
Training Google Analytics gevorderd
LET OP! VANAF JULI 2023 VERWERKT UNIVERSAL ANALYTICS GEEN DATA MEER. TOCH AAN DE SLAG MET ANALYTICS? VERDIEP JE DAN IN GOOGLE ANALYTICS 4.
Heb je de basis van Google Analytics onder de knie, dan is het tijd om méér uit de tool te halen. In de training Google Analytics voor gevorderden duik je de diepte in. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten over je doelgroepen, campagnes en conversies uithaalt. Ook ontdek je nieuwe toepassingen en ga je aan de slag met Google Tag Management. Je sluit de training af met het officiële Google Analytics IQ-examen.*
Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina
*Doordat er nu een transitie fase is voor de certificering van Google Analytics is besloten om het tentamen niet meer tijdens de training te behandelen. Daarvoor in de plaats zal er meer ruimte gemaakt worden om de diepte in te gaan op de te behandelen topics en de verschillen tussen UA (GA3) en GA4, zodat je beter voorbereid bent op de aankomende wisseling.
Google Analytics 4
Google heeft een nieuwe versie van Google Analytics ontwikkeld, Google Analytics 4. De
meeste gebruikers werken in de praktijk nog met de huidige versie, daarom doen we dat in deze
training ook. De trainer gaat wel uitgebreid in op de verschillen met Google Analytics 4 en legt
uit hoe je het beste kunt overstappen.
Wil je meteen het naadje van de kous weten over de nieuwe versie? Dan is de training Google Analytics 4 misschien iets voor jou. We verwachten dan wel dat je ervaring hebt met de huidige
versie van Google Analytics. Heb je die niet? Volg dan eerste de training Google Analytics
basis. Bij twijfel kun je altijd overleggen met een van onze opleidingsadviseurs.
Wat kun je na het volgen van de training Google Analytics gevorderd
- Je kunt je database en rapportages op verschillende manieren aanpassen, zodat je er gericht specifieke inzichten uit kunt halen
- Je weet hoe je je Analytics- en Adwords-rapportages aan elkaar koppelt, en welke inzichten dit oplevert
- Je kunt A/B-tests uitvoeren via Google Analytics, en conclusies trekken uit de resultaten
- Je kunt inzicht creëren in de manier waarop bezoekers reageren op de producten in een webshop
Wie zijn de trainers?
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Tjerk Rintjema
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.


Kevin Juffermans
Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: hij draait er z’n hand niet voor om. Bij online marketingbureau Converseon helpt hij klanten bij hun online succes. Dat doe hij door z’n uitgebreide kennis en jarenlange ervaring in te zetten. Kevin breng z’n enthousiasme voor het vak graag over op zijn cursisten.
Voor wie is de training Google Analytics gevorderd bedoeld?
De training is geschikt voor iedereen die alles uit Google Analytics wil halen. In een typische trainingsgroep zitten online marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners. Maar ook web- en data-analisten.
Heb je Google Analytics basis gevolgd? Dan is Google Analytics gevorderd de ideale volgende stap.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Ontvang ik een certificaat na afloop van deze training?
Hoe ziet het programma van de training Google Analytics gevorderd eruit?
-
1 Dag 1
College 1
- Introductie en inleiding, werken met het testaccount
- Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
- Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
- Hoe gebruik je reguliere expressies?
- Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?
College 2
- Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
- Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
- Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
- Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina’s, analyses
- Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
- Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?
-
2 Dag 2
College 1
- A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
- Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
- Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
- Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
- Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
- Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan
College 2
- Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
- Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Google Analytics gevorderd direct per mail
Ontvang het uitgebreide programma per mail

Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Reviews
Lees hoe we dat doen
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?

