Training Data driven marketingstrategie

Als marketeer weet je best dat je met de juiste data veel effectiever kunt zijn. Maar wat ís de juiste data, en wat kun je er het beste mee doen? In de training Data-driven marketingstrategie krijg je antwoord op die vragen. Je leert hoe je een effectieve strategie opzet, verzamelt de data die je nodig hebt en ontwerpt een data-driven marketingcampagne.

Wat is data-driven marketing?

De definitie van ‘data-driven marketing’ is eigenlijk heel simpel: marketingbeslissingen nemen op basis van data. Daarmee is het meteen ook een heel breed begrip, want marketingbeslissingen zijn er in allerlei soorten en maten. Hoe moet de website eruitzien, op welke doelgroepen mik je je campagnes, is het slim om reminders te mailen en lonen Facebook- en LinkedIn-advertenties?

Gepersonaliseerde marketingcampagnes
Klanten – of leads – verwachten steeds meer dat je ze persoonlijk benadert met relevante informatie. Om dat te kunnen doen, heb je data nodig. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en profiel van je klant.

Keuzes maken op basis van data
Maar ook voor de beoordeling van marketingprestaties kun je niet zonder data. Wat werkt, wat niet, en wat levert het op? Kennis van de resultaten maakt het verschil tussen een gezonde bedrijfsvoering en je geld spreekwoordelijk door de versnipperaar halen.

Wat kun je na het volgen van de Training Data driven marketingstrategie

  • Je weet welke belangrijke KPI’s je niet mag overslaan als je je strategie opstelt
  • Je kunt je marketingafdeling aansturen op basis van data
  • Je kunt voorspellen welke marketinginvestering de meeste impact zal hebben
  • Je weet naar welke data je moet kijken om marketingprestaties te beoordelen
  • Je kunt ‘troubleshooten’ om de zwakke punten in je marketing te verbeteren
  • Je begrijpt hoe je data moet inzetten om klanten persoonlijke en relevant te benaderen

Wie is de trainer?

Bob Balm noemt zichzelf ook wel ‘Marketing McGyver’. Dat komt omdat hij graag oplossingen bedenkt: op het snijvlak van marketing en IT, voor complexe marketing- en CRM-scenario’s. Het liefst zijn z’n oplossingen technisch duurzaam en klantgericht. Met zijn bedrijf Elemental Marketing helpt Bob organisaties bij de ontwikkeling en implementatie van een data driven marketing-strategie.

Programma van de training Data driven marketingstrategie

Dag 1

College 1

  • Wat is data driven marketing? 
  • De laatste trends en best practices op het gebied van (online) data
  • Verschillende databronnen en datamodellen
  • Databases: hoe zitten ze in elkaar en wanneer werken ze goed? 

College 2

  • Gaan we in op de vraag “Hoe neem je beslissingen op basis van data?
  • Het opstellen van een campagneplan met data metingen
  • ‘Key’ cijfers voor data driven marketing 
  • Jouw persoonlijk casus

Dag 2

College 3

  • Verdieping en feedback op eigen data driven marketingstrategie. 

College 4

  • Do’s en don’ts voor een data driven marketingstrategie
  • Tussentijd optimaliseren: werken met submetrics 
  • Inzet van data personalisatie; retargeting, liquid content en marketing automation
  • Data visualiseren in dashboards voor interne zichtbaarheid
  • De ROI van data driven marketing

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
11
mrt
Wo 11 mrt & wo 18 mrt 2020 Van 10:00 tot 16:45 Introductieactie: 2e persoon gratis! Wo 11, wo 18 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
14
apr
Di 14 apr & di 21 apr 2020 Van 10:00 tot 16:45 Introductieactie: 2e persoon gratis! Di 14, di 21 apr
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
8
jun
Ma 8 jun & ma 15 jun 2020 Van 10:00 tot 16:45 Ma  8, ma 15 jun
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
28
aug
Vr 28 aug & vr 4 sept 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr 28, vr  4 sep
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
7
okt
Wo 7 okt & wo 14 okt 2020 Van 10:00 tot 16:45 Wo  7, wo 14 okt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
dec
Vr 11 dec & vr 18 dec 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr 11, vr 18 dec
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
19
jan
Di 19 jan & di 26 jan 2021 Van 10:00 tot 16:45 Di 19, di 26 jan
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
17
mrt
Wo 17 mrt & wo 24 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:45 Wo 17, wo 24 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
12
mei
Wo 12 mei & wo 19 mei 2021 Van 10:00 tot 16:45 Wo 12, wo 19 mei
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
9
jul
Vr 9 jul & vr 16 jul 2021 Van 10:00 tot 16:45 Vr  9, vr 16 jul
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
8
sep
Wo 8 sept, wo 15 sept 2021 Van 10:00 tot 16:45 Wo  8, wo 15 sep
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
18
okt
Ma 18 okt & ma 25 okt 2021 Van 10:00 tot 16:45 Ma 18, ma 25 okt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
30
nov
Di 30 nov & di 7 dec 2021 Van 10:00 tot 16:45 Di 30, di  7 dec
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Data driven marketeer

Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.

€477,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.