Training Google Analytics gevorderd

Duik dieper Google Analytics in en haal in 2 dagen het Google Analytics IQ-examen.

Voor 1.225,- (excl. BTW)   |   2 dagen

Incompany training aanvragen
Volg deze training met je team of bedrijf. Voordeliger vanaf 5 personen.

Tjerk Rintjema
Trainer Google Analytics

You Got This!
Onze cursisten geven ons een 8.6 Onze cursisten belonen deze training gemiddeld met een 8.6

Training Google Analytics gevorderd

Heb je de basis van Google Analytics onder de knie, dan is het tijd om méér uit de tool te halen. In de training Google Analytics voor gevorderden duik je de diepte in. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten over je doelgroepen, campagnes en conversies uithaalt. Ook ontdek je nieuwe toepassingen en ga je aan de slag met Google Tag Management. Je sluit de training af met het officiële Google Analytics IQ-examen.*

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina


*Doordat er nu een transitie fase is voor de certificering van Google Analytics is besloten om het tentamen niet meer tijdens de training te behandelen. Daarvoor in de plaats zal er meer ruimte gemaakt worden om de diepte in te gaan op de te behandelen topics en de verschillen tussen UA (GA3) en GA4, zodat je beter voorbereid bent op de aankomende wisseling.

Wat is Google Analytics?

Met Google Analytics kun je analyseren wat er op je website gebeurt. Je ontdekt hoe bezoekers zich op je site gedragen, waar ze vandaan komen, hoe ze zoeken en waar ze converteren (of juist afhaken). Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte advertentiecampagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om met Google Analytics aan de slag te gaan, is een account dat gekoppeld is aan je website.

 

Google Analytics 4

Google heeft een nieuwe versie van Google Analytics ontwikkeld, Google Analytics 4. De
meeste gebruikers werken in de praktijk nog met de huidige versie, daarom doen we dat in deze
training ook. De trainer gaat wel uitgebreid in op de verschillen met Google Analytics 4 en legt
uit hoe je het beste kunt overstappen.


Wil je meteen het naadje van de kous weten over de nieuwe versie? Dan is de training Google
Analytics 4 misschien iets voor jou. We verwachten dan wel dat je ervaring hebt met de huidige
versie van Google Analytics. Heb je die niet? Volg dan eerste de training Google Analytics
basis. Bij twijfel kun je altijd overleggen met een van onze opleidingsadviseurs.

Wat kun je na het volgen van de training Google Analytics gevorderd

  • Je kunt je database en rapportages op verschillende manieren aanpassen, zodat je er gericht specifieke inzichten uit kunt halen
  • Je weet hoe je je Analytics- en Adwords-rapportages aan elkaar koppelt, en welke inzichten dit oplevert
  • Je kunt A/B-tests uitvoeren via Google Analytics, en conclusies trekken uit de resultaten
  • Je kunt inzicht creëren in de manier waarop bezoekers reageren op de producten in een webshop

Wie zijn de trainers?

Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar. 

Tjerk Rintjema

Tjerk Rintjema is een ervaren online marketeer en ondernemer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagde trainer. Hij heeft oog voor je persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken voor je eigen organisatie.

Lees meer
Tjerk Rintjema Tjerk Rintjema

Kevin Juffermans

Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: voor een sterke online marketingstrategie weet hij het hele internet te benutten. Bij online marketingbureau Converseon gebruikt hij zijn skills en kennis om klanten op het web succesvoller te laten zijn. Als trainer brengt hij zijn inzichten vol enthousiasme over op de groep, vooral door zijn studenten zelf aan het werk te zetten. In zijn vrije tijd speelt Kevin graag een spelletje, zoals zijn favoriete klassieker: klaverjassen.

Lees meer

Voor wie is de training Google Analytics gevorderd bedoeld?

De training is geschikt voor iedereen die alles uit Google Analytics wil halen. In een typische trainingsgroep zitten online marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners. Maar ook web- en data-analisten.

Heb je Google Analytics basis gevolgd? Dan is Google Analytics gevorderd de ideale volgende stap.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Hoe ziet het programma van de training Google Analytics gevorderd eruit?

  • 1 Dag 1

    College 1

    • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
    • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
    • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
    • Hoe gebruik je reguliere expressies?
    • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?

    College 2

    • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
    • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
    • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
    • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina’s, analyses
    • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
    • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?
  • 2 Dag 2

    College 1

    • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
    • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
    • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
    • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
    • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
    • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan

    College 2

    • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
    • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
Alles op je gemak teruglezen?
  

Ontvang het programma en de brochure van de training Google Analytics gevorderd direct per mail


Ontvang het programma per mail
Gemiddelde waardering
8.6 (22)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
CF

Tjerk Rintjema
Trainer Google Analytics

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.6 Cursisten geven deze training gemiddeld een 8.6
Lees de reviews

Reviews

Cursisten geven onze opleidingen gemiddeld een 9,3
Lees hoe we dat doen
Gemiddelde waardering voor de Training Google Analytics gevorderd
8.6 (22)
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Reviews van cursisten die deze Training hebben gevolgd
Vera Bullee
25 maart 2022
Eindcijfer:8
de visuele uitleg
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sophie Seiger
25 maart 2022
Eindcijfer:9
Na een stuk uitleg werd het ook in de interface laten zien waardoor je het beter begreep.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Tessa Brands
25 maart 2022
Eindcijfer:9
Alles stond duidelijk uitgelegd in de slides en checkte regelmatig of alles duidelijk was voor iedereen of dat er nog vragen waren
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Yenneke Haring
11 januari 2022
Eindcijfer:8
Veel tips en stap voor stap meegenomen in voorbeeld door trainer en daarna zelf uitvoeren.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Fenna
16 april 2021
Eindcijfer:9
Het was fijn om met de basis te beginnen: hoe krijg je data in analytics. Dus wat wil je meten en hoe stel je dat in, in tag manager zodat het in je analytics komt. De vervolgtraining was ook heel fijn omdat je samen met de trainer aan de slag gaat om rapporten uit aanlytics te halen en verder te kijken dan wat er staat. Je kunt veel dingen met elkaar vergelijken en segmenten toevoegen om de groep kleiner te maken. Dat is fijn om te leren.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Ruud Heijsman
16 april 2021
Eindcijfer:8
Veel ruimte voor vragen en tijd om wat gedetailleerder in te gaan op sommige functionaliteiten
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Tim Luiten
09 oktober 2020
Eindcijfer:10
Goed dat theorie werd gekoppeld aan de praktijk en dat de docent alle tijd neemt om bepaalde stappen met je door te nemen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Melissa ten Hove
26 augustus 2020
Eindcijfer:10
-
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht n.v.t.
Trainer
Lunch
Danja
02 november 2018
Eindcijfer:9
Heel veel info, en alles op sheets
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Serfaas Twilt
02 november 2018
Eindcijfer:9
Fijne docent en leuke stof om doorheen te gaan!
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
J Donk
02 november 2018
Eindcijfer:9
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Corien
31 oktober 2018
Eindcijfer:9
de oefeningen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Roland
31 oktober 2018
Eindcijfer:8
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Jitse Donk
17 oktober 2018
Eindcijfer:9
Alle besproken onderwerpen
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Daan
18 juli 2018
Eindcijfer:8
Duidelijke lesstof, goede en heldere uitleg door de docent.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Mieke de Zeeuw
18 juli 2018
Eindcijfer:9
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Maarten Kleverlaan
18 juli 2018
Eindcijfer:10
Tjerk is een goede docent, erg geduldig. Hij geeft heldere uitleg en komt met voorbeelden die je direct in de praktijk kunt toepassen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Ruud Heestermans
30 april 2018
Eindcijfer:9
Goede, rustige uitleg. Alles erg duidelijk.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Sacha Jennis
30 april 2018
Eindcijfer:7
praktijkgericht
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Carola
30 april 2018
Eindcijfer:8
De training was voor elk niveau makkelijk te begrijpen. Er was veel mogelijkheid om dingen te vragen.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Mark Reijling
31 januari 2018
Eindcijfer:8
Goed niveau, veel geleerd.
Ja ik raad deze training aan
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch
Frank Luten
16 oktober 2017
Eindcijfer:7
Interactief alle ruimte voor vragen
Opbouw
Inhoud
Praktijkgericht
Trainer
Lunch

Competence Factory - Creative Business School

Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?

Over Competence Factory Over Competence Factory
Eerstvolgende training
  • Wo 30 nov & wo 7 dec 2022
  • Utrecht
  • 2 dagen
  • Niveau hbo
  • Met certificaat
8.6
(22)
Krijg direct opleidingsadvies
Advies nodig? Bel direct met een van onze opleidingsadviseurs.
 

Klaar om de next step in je carrière te zetten?

Start Locatie Tijden Prijs      
30 nov 2022
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
31 jan 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
1 mrt 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
30 mrt 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
24 apr 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
30 mei 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
5 jul 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
3 aug 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
1 sep 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
2 okt 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
31 okt 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
6 dec 2023
Utrecht 10:00 - 16:45 1.225,-
CF

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die bij je past. Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee.

Plan een gratis intake
Of neem contact op
CF

Jessie
Opleidingsadviseur

Nienke
Opleidingsadviseur

Marianne
Clientmanager L&D

Jessie, Nienke, Marianne
Opleidingsadviseurs

You Got This!
Cursisten geven ons een 8.6 Onze cursisten belonen onze opleidingen gemiddeld met een 8.6
Lees de reviews

Iets nog steeds onduidelijk?

Kijk eens bij onze veelgestelde vragen

  • Kan ik voor deze training/opleiding gebruik maken van het STAP-budget?
  • Kan ik een training of opleiding ook online volgen?
  • Kan ik alle trainingen volgen als ik nog geen ervaring heb?
  • Ik heb al wat ervaring. Welk niveau moet ik volgen?
  • Wie is mijn trainer?
  • Wat kan ik na de training(en) verwachten?
  • Wat als ik na afloop van de training(en) behoefte heb aan meer begeleiding?
  • Hoe zit het met Google Analytics 4?

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

27 september 2022 | Noortje Noy

Google Analytics 4 vs Universal Analytics: wat is het verschil?

Het is de hoogste tijd om over te stappen naar GA4, want UA verwerkt vanaf mid 2023 geen data meer. Google Analytics 4 vs Uni…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.