ers die strategisch met online marketing bezig willen zijn.

Hoe bereid ik me voor?

Voor het eerste college hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training. Houd er wel rekening mee dat je na dag 1 huiswerk krijgt.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
22
okt
Di 22 okt & di 29 okt 2019 Van 10.00 tot 16.30 Nu met 15% Last-minutekorting Di 22, di 29 okt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
957,-
Neem optie
21
nov
Do 21 nov & do 28 nov 2019 Van 10.00 tot 16.30 Do 21, do 28 nov
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
22
jan
Wo 22 jan & wo 29 jan 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 22, wo 29 jan
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
18
mrt
Wo 18 mrt & wo 25 mrt 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 18, wo 25 mrt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
9
apr
Do 9 apr & do 16 apr 2020 Van 10.00 tot 16.30 Do  9, do 16 apr
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
19
mei
Di 19 mei & di 26 mei 2020 Van 10.00 tot 16.30 Di 19, di 26 mei
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
24
jun
Wo 24 jun & wo 1 jul 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 24, wo  1 jul
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
21
aug
Vr 21 aug & vr 28 aug 2020 Van 10.00 tot 16.30 Vr 21, vr 28 aug
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
30
sep
Wo 30 sep & wo 7 okt 2020 Van 10.00 tot 16.30 Wo 30, wo  7 okt
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
2
nov
Ma 2 nov & ma 9 nov 2020 Van 10.00 tot 16.30 Ma  2, ma  9 nov
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
4
dec
Vr 4 dec & vr 11 dec 2020 Van 10.00 tot 16.30 Vr  4, vr 11 dec
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
7
jan
Do 7 jan & do 14 jan 2021 Van 10.00 tot 16.30 Do  7, do 14 jan
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
19
feb
19 feb & 26 feb 2021 Van 10.00 tot 16.30 Vr 19, vr 26 feb
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
31
mrt
Woensdag 31 mrt Woensdag 31 maart 2021 Woensdag 7 apr Woensdag 07 april 2021 Van 10.00 tot 16.30 Wo 31, wo  7 apr
Van 10.00 tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online marketeer

Wil je snel aan de slag als online marketeer? Dan kun je niet zonder deze essentiële basiskennis.

€439,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

20 augustusus 2019 | Noor Trommelen

Alle kennis compleet voor de stap naar ondernemerschap

Maak kennis met Daan Boekhoorn, founder van Converseon: een onlinemarketingbureau gevestigd in Weesp. Zelfstandig ondernemer …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.