Training Google Analytics gevorderd

Heb je de basis van Google Analytics onder de knie, dan is het tijd om méér uit de tool te halen. In de training Google Analytics gevorderd duik je de diepte in. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten over je doelgroepen, campagnes en conversies uithaalt. Ook ontdek je nieuwe toepassingen en ga je aan de slag met Google Tag Management. Je sluit de training af met het officiële Google Analytics IQ-examen. 

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Wat is Google Analytics?

Met Google Analytics kun je analyseren wat er op je website gebeurt. Je ontdekt hoe bezoekers zich op je site gedragen, waar ze vandaan komen, hoe ze zoeken en waar ze converteren (of juist afhaken). Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte advertentiecampagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om met Google Analytics aan de slag te gaan, is een account dat gekoppeld is aan je website.

Wat kun je na het volgen van de training Google Analytics gevorderd

  • Je kunt je database en rapportages op verschillende manieren aanpassen, zodat je er gericht specifieke inzichten uit kunt halen
  • Je weet hoe je je Analytics- en Adwords-rapportages aan elkaar koppelt, en welke inzichten dit oplevert
  • Je kunt A/B-tests uitvoeren via Google Analytics, en conclusies trekken uit de resultaten
  • Je kunt inzicht creëren in de manier waarop bezoekers reageren op de producten in een webshop
  • Je bent in staat om het Google Analytics IQ-examen af te leggen

Wie is de trainer?

Martijn Drijver - Online marketing 

Als senior online marketeer bij Fosby weet Martijn alles over webanalytics, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Complexe materie soms, die hij kundig weet te vertalen naar heldere inzichten en praktische oefeningen. Zijn trainingen zijn diepgaand, persoonlijk en toepasbaar. Na afloop kun je direct zelf aan de slag. Opvallend: Martijn is gek op gadgets, vooral als ze iets met internet of things te maken hebben.

 

Programma van de training Google Analytics gevorderd

Dag 1

College 1

  • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
  • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
  • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
  • Hoe gebruik je reguliere expressies?
  • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?

College 2

  • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
  • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
  • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
  • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina's, analyses
  • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
  • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?

Dag 2

College 3

  • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
  • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
  • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
  • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
  • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
  • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan

College 4

  • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
  • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
  • Voorbereiden Google Analytics IQ-examen
  • Examen! 90 minuten, 70 vragen

 

Voor wie is de training Google Analytics gevorderd bedoeld?

De training is geschikt voor iedereen die alles uit Google Analytics wil halen. In een typische trainingsgroep zitten online marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners. Maar ook web- en data-analisten.

Heb je Google Analytics basis gevolgd? Dan is Google Analytics gevorderd de ideale volgende stap.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Trainingsdata

12
feb
Vr 12 feb & vr 19 feb 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 12, vr 19 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
16
apr
Vr 16 apr & vr 23 apr 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 16, vr 23 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
18
jun
Vr 18 jun & vr 25 jun 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 18, vr 25 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
16
aug
Ma 16 aug & ma 23 aug 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 16, ma 23 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
15
sep
Wo 15 sep & wo 22 sep 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 15, wo 22 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
16
nov
Di 16 nov & di 23 nov 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 16, di 23 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
jan
Di 11 jan & di 18 jan 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 11, di 18 jan
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
mrt
Vr 11 mrt & vr 18 mrt 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 11, vr 18 mrt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
14
apr
Do 14 apr & do 21 apr 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 14, do 21 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
17
mei
Di 17 mei & di 24 mei 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 17, di 24 mei
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
jul
Ma 11 jul & ma 18 jul 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 11, ma 18 jul
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
17
aug
Wo 17 aug & wo 24 aug 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 17, wo 24 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
28
sep
Wo 28 sep & wo 5 okt 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 28, wo  5 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
30
nov
Wo 30 nov & wo 7 dec 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 30, wo  7 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Analytics Expert

Haal alles uit je Analytics-account en sluit af met het officiële Google Analytics IQ-examen.

€395,- voordeel

Bekijk opleiding

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€525,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.