Training Social Media Recruitment
Werkgevers moeten alles uit de kast trekken om de juiste mensen aan zich te binden. Om je employer brand te laden en specifieke doelgroepen succesvol te bereiken, heb je al je kanalen nodig: van LinkedIn tot YouTube. Tijdens de training Social Media Recruitment leer je hoe je social media effectief inzet voor de werving en selectie van personeel. Ook ontdek je hoe je een onderscheidende vacaturetekst schrijft en in de markt zet.
Wat is social media recruitment?
Werp een blik op je LinkedIn-nieuwsfeed en je komt zo een paar oproepjes tegen: 'Wie helpt mij aan een goede UX-designer?', 'Java-developer gezocht!' en 'Ben of ken jij een copywriter?' Maar ook via Facebook, Twitter en Instagram vinden bedrijven en medewerkers elkaar steeds vaker. Social Media Recruitment is het specialisme dat zich met werving en selectie via social media bezighoudt.
Wat kun je na het volgen van de training Social Media Recruitment
- Social media inzetten om kandidaten te zoeken én je employer brand te versterken
- De effectiefste kanalen en tools voor jouw organisatie definiëren
- Creatieve, pakkende vacatureteksten schrijven
- Op social media schrijven voor een specifieke doelgroep
- De resultaten van je inspanningen meten
Programma van de training Social Media Recruitment
Dag 1
College 1
- De belangrijkste sociale netwerken: LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube
- Goede en slechte voorbeelden van social media recruitment
- Vacatures uit de groep bespreken: wat gaat goed, wat kan beter?
- Doelgroep bepalen: welk kanaal is het geschiktst?
- In contact komen met potentiële kandidaten
- Social media inzetten om je employer brand te versterken
College 2
- Schrijven voor online: zo doe je dat
- Test: het verschil tussen een goede en slechte online vacaturetekst
- Regels voor een goede vacaturetekst op social media
- Een vacature verkopen als product met de AIDA-formule
- Een vacaturetekst herschrijven en beoordelen
Dag 2
College 3
- Employer branding en werken vanuit een concept
- Een contentkalender maken en gebruiken
- Zelf kandidaten zoeken
College 4
- Overzicht sites en tools
- Betaalde en gratis mogelijkheden
- Borrel en certificaat-uitreiking
Voor wie is de training Social Media Recruitment bedoeld?
De training is bedoeld voor iedereen die social media wil inzetten voor de werving en selectie van personeel. In een typische trainingsgroep zitten HRM consultants, HR managers, recruiters, recruitment managers, arbeidsmarktcommunicatie-specialisten en marketing- en communicatiemanagers.
Wil je aan de training meedoen, dan is het belangrijk dat je basiskennis hebt van social media.
Hoe bereid ik me voor?
Voordat de training begint, ontvangen we graag een recente vacature van je die je zelf hebt geschreven, of die uit jouw organisatie komt. Hier kunnen we tijdens de les mee aan de slag. Houd er ook rekening mee dat je na dag één huiswerk krijgt.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
feb
apr
jun
aug
okt
jan
mrt
mei
jul
sep
nov