Training Google Analytics basis

Wat gebeurt er eigenlijk op je site? Waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, hoe lang blijven ze hangen en waar haken ze af? Google Analytics helpt je deze vragen te beantwoorden.

In de training Google Analytics I leer je de basis kennen van de populairste webanalysetool ter wereld. In één dag, zodat je snel met je vaardigheden aan de slag kunt. Na de training kun je verder met Google Analytics II. Zo bereid je je goed voor op het officiële Google Analytics IQ-examen.

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Wat is Google Analytics?

Met Google Analytics kun je analyseren wat er op je website gebeurt. Je ontdekt hoe je bezoekers zich op je site gedragen, waar ze vandaan komen, hoe ze zoeken en waar ze converteren (of juist afhaken). Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte advertentiecampagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om met Google Analytics aan de slag te gaan, is een account dat gekoppeld is aan je website.

Wat kun je na het volgen van de training Google Analytics basis

  • Je weet welke inzichten je met Google Analytics kunt opdoen en vindt makkelijk je weg in de navigatie
  • Je kunt een Google Analytics-account koppelen aan je website
  • Je kunt gerichte meetdoelen opstellen en beoordelen in hoeverre je deze haalt
  • Je kunt aanbevelingen doen voor websiteverbeteringen, bijvoorbeeld om je conversie te verhogen en bouncerates te verlagen

Wie is de trainer?

Programma van de training Google Analytics basis

College 1

  • Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
  • Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
  • Google Analytics installeren en inloggen in je account.
  • Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
  • Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.

College 2

  • Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
  • Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
  • Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen én exporteren.
  • Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.

Ervaringen

 

 

Voor wie is de training Google Analytics basis bedoeld?

Wil je Google Analytics inzetten om de conversie van je site te vergroten? Dan is deze training geschikt voor jou. In een typische trainingsgroep zitten (online) marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners, maar ook web- en data-analisten.

Welke software heb ik nodig?

Voor de training moet je zelf een Google Analytics-account hebben aangemaakt.

Lesmateriaal bij de training Google Analytics basis

Het lesmateriaal bij deze training krijg je van de docent.

Trainingsdata

21
aug
Vr 21 aug 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 21 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
10
sep
Do 10 sep 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 10 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
12
okt
Ma 12 okt 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 12 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
12
nov
Do 12 nov 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 12 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
17
dec
Do 17 dec 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 17 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
19
jan
Di 19 jan 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 19 jan
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
11
feb
Do 11 feb 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 11 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
11
mrt
Do 11 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 11 mrt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
14
apr
Wo 14 apr 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 14 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
18
mei
Di 18 mei 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 18 mei
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
16
jun
Wo 16 jun 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 16 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
15
jul
Do 15 jul 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 15 jul
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
13
aug
Vr 13 aug 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 13 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
13
sep
Ma 13 sep 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 13 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
14
okt
Do 14 okt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 14 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
11
nov
Do 11 nov 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 11 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie
8
dec
Wo 8 dec 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  8 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

Bekijk opleiding

Google Analytics Expert

Haal alles uit je Analytics-account en sluit af met het officiële Google Analytics IQ-examen. En visualiseer je data met Google Data Studio.

Bekijk opleiding

Online Marketeer

Wil je snel aan de slag als online marketeer? Dan kun je niet zonder deze essentiële basiskennis.

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.